به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۳۹۹۴۶

زلزله شرمنده محبت وطن شد!

زلزله شرمنده محبت وطن شد!
✍ آیت قیصربیگی
این روزها حس هم دردی ملت ایران با مردم زلزله زده کرمانشاه صحنه‌های زیبایی را به نمایش گذاشته است که با هیچ زبانی قابل وصف نیست. کردزبان این دیار علی رغم اندوه جانکاه از دست دادن عزیزان خود با لهجه شیرین کرمانشاهی زبان به تکریم وطن گشوده‌اند تا نشان دهند تلخی و سیاهی زلزله در مقابل این همه محبت و انسان دوستی ایرانیان قطره‌ای در مقابل دریای خروشان ملت است. ملتی که به وقت واقعه در روزهای تلخ و شیرین همه یک تن واحد می‌شوند؛
همه جای ایران سرای من است
چو نیک و بدش از برای من است
و چه زیبا در اینجا ایرانیان منشور انسان دوستی ابیات ناب سعدی بزرگ را بخش کردند؛
بنی آدم اعضای یکدیگرند    
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار    
دگر عضوها را نماند قرار
آری اگرچه زلزله در غربی‌ترین نقطه ایران رخ داده است اما این حادثه قلب یک ملت بزرگ را تکان داده است. در اینجا می‌شود احساب ناب ایرانی را به مراتب قوی‌تر از زلزله 7. 3 ریشتری به نظاره نشست که با فوران خود صحنه‌های زیبایی از ابراز احساسات یک ملت انسان دوست را به نمایش گذاشته است. امروز قلب ایران در سرزمین شیرین و فرهاد می‌تپد تا یک بار دیگر قصه عاشقی یک ملت روایت شود که چگونه از دل بلایای طبیعی فرصت‌های ناب انسانی ساخته اند! اینجا دیگر بحث زبان و اقوام مختلف کرد و فارس و‌ترک و عرب و لر نیست اینجا به معنای واقعی احساس ناب ایرانی جوش و خروش دارد.

در اینجا همه هستند، همه اقوام ایرانی، همه اقشار و توده‌های مختلف مردم ایران، ورزشکاران، هنرمندان، سیاستمداران و. . . آمده اند. از آن شهریار آقای گل جهان گرفته تا آن رسولی که در زمین ورزش خادمی می‌کرد، از آن گزارشگر خوش قلب و با احساس گرفته تا آن قهرمانی که مدال هایش را برای سرزمین مادری فروخت، از آن سیاستمدار جنجالی گرفته تا آن خواننده پر نقش و نگار و. . . همه و همه آمده‌اند تا در این روزهای سخت در کنار مرزداران غیور کرمانشاهی باشند.

اگر لحظه‌ای بر سر جاده‌های منتهی به کرمانشاه نظاره گر سیل خروشان کمک‌های مردم ایران به مناطق زلزله زده غرب کشور باشید آنجاست که زلزله را شرمنده این همه محبت و عشق وطن می‌بینید. اینجا‌ترافیک سنگین در جاده هایی که مملو از محموله‌های کمک هم وطنان ایرانی به مناطق زلزله زده است، مشاهده می‌شود. این روزها مردم مهربان کرمانشاه یک چشمشان در وداع یاران از دست رفته غرق در ماتم و اندوه است و یک چشم دیگر در شوق احساس ناب وطن غرق در  شوق و شکرگزاری ست.

جان کلام اینکه اگر چه امروز زلزله، دیار پهلوانان نیک نام ایران زمین را تکان داده است اما این مردمان استوار‌تر از گذشته دلگرم محبت‌های بی حدو حصر مردم سرزمین مادری شده‌اند تا غم فراق یار را با اشک‌های هموطنان در هم آمیزند. حال مردمان این دیار که همچون قله‌های سربه فلک کشیده زاگرس ریشه در خاک وطن دارند در این روزهای تنگ به پاس لطف و محبت هموطنان یک صدا نام ایران عزیز را در دیار فرهاد و شیرین طنین‌انداز می‌کنند و می‌گویند؛ مردم ایران، متشکریم!