به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۵۰۲۷۹

انفجار بمب در زباله‌ها با 10 کشته و زخمی

گروه بین الملل: یکی از افسران پلیس سومالی گفت، در پی انفجار بمبی که در زباله‌ها پنهان شده بود، سه رفتگر زن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمد حسین، یکی از افسران پلیس سومالی گفت، همزمان با تلاش رفتگران برای تمیز کردن زباله‌ها از گوشه خیابانی در پایتخت، این بمب توسط کنترل از راه دور منفجر شد. حمله به کارگران شهرداری که وظیفه تمیز کردن شهرها را برعهده دارند بسیار نادر است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، حمله‌ای که نشانه‌هایی از انفجار سال 2007 میلادی در موگادیشو را داشت و باعث کشته شدن 21 تن شد و مسئولیت آن را افراط گرایان به عهده گرفتند.

دولت مرکزی سومالی روز یکشنبه سه مرد را از طریق جوخه آتش اعدام کرد. این سه تن به انجام اقدامات تروریستی محکوم شده بودند. این اعدام‌ها یک هفته پس از آن صورت گرفت که دولت چهار شبه نظامی دیگر را که به انجام حمله و ترور محکوم شده بودند اعدام کرد. گروه‌های حقوق بشر اغلب از دولت سومالی به خاطر انجام اعدام در ملاء عام انتقاد می‌کند اما دولت سومالی این اعدام‌ها را مانعی برای فعالیت‌های مرگبار شبه نظامیان می‌داند.
مرجع : ایسنا