به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۲۰۳۷

پرونده "سرزمین‌کهن" در شورای‌امنیت‌كشور

گروه سياسي: نماینده دزفول در مجلس در یادداشتی که در سایت محلی ایبنانیوز (آژانس بختياري) در اعتراض به سریال "سرزمین من" اعلام كرد: از طریق شورای عالی امنیت ملی قضیه را دنبال کردیم و موضوع در آن دبیرخانه درحال پیگیری است. نوشته عباس پاپی‌زاده را در زير بخوانيد:
پرونده "سرزمین‌کهن" در شورای‌امنیت‌كشور
بعد از اینکه متوجه شدیم در سریال موهن "سرزمین کهن" به قوم ولایت مدار بختیاری توهین شده است، سعی کردیم موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم و با نمایندگان در صحن مشورت کردیم. بیانیه ای با امضاء بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان تمام اقوام ایرانی (ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب و..) تهیه شد؛ در واقع نمایندگان مجلس انزجار خود را از این اقدام موهن و تفرقه برانگیز اعلام کردند.

با یکی از معاونین آقای ضرغامی دو بار جلسه برگزار کردیم و دغدغه مردم بختیاری را به صورت جدی متذکر شدیم. در جلسه شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما نیز از ۲ نفر نماینده (کیاسری و نوباوه) که از طرف مجلس عضو شورای نظارت بر صداوسیما هستند، خواستیم تذکر جدی دهند و خواست نمایندگان مبنی بر توقیف این سریال مطرح شد و در جلسات متعدد با مسئولین صدا و سیما توضیح خواستیم و خواستار توقف پخش سریال و عذرخواهی عوامل مربوطه به جهت تحریف تاریخ و توهین به اقوام ایرانی شدیم.

در شرایطی که تلاش پیوسته استکبار جهانی و دشمنان ملت ایران برای ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اینگونه اقدامات صدا و سیما اگر به فرض حتی با هدف و غرض نباشد، ولی قطعاً از روی نادانی است و آب به آسیاب دشمن ریختن است و باعث خوشحالی دشمنان ملت می شود. مقام معظم رهبری به کرات تاکید داشته اند که از خرده فرهنگ های موجود و فرهنگ اقوام ایرانی جهت تقویت فرهنگ ایران اسلامی استفاده شود و ایگونه اقدامات صدا و سیما در تناقض با فرمایشات رهبری است و پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت. مسئولین باید هرچه سریعتر از اقوام بالاخص قوم بختیاری عذرخواهی کنند.

قرار شد در روزهای آینده جلسه ای دیگری با مسئولین صدا و سیما داشته باشیم و قطعاً به طور جد پیگیر مسئله هستیم و به هر طریق باید جلوی این تحریفات را گرفت. تحریف تاریخ قطعاً به سود این ملت نیست و فداکاری و از خود گذشتگی های یک قوم در طول تاریخ قابل تحریف نیست. خدمات بختیاری ها در انقلاب مشروطه بر هیچکس پوشیده نیست. اقدامات و اظهار نظرهای جاهلانه مسئولین صدا و سیما، باید قطع شود و ادامه این روند خطرناک است.

قوم بختیاری در بحث مبارزه با استبداد، شهدای زیادی به این آب و خاک تقدیم کرده از جمله شهید علیمردان خان که در نهایت با دسیسه انگلیسی ها دستگیر و این شخصیت بزرگ و مذهبی به شهادت رسید و متاسفانه صدا و سیما آنگونه که باید حقیقت مطلب را در مورد این شهید والامقام و دیگر شخصیت های دینی و مینی بختیاریها ادا نمی کند. در بحث مشروطه نیز سردار اسعد و دیگر بختیاری ها به اذن علما از جمله آیت اله بهبهانی یک حرکت اسلامی و مردمی را شکل دادند و بختیاری ها به عنوان فاتحان تهران نقش کلیدی داشتند و همیشه این اقدام را وظیفه ملی خود می دانستند و هیچ وقت سعی نکردند غلو کنند و در طول زمان از این اقدام خود سوءاستفاده کنند.

وظیفه همه مسئولین این است که حداقل قدردان این گونه اقدامات باشند. بختیاری ها همیشه و در هر برهه حساس از تاریخ این مرز و بوم نظیر هشت سال دفاع مقدس وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده اند. شایسته است این الگوها به بهترین نحو به نسل حاضر شناسانده شوند و بجای اینکه جوانان این قوم را از مسیر پدرانشان منحرف کنند، به آنها بگویند که قوم شما همیشه حامی اسلام و ایران بوده است. از طریق امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز قضیه را دنبال کردیم و موضوع در آن دبیرخانه درحال پیگیری است که اگر خدایی ناکرده این نادانی ها در تحریک مردم ادامه داشته باشد، تاثیر مخربی خواهد داشت و به ضرر امنیت ملی خواهد بود و قطعاً هزینه های زیادی را متوجه اتحاد و همبستگی و امنیت داخلی خواهد کرد.

قطعاً عده ای به دنبال غرض ورزی هستند و با سوءاستفاده از اینکه تاریخ قوم بختیاری به آن شکل مطلوب به کتابت درنیامده و مکتوب نشده، سوءاستفاده می کنند و به دنبال آن هستند که تاریخ را جعل کنند و در سریال هایی از قبیل "سالهای مشروطه" و "سرزمین کهن" همین هدف دنبال می شود و کمکی است به اهداف شیطانی دشمنان ملت ایران. بنده و تعداد دیگری از نمایندگان بختیاری از استانهای خوزستان، اصفهان، لرستان و چهارمحال بختیاری، در صحن علنی مجلس تذکر جدی به سازمان صدا و سیما و آقای ضرغامی دادیم و خواستار توقیف این سریال و جلوگیری از پخش آن و عذرخواهی عوامل دست اندرکار این حرکت نا پسند شدیم و به این تذکر اکتفا نکرده و موضوع را تا نتیجه دنبال خواهیم کرد.