به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۶۵۹۳۲
نیروهای جستجوگر اندونزی مدعی شدند:

بدنه هواپیمای ایرآسیا شناسایی شده است

گروه جامعه: نیروهای جستجوگر اندونزی معتقدند که یک ردیاب صوتی موفق به شناسایی بدنه هواپیمای حادثه‌دیده ایرآسیای مالزی شده است.
بدنه هواپیمای ایرآسیا شناسایی شده است
یکی از مقامات ارشد اندونزی گفت: نیروهای جستجوگر بر این باورند که این ردیاب صورتی، بدنه هواپیمای حادثه دیده را شناسایی کرده و غواصان در حال بررسی آن هستند. پرواز QZ8501 شرکت هواپیمایی ایرآسیا با 162 سرنشین روز بیست و هشتم ماه دسامبر سال گذشته در مسیر اندونزی به سنگاپور در شرایط نامناسب جوی ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد و هیچ یک از سرنشینان آن جان سالم به در نبردند. نیروهای جستجوگر همچنین اصواتی را شنیده‌اند که معتقدند از جعبه سیاه هواپیما و در نزدیکی محل کشف دم هواپیمای ایرباس ای 320-200 بوده است.

یکی از نیروهای جستجوگر اندونزی گفت: ردیاب صوتی شیئی را شناسایی کرده که ابعاد آن 10 در 4 در 2.5 متر است و در کف دریا قرار داشته است. گزارش‌ها حاکیست احتمال می رود این شیء بدنه هواپیما باشد و این امکان وجود دارد که جعبه سیاه در نزدیکی بدنه آن باشد. همچنین یک تیمی از غواصان برای تایید این اطلاعات به محل اعزام شده‌اند. تاکنون 48 جسد در دریای جاوه پیدا شده و نیروهای جستجوگر در تلاش برای یافتن بدنه هواپیما هستند چرا که احتمال می‌رود باقی اجساد سرنشینان در این قسمت باشند. به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات اندونزی در صورتیکه بدنه هواپیما پیدا شود اجساد قربانیان به سرعت تخلیه شده و عملیات جستجو برای یافتن جعبه سیاه آغاز می‌شود. وزش شدید باد و وضعیت نامناسب دریا تلاش‌ها برای یافتن بدنه هواپیما را با مشکل روبرو کرده است.
مرجع : ایسنا