به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۶۴۴۹۲
سئوال‌ داعش: خلبان اردنی را سر ببریم یا...؟

خلبان نگون‌بخت اردنی در آستانه ذبح شدن!

گروه بین الملل: اسارت خلبان اردنی در دست داعش همچنان مهمترین خبر در كشور اردن است.
خلبان نگون‌بخت اردنی در آستانه ذبح شدن!
یک جنگنده ارتش اردن چهارشنبه گذشته در مناطق تحت کنترل داعش در خاک سوریه سرنگون و خلبانش توسط داعشی ها به گروگان گرفته شد. ستوان دوم خلبان "معاذ الکساسبه" 26 ساله همچنان در دست داعش است. اردن یکی از کشورهای حاضر در ائتلاف بین المللی است و جنگنده های این کشور مراکز داعش را در سوریه و عراق بمباران می کردند.

پدر خلبان اردنی به رسانه ها گفت که پسرش مهمان داعشی هاست. وی همچنین از دولت اردن خواست برای نجات جان پسرش، بی درنگ وارد مذاکرات مستقیم با داعش شود. او ابراز امیدواری کرد پسرش از سوی اعضای داعش با تعامل مناسبی روبه رو شود و پسرش در میان اعضای داعش نه یک اسیر بلکه مهمان باشد.

پدر خلبان اردنی در مصاحبه با روزنامه القدس العربی توضیح داد: پسرم در میان برادران مان در سوریه، مهمان است. به خدا و پیامبرش آنها را قسم می دهم که مانند مهمان با او رفتار کنند و با خوش رفتاری کنند و با او بدرفتاری نداشته باشند. وی ادامه داد: پسرم از خانواده متدینی است و براساس اخلاق نیکو تربیت شد. او حافظ قرآن کریم است اما در ماموریت دولت بود و قضا و قدر این گونه شد که به گروگان دولت اسلامی دربیاید. دهها نفر هم در همدردی با خانواده این خلبان اردنی، در منزل پدری خلبان معاذ در شهر عیی در استان الکرک اردن حضور پیدا کردند.

به تازگی در میان اعضا و هوادران داعش در شبکه های اجتماعی کمپینی با عنوان "چگونه خلبان اردنی را بکشیم" به راه افتاده است. هواداران و اعضای داعش در صفحات خود نظرات مختلفی را تحت این هشتگ مطرح می کنند. از جمله این پیشنهادات این بود که خلبان اردن در گودان بزرگی قرار داده شود و سپس به سمت او بمب پرتاب شود تا این خلبان هم مزه بمباران را بچشد!

برخی منابع آگاه گفته اند دولت اردن رایزنی ها و تماس های خود را از طریق واسطه ها برای ارتباط با داعش و ارائه پیشنهاداتی برای آزادسازی خلبانش آغاز کرده است.
این رایزنی ها از طریق برخی افراط گرایان اسلامی در اردن، عشایر عراقی و افراد تندروی اسلامی انجام می شود.

کمپین کلنا معاذ
بسیاری از مردم اردن در حمایت از خلبان این کشور که توسط داعش به گروگان گرفته شده کمپینی را با عنوان کلنا معاذ (همه ما معاذ هستیم) به راه انداخته اند. معاذ نام خلبان اردنی است که روز چهارشنبه جنگنده اش پس از سقوط در مناطق تحت کنترل داعش، توسط نیروهای این گروه دستگیر شد. کلنا معاذ به عنوان هشتگی در شبکه های اجتماعی مطرح شده است.

"ملکه رانیا" همسر عبدالله دوم پادشاه اردن نیز به این کمپین پیوست و عکس پروفایل خود را نیز به کمپین اختصاص یافت. هنرمندان و طراحان گرافیک هم در نقش ها و طرح های مختلفی در کمپین آزادی معاذ مشارکت دارند. در مقابل این هشتگ، هواداران داعش هم هشتگ جدیدی را به عنوان "#كلنا_بدنا_نذبح_معاذ" همه ما می خواهیم معاذ سربریده شود به راه انداختند.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۳۲
جوان بیچاره، بزودی سر از تنش جدا خواهند كرد. داعش این حرفا سرش نمی شه. عاشق سربریدن، سنگسار كردن و به كنیزی گرفتن زنان است. (272645)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۳۷
من فیس بوک نیستم. تعداد like های این صفحات چه رقمایی رو نشون می ده؟ ببینیم دنیا چه وضعی داره در واقع! (272650)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۰۴
امر دیگه ای هم اگه باشه در خدمتیم!!!!

