به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۴:۱۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۵ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۵۹۹۵۱

خودرویی در شرق بيت‌المقدس به جمعیت زد

گروه بين الملل: یک راننده مینی‌بوس با منحرف کردن خودروی خود به قلب جمعیت، یک‌ نفر را کشت و چند‌ تن را مجروح کرد. قربانیان در یک ایستگاه تراموا در شرق بيت‌المقدس به صف ایستاده بودند و راننده مینی‌بوس به ضرب گلوله پلیس کشته شد.
خودرویی در شرق بيت‌المقدس به جمعیت زد
به گزارش صداي آلمان، پلیس اسرائيل این حادثه را سوء قصد می‌داند. سخنگوی پلیس اسرائیل، لوبا سامری، گفت که راننده مینی‌بوس خودروی خود را "به سمت گروهی از مردم که در یک ایستگاه تراموا در خیابان منتظر ایستاده بودند رانده است". پس از آن راننده از مینی بوس پیاده شده و با میله‌ای آهنین شروع به ضرب و شتم مردم کرده است. راننده مینی‌بوس به ضرب گلوله پلیس مرزی از پا درآمده است. ایستگاه پلیس مرزی در کنار خط تراموا مستقر بوده است. این خط تراموا در امتداد مرز سابق بین شرق و غرب اورشلیم کشیده شده است.

پلیس اسرائیل همچنین گفته است که راننده مینی‌بوس یک شهروند عرب ساکن شرق اورشلیم بوده است. به‌گفته مقام‌های اسرائيلی هم سازمان حماس و هم سازمان "جهاد اسلامی فلسطین" مسئولیت این سوء قصد را بر عهده گرفته‌اند. این حادثه در نزدیکی همان مکانی رخ داده که در آن دو هفته پیش نیز سوءقصدی مشابه صورت گرفته بود. دو هفته پیش یک راننده فلسطینی با منحرف کردن اتومبیل خود به سمت یک ایستگاه شلوغ مملو از جمعیت در بیت‌المقدس موجب کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۸ نفر دیگر شد.