به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۸ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۴۷۴۴۷

اسرائیل: به اسناد اطلاعاتی حماس دست یافتیم

گروه بین‌الملل: ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد به مجموعه باارزشی از اسناد اطلاعاتی حماس در غزه دست یافته که بخشی از آنها حاوی نقشه تونل‌ها بود.
اسرائیل: به اسناد اطلاعاتی حماس دست یافتیم
به گزارش العربیه، طبق این بیانیه، یگان گرد‌آوری داده‌های اطلاعاتی و غنایم فنی وابسته به سازمان اطلاعاتی ارتش، از آغاز حمله زمینی، بر عملیات جمع‌آوری و جستجوی غنایم حماس، متمرکز بوده است. این یگان عمدتاً متشکل از سربازان ذخیره است که وظیفه آن‌ها، استخراج داده‌های اطلاعاتی از غنایم مصادره‌ شده توسط تمامی نیروهای فعال در عرصه نبرد است. در این بیانیه آمده است که این یگان با تحلیل موارد به‌دست آمده، شواهد عملیاتی را که فعالیت نیروهای اسرائیلی در نوار غزه را بهبود می‌بخشد، استخراج می‌کند.
بر اساس این بیانیه، این روش به یگان کمک می‌کند تا داده‌های اطلاعاتی را استخراج و به بازوهای عملیاتی منتقل ساخته و همزمان به حفظ امنیت نیروها در میدان کمک می‌کند. ارتش اسرائیل تأکید کرد که از ابتدای جنگ، هزاران سند و غنایم فنی توسط نیروهایش جمع‌آوری شد که برای استخراج داده‌های اطلاعاتی از آنها به‌منظور تامین داده‌های حساس اطلاعاتی، به یگان مزبور منتقل شده است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اسناد کشف‌شده حاوی نقشه تونل‌هایی بود که توسط «لشکر 252» در خانه معاون فرمانده تیپ بیت حانون، وابسته به حماس کشف و ضبط شده بود. این لشکر همچنین راهنمای این نقشه را در خانه یکی دیگر از اعضا حماس پیدا کرد. ارتش توضیح داد که به محض ورود موارد به سیستم، پیوند مهمی میان نقشه و راهنما ایجاد می‌شود که امکان تخریب تعداد زیادی از دهانه‌های تونل، یکی از این موارد است.
برچسب ها: نوار غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها