به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۵۹۶۸۰

حماس مذاکرات قاهره را بی‌نتیجه ترک کرد

حماس مذاکرات قاهره را بی‌نتیجه ترک کرد
گروه بین الملل: یک هیئت حماس مذاکرات قاهره را که با هدف تضمین آتش‌بس در جنگ غزه تشکیل شده بود، بی‌نتیجه ترک کرد.
در بیانیه‌ این گروه آمده است: «اسرائیل تلاش‌ها برای دستیابی به رسیدن به توافقی را خنثی کرده است که در آن خواسته‌ها برای پایان دادن به تهاجم، عقب‌نشینی نیروهای خود و اجازه بازگشت فلسطینی‌های آواره به خانه‌هایشان، رد شده است.»
اسرائیل هیأتی را به قاهره نفرستاده بود و گفته بود که ابتدا فهرستی از گروگان‌های زنده مانده را می‌خواهد.
در عین حال حماس می‌گوید که مذاکرات تا زمان حصول توافق ادامه خواهد داشت.
همزمان فشارهای بین‌المللی برای آتش‌بس با ظهور نشانه‌هایی از قحطی در غزه افزایش یافته است.
امید می‌رفت که یک آتش بس ۴۰ روزه در شروع ماه رمضان یعنی از هفته آینده، برقرار شود.
پیشتر، وانگ یی، وزیر خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی خواستار برگزاری نشستی بین‌المللی برای برقراری صلح در غزه شد.
وانگ خواستار آتش‌بس در غزه و عضویت بی‌چون‌وچرای «کشور فلسطینی» در سازمان ملل شد.
مصر و قطر میانجی‌گران اصلی مذاکرات قاهره هستند. مذاکرات آتش‌بس موقت در غزه از هفته‌ها قبل بین قطر، مصر و آمریکا و اسرائیل در جریان است.
پس از آنکه پنجشنبه گذشته در شمال غزه دست‌کم ۱۱۲ نفر حین گرفتن کمک‌های غذایی کشته شدند، فشارها برای آتش‌بس افزایش یافت.
دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا، روز گذشته در لندن به بنی گانتس، رهبر حزب اتحاد ملی اسرائيل، گفت که کمک‌رسانی به غزه باید افزایش یابد.
کامرون به بنی گانتس، که عضو کابینه جنگ اسرائيل هم هست، گفت: «ما هنوز بهبودی در شرایط منطقه نمی‌بینیم.» او تاکید کرد که اسرائيل به عنوان «قدرت اشغالگر» در غزه در قبال رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم این منطقه «مسئولیت حقوقی» دارد.
قبل ازاین دیدار، کامرون خطاب به متحدان بریتانیا گفته بود: «به اسرائيل باید نشان داد که صبرمان درحال تمام شدن است چرا که شاهد رنج شدید مردم غزه و مرگ از گرسنگی و بیماری‌هایی هستیم که قابل پیشگیری هستند.»
در همین حال، دو وزیر دولت بلژیک، خواهان ممنوعیت اسرائیل از شرکت در مسابقه موسیقی یوروویژن شده‌اند، البته تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد.
بندیکت لینارد، وزیر فرهنگ فرانسه زبان بلژیک، گفت همانطور که در این رویداد موسیقی، روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین مستثنی شده است، اسرائیل نیز باید تا پایان دادن به آنچه که «نقض آشکار قوانین بین‌المللی نامیده می‌شود»، از شرکت در این مسابقات منع شود.
او و همتای فنلاندی‌اش، بنجامین دال، از پخش‌کننده ملی بلژیک می‌خواهند که از موضع آنها در اتحادیه پخش اروپایی حمایت کند که این رویداد را سازماندهی می کند.
پس از اینکه اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین بی‌طرفی سیاسی، اسرائیل را رد صلاحیت کرد، مقام‌های اسرائیلی مجبور به تجدیدنظر در آثار ارسال احتمالی خود شده‌اند.
برچسب ها: حماس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها