به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۷۰۷۸۸

غزه به دنبال جنگ جدید با اسرائیل نیست

گروه بين الملل: معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به مشکلات گسترده‌ای که نوار غزه در سایه اقدامات جائرانه اشغالگران با آن رو به رو است، گفت: دولت توافق ملی از تبعیض میان شهروندان اجتناب ورزد.
غزه به دنبال جنگ جدید با اسرائیل نیست
اسماعیل هنیه در بخشی دیگر از اظهارات خود، مشکل حقوق ماهیانه کارمندان، محاصره و توقف روند بازسازی ویرانه‌های جنگ را از مهمترین بحران‌های فرا روی نوار غزه دانست و تاکید کرد که فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانان در قبال این شرایط مسئول هستند. وی با اشاره به سه جنگی که به نوار غزه تحمیل شد، تاکید کرد که غزه و گروه‌های فلسطینی از تهدیدات صهیونیست‌ها هیچ بیمی ندارند و این تهدیدات در چارچوب تبلیغات انتخاباتی اشغالگران صورت می‌پذیرد.

این رهبر حماس ابراز داشت: غزه به دنبال جنگ جدید با اسرائیل نیست؛ بلکه می‌خواهد مردمش یک زندگی آزاد داشته باشند و حق شهروندانش برای بازگشت به میهن شان، داشتن استقلال و تعیین سرنوشت محترم شمرده شود. پرونده آشتی ملی بخشی دیگر از صحبت‌های اخیر هنیه را در برمی‌گرفت که وی در این باره اظهار داشت: حماس امتیازات فراوانی را به دولت وفاق داده و به خاطر آنکه گام‌های آشتی به نتیجه برسد از تشکیل دولت نیز چشم پوشی کرده است.

نخست وزیر سابق فلسطین، از دولت وفاق ملی خواست تا ضمن تصدی مسئولیت خود در نوار غزه و عدم تبعیض میان شهروندان، مدیریت گذرگاه‌ها و برقراری فضای آشتی را عهده دار شود و تاکید کرد: مردم و گروه‌های فلسطینی موجود در نوار غزه هیچ عذری را از دولت به خاطر کوتاهی در انجام وظایف نمی‌پذیرند. ضمنا آشتی فقط تشکیل دولت نیست. چرا فراخوان‌ها برای برگزاری جلسات مجلس قانونگذاری، نشست کادر رهبری ریاست تشکیلات خودگردان، فعال سازی موضوع آشتی اجتماعی و آماده کردن مقدمات برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان به مرحله اجرا نرسیده است؟
مرجع : ايسنا