به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۶۱۱۵۵
آرمان در یک نگاه

5 آذرماه مجلس درباره فرهادي تصمیم بگیرد

گروه سیاسی: با مشاجره راه به جایی نمی بریم، وزیر بهداشت اصلاحات وزیر علوم اعتدال! و جایگاه آیت ا... هاشمی در خبرگان خوب است عنوان‌های برگزیده در شماره روز پنج شنبه روزنامه آرمان محسوب می‌شود.
5 آذرماه مجلس درباره فرهادي تصمیم بگیرد
این روزنامه با بررسی موضوع با مشاجره راه به جایی نمی‌بریم، نوشت: تمرین اعتدال، گفت وگو است. این شاه بیت اظهارات یادگار امام(ره) در نشستی است که روز گذشته برای تبیین گفتمان اعتدال برگزار شد. سوق دادن جامعه به سمت گفت وگو موضوعی است که دعوت دیگران به سمت آن تنها از سوی افراد و شخصیت‌هایی امکان پذیر است که خود بارها برخورداری شان از این مولفه را به اثبات رسانده‌اند. آنهایی که در مواجهه با تندروی‌ها و نامهربانی‌های روزگار خم به چهره نیاوردند بلکه لبخندی شیرین تقدیم مخالفان و منتقدان کرده و آنها را دوستانه به گفت وگو دعوت کردند. این شخصیت‌ها به خوبی می‌دانند که نباید با حرکات عجولانه سدی در مسیر اصلی بسازند که همان رسیدن به اعتدال از راه گفت وگوست. از جمله شخصیت‌هایی که به خوبی به سازوکارهای تعامل با منتقد آشناست و می داند که جز گفت وگو راهی برای رسیدن به تعامل نیست، آیت ا... سیدحسن خمینی است.

او دیروز در همایش ملی اعتدال با بیان این که اعتدال یکی از امور کلیدی در کلام اهل بیت(ع) است، یادآور شد: امیر المومنین(ع) وقتی اهل پیامبر را معرفی می‌کند از آنان به عنوان یک جایگاه در مقابل افراط و تفریط یاد می‌کند. روزنامه آرمان با بازتاب عنوان وزیر بهداشت اصلاحات وزیر علوم اعتدال! نوشت: دیروز پنجمین گزینه رئیس جمهور برای وزارت علوم معرفی شد.

قرار است 5 آذرماه مجلس درباره این گزینه جدید تصمیم بگیرد. معرفی 5 گزینه برای تصدی یک وزارتخانه موضوع جدیدی است و تاکنون سابقه نداشته که دولتی برای گرفتن رای اعتماد برای یک وزیر به این اندازه گزینه پیشنهاد دهد. پنجمین گزینه، فردی است که روز سه شنبه دانش آشتیانی در دفاع از خود در برابر برخی اظهارات مبنی بر اینکه او یکی از نزدیکان مصطفی معین است، گفت که در دوره وزارت فرهادی به وزارت علوم آمده و در دوره معین هم به سبب عملکردش در وزارت علوم ماند. حالا همان محمد فرهادی که سه شنبه نامش در مجلس مطرح شد به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی شده است تا شاید مجلسیان با اندکی تغییر در جمله تا سه نشه، بازی نشه به تا پنج نشه، بازی نشه روی خوش نشان دهند و لامپ اتاق وزیر در ساختمان شهرک غرب روشن شود.

نکته جالب اینجاست که در زمان معرفی دانش آشتیانی پیامک‌های تخریب این گزینه از شب قبل از معرفی به مجلس ارسال می‌شد و با خوانده شدن نامه معرفی او از سوی رئیس مجلس، نمایندگان با دو، دوی خود مخالفتشان را اعلام کردند اما دیروز در مجلس صدای دو، دو نبود بلکه این بار چهار، چهار بود که از دهان نمایندگان خارج می‌شد و این یعنی موافقت با پنجمین گزینه!

جایگاه آیت ا... هاشمی در خبرگان خوب است، تیتر دیگر این روزنامه به شمار می‌رود. گاه از در تخریب وارد می‌شوند و گاه از در مانع تراشی تا بتوانند مانع از حضور شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار شوند اما غافل از آنکه روز به روز به محبوبیتشان اضافه می‌شود و هجمه‌ها هیچ تاثیری ندارد. خیل هجمه‌ها به اشخاصی چون آیات هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و حجج الاسلام سیدمحمد خاتمی و ناطق نوری نه تنها کوچک ترین تاثیری در کاهش جایگاه آنها در میان مردم نداشت بلکه امروز نگاه‌ها و امیدهای مردم بیشتر متوجه آنهاست که این اشخاص وارد میدان شوند و حضور آنها بتواند رفع مشکلات را به دنبال داشته باشد.

بر این اساس دو انتخاب پیش رو است؛ یکی انتخابات مجلس خبرگان و دیگری انتخابات مجلس شورای اسلامی و حال سوال اینجاست که این شخصیت‌ها چگونه با این دو انتخابات مواجه خواهند شد. برداشت حجت الاسلام قدرت ا... علیخانی در رابطه با حضور آقای هاشمی در انتخابات خبرگان این است که ایشان کاندیدا خواهند شد و با توجه به موقعیتی که در مجلس خبرگان دارند احتمال پیروزی ایشان وجود دارد اما در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی وی را دارای شأن و منزلتی فراتر از ارائه لیست در این انتخابات می داند، قدرت ا... علیخانی، مشاور پارلمانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با آرمان گفت: با در نظر گرفتن شرایط، به نظر می‌رسد وضعیت آقای هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان از وضعیت خوبی برخوردار باشد و اینها که از بیرون خط کشی‌های سیاسی و جناحی ترسیم می‌کنند یا به قصد تخریب مطالبی را مطرح می‌کنند یا اقداماتی را انجام می‌دهند با آنچه در داخل مجلس خبرگان در جریان است بسیار فاصله دارد.

روزنامه آرمان با انعکاس موضوع خداحافظ سر طلایی، نوشت: غلامحسین مظلومی پیشکسوت باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال که به مدت 15 سال رکورددار گلزنی در سطح ملی ایران بود، بعد از دو سال مبارزه با سرطان بالاخره دعوت حق را لبیک گفت.روزنامه آرمان این ضایعه را تسلیت گفته، برای آن مرحوم بهشت برین و برای خانواده‌اش صبر جزیل آرزومند است.