به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۹:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۵۳۰۹۴

ژاپن هم کمک مالی به انروا در غزه را متوقف کرد

گروه بین‌الملل: ژاپن به دلیل ادعاهای «بسیار نگران‌کننده» در مورد مشارکت برخی کارمندان سازمان ملل در حمله ۷ اکتبر حماس در جنوب اسرائیل، به سایر کشورها پیوسته و کمک مالی به این اداره سازمان ملل متحد در غزه را به حالت تعلیق درآورده است.  
ژاپن هم کمک مالی به انروا در غزه را متوقف کرد
کوبایاشی ماکی، سخنگوی مطبوعاتی وزارت خارجه ژاپن، در بیانیه‌ای گفت: «ژاپن به‌شدت نگران دخالت ادعایی کارمندان انروا (UNRWA) در حمله تروریستی ۷ اکتبر سال گذشته به اسرائیل است. ژاپن در واکنش [به این ادعا] تصمیم گرفت تا زمانی که انروا در مورد این موضوع تحقیق می‌کند و برای رسیدگی به این اتهام‌ها اقدام‌هایی را درنظر می‌گیرد، کمک‌های مالی اضافی به انروا را تعلیق کند.»
بعد از انتشار این اتهام‌های «هولناک»، بریتانیا در تعلیق کمک مالی به این اداره سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی به آمریکا پیوست. فهرست این کشورها که شامل کانادا، استرالیا، آلمان، ایتالیا، هلند، سوییس و فنلاند بود، با ژاپن به ۱۰ کشور افزایش یافت. ژاپن اعلام کرد که «با جدیت از انروا خواسته است این بررسی را به شیوه‌ای سریع و کامل انجام دهد و اقدام‌هایی مناسب به عمل آورد؛ از جمله ساختار مدیریت داخلی انروا را تقویت کند تا این اداره بتواند نقشی را که باید، به‌درستی ایفا کند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «ژاپن در عین حال با حمایت از سایر سازمان‌های بین‌المللی، به تلاش‌های دیپلماتیک مداوم و فعال ادامه می‌دهد تا وضعیت انسانی در نوار غزه بهبود یابد و اوضاع در اسرع وقت آرام شود.» انروا هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای غزه و کارفرمای اصلی حدود ۱۳ هزار نفر در این منطقه است که بیشترشان فلسطینی‌اند. این افراد از معلمان مدارس که این اداره آن‌ها را استخدام می‌کند تا پزشکان و سایر کادر درمان را شامل می‌شود.
این اداره می‌گوید کارکنان متهم به دست داشتن در حمله ۷ اکتبر را که به کشته شدن هزار و ۲۰۰ نفر منجر و حمله زمینی اسرائیل به غزه را سبب شد، اخراج کرده است. این اتهام‌ها هنوز در دست بررسی‌اند و به گفته ایالات متحده آمریکا، ۱۲ نفر از کارکنان سازمان ملل مظنون‌اند که در آن دست داشته‌اند.
فیلیپ لازارینی، رئیس انروا، گفت که بیشتر جمعیت دو میلیونی غزه برای بقا به‌شدت به عملکرد این اداره وابسته‌اند. او از این کشورها به‌ دلیل تعلیق کمک‌ها انتقاد کرد و گفت که این به‌منزله «مجازات جمعی» کل غزه است و عملیات این اداره را در آستانه شکست قرار می‌دهد. مقام‌های اسرائیلی بارها انروا را متهم کرده‌اند که تحریک‌های ضداسرائیلی را مجاز می‌داند. دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ کمک‌های مالی به این اداره را به حالت تعلیق درآورد، اما جو بایدن دوباره آن‌ها را بازگرداند. آنتونیو گوتروش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز از کشورهایی که کمک مالی به این اداره سازمان ملل را به حالت تعلیق درآورده‌اند، خواست در تصمیم‌شان تجدیدنظر کنند.
 
برچسب ها: نوار غزه آنروا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها