به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۵۵۶۹۳
نماینده سازمان ملل:

تحولات یمن همه را غافلگیر کرده است

گروه بين‌الملل: فرستاده سازمان ملل به یمن اتفاقات این کشور را، فروپاشی آشکار نیروهای مسلح توصیف کرد.
تحولات یمن همه را غافلگیر کرده است
جمال بن عمر  در گفتگو با العربیه، اظهار داشت که آنچه در یمن اتفاق افتاد، « غیر طبیعی و برای همه غافلگیر کننده بود». وی بیان داشت که تحلیل و تفسیر درباره این حادثه را به متخصصان واگذار می کند. وی با اشاره به اینکه اتفاقات یمن غیر عادی است، گفت: « فروپاشی آشکاری در ارتش یمن رخ داده است. این حادثه چگونه، و با کمک چه کسی اتفاق افتاد؟ پاسخ این پرسش را به تحلیگران، سیاست مداران، نظامیان و تاریخ نگاران واگذار می کنم».

بن عمر با تاکید بر اینکه حوادث اخیر یمن باعث نگرانی در منطقه و جهان شده است، اظهار داشت که توافق میان دولت و گروه حوثی ها با استقبال گسترده ای روبرو شده است. وی در عین حال بیان داشت که بند اول این توافق به تنش زدایی سیاسی، حل و فصل اختلاف از طریق گفت و گو، اداره کشور توسط دولت و توقف اعمال خشونت آمیز در صنعا و حومه آن تاکید می کند.

فرستاده سازمان ملل گفت: «مشکلاتی وجود دارد اما مطمئن هستم که کشورهای منطقه و جهان یمن را برای غلبه بر این مشکلات، چالش ها و سختی های یاری خواهند کرد.» امضای توافقنامه صلح بین حوثی ها با عبد ربه هادی منصور، رئیس جمهوری یمن در قصر ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه گذشته با میانجیگری سازمان ملل متحد صورت گرفت. پس از آن، برغم توافقنامه مبنی بر توقف درگیری ها، حوثی ها به تقویت نظامی خود در صنعا ادامه داده و نيروهاي خود را در ادارات و مراكز حساس افزايش دادند.