تعارف نکنید تو رو خدا.... (272663)
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۵۷
لعنت خدا بر داعشی ها و تفکرات داعشی . (272661)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۰۲
سلام ،
سخنان پدر این خلبان عجیب است و شایسته انسان شرافتمند نیست! بالاخره جنگ است دیگر .جنگ بین گروهی پلید،مزدور،بی شرف و بزدل که چنان رفتاری را با زنان و کودکان دارند،و طرف دیگر هم،مردمانی شرافتمند که از سرزمین و ناموس خویش دفاع میکنند و این خلبان و همکارانش هم،بعنوان انسانهائی شریف و یاری رسان،به کمک انها رفته اند،و حال،یکی از این مردان اسیر شده،که جای تاسف است.برخورد پدر،با این اراذل و اوباش،که فقط دنبال پول و شهرت و شهوت و جنایت هستند،برخورد مناسبی نیست.به مسئولیتش عمل کرده. (272662)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۲
داعش از یکطرف و بشار از طرف دیگر هر دو میکشند تا ...! (272669)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۲:۱۶
درود بر جبهه ی مقاومت که آن را سوریه (بشار)و لبنان(سید حسن ) و فلسطین (حماس) تشکیل داده اند . و به عبارتی دیگر ، خط مقدم جبهه ی ما با خوک های کثیف اسراییلی هستند .
اگر دوستانمان را بشاسیم ، متوجه میشیم که جهانخواران ، داعش رو برای مقابله با جبهه ی مقاومت (در واقع ، ایران عزیز) حمایت میکنند .
از خواب گران ، خواب گران ، خواب گران خیز از خواب گران خیز (272884)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۳۴
بشاررو با اين اشغالها مقايسه نكن. متاسفم كه مردم ما يادشون رفته همين خانواده اسد و سوريه تنها كشور عربي بودن كه تو جنگ از ايران حمايت كردن.
تمام اين بلاهايي كه كشورهاي عربي الان سرسوريه ميارن نتيجه همون حمايتش از ايرانه. (272720)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۰۰
ببین دلیل نمیشه که یک روزی بشار اسد از ما حمایت کرده ما هم از ایشان حمایت کنیم.به هردلیلی خواسته یا ناخواسته بشار اسد نیمی از مشکل در سوریه است و می توانست با درایت سوریه را از این جنگ نجات بدهد.حتی اگر یک کودک در اثر بمبارانهای سهوی هواپیماهای سوری کشته شود مسئول آن بشار اسد است.ولی متاسفانه طمع قدرت بشار اسد و ایدولوژی سیاست خارجی ما یکی از دلایلی شد تا این مصایب بوجود بیاید. (272836)
رضا
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۰۰
ملک عبدالله اردن مادرش انگلیسیه پدرش عرب.ایشان بعداز ملک عبدالله عربستان بیشترین شیطنت ودورویی را با کشورمان دارن . (272742)
سنبل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۰۴
همسر جناب اسد هم انگلیسی هستند ولی حرف شما چه ربطی به این خبر داره (272840)
بهنام ازخرامه
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۵۷
ايکاش من جاى اين خلبان بودم وباافتخارسرم رافداى نابودى داعش ميکردم.بشاراسدتنهادولت وکشورعرب حامى ايران بوده وهست هدف ازنابودى بشاراسد.هدف نابودى دوستان ايران ازسوى عربستان وغربى هااست (272800)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۰:۵۲
البته اگر می شد به قسمت اول که آرزوت بود مثبت می دادم... (272829)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۲:۱۹
درود به شرف بهنام خرامه
حضرت علی ع : دوست تو کیست ؟ "دوست تو " ، " دوست دوست تو " ، " دشمن دشمن تو"
دشمن ما ، اسراییل است و سوریه با اسراییل در جنگ است . پس سوریه دوست ماست فعلا" (272887)
sevda
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۲۹
اعدام های ما فرقی با کارای اونا نداره!بدبختارو چن سال هر روز بشون میگن امروز اعدام میشی امروز اعدام میشی......طرف صد بار اعدام میشه تا بره بالای دار....یه فکر به حال خودمون بکنن! (272854)
عبدالعلی غلامزاده بابره
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۲:۵۱
تو جنگل وسط شیرهای وحشی بیفتی.....اما تو دست کفتارهای داعش نیفتی... (272902)