به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۹:۴۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۴۸۶۹۳
فاجعه اصفهان و شیراز ثمره بی تدبیری دولت قبل است

میراث فرهنگی را خانه تیمی کرده بودند!

گروه فرهنگي: عضو فراکسیون گردشگری مجلس ضمن تایید اظهارات مسعود سلطانی فر مبنی بر وضعیت آشفته سازمان میراث فرهنگی گفت: متاسفانه مسائلی از قبیل فاجعه اصفهان و شیراز از بی تدبیری دولت قبل است چراکه مردان احمدی نژاد سازمان میراث فرهنگی را خانه تیمی سیاسی کرده بودند
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خانه ملت گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت قبل به عنوان یک حیاط خلوت سیاسی تلقی می شد و دولت قبل از این سازمان به عنوان یک نهاد سیاسی استفاده کرد. نماینده رشت در مجلس در ادامه این مطلب افزود:اجرای طرح دورکاری و انتقال معاونت های میراث فرهنگی و صنایع دستی به شیراز و اصفهان، نداشتن ساختمان در ان جا و متلاشی کرن خانواده های کارمندان این سازمان اثر بسیار منفی در این سازمان گذاشته است.

جعفرزاده ایمن آبادی هم چنین تصریح کرد: همه این مسائل به این دلیل است که دولت احمدی نژاد از اساس اراده ای برای استفاده مناسب از این سازمان نداشت و از آن به عنوان یک خانه تیمی سیاسی استفاده می کرد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: به جای رفع مشکل هتل داران و تقویت پتانسیل های گردشگری در این سازمان یاران احمدی نژاد در دولت قبل از امکانات این مجموعه برای مقاصد سیاسی خود استفاده کردند.  

وی ادامه داد: به همین سبب سازمان گردشگری رشد و پیشرفت نکرده و درجا زده و به حد قابل توجهی دچار مشکل است و انتظار داریم از مجموعه دولت یازدهم که این فجایع را سامان دهد. این عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به پتانسیل های تاریخی ایران گفت: ایران پتانسیل های تاریخی زیادی دارد و سازمان گردشگری باید با وجود تمامی مشکلاتی که با ان ها رو به رو است جدی تر بر روی این مسائل تمرکز کند.