به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۴۲
 
۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۵۲۱۲۹
برکناری وزیر علوم یک نقطه منفی برای مجلس بود

مطهري: فرجی‌دانا مظلوم واقع شد

گروه سياسي: علي مطهري با بيان اينكه، دكتر فرجي دانا مظلوم واقع شد، غیبت رئیس‌جمهور در روز استیضاح را خطا دانست و گفت: این عزل یک نقطه منفی برای مجلس نهم است.
مطهري: فرجی‌دانا مظلوم واقع شد
علی مطهری گفت: به نظر من این عزل یک نقطه منفی برای مجلس نهم است، چون اشکالات کار آقای فرجی دانا در حد استیضاح و برکناری نبود و ایشان مظلوم واقع شد و قربانی رقابت‌های سیاسی شد چون اصل حرف محرکان استیضاح که ممکن است در بیرون مجلس هم باشند این است که دانشگاه‌ها باید تحت کنترل ما باشد و فضای امنیتی گذشته بر آنها همچنان باید باقی بماند و افزایش آزادی بیان در دانشگاه‌ها را مضر به حال نظام می‌دانند، در حالی که این طور نیست و نگرانی آنها بی‌جاست. البته محرکان این استیضاح به هدف خود نرسیدند چون آقای نجفی همان راه را با سرعت بیشتری ادامه می‌دهد و سیاسی‌تر از آقای فرجی داناست.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا شما از وزیر علوم دفاع نکردید؟گفت: می‌دانید که در مجلس این طور نیست که ما هر وقت بخواهیم بتوانیم حرف بزنیم. در استیضاح، فقط دو تن از نمایندگان مخالف استیضاح به انتخاب وزیر و به طور کلی دولت می‌توانند صحبت کنند. من از سه روز قبل به مسئولان مربوط دولتی گفته بودم که آماده‌ام از وزیر علوم دفاع کنم و نکات مهمی را آماده کرده‌ام اما آنها دو نفر دیگر را معرفی کردند، حتما ملاحظاتی داشته‌اند. اما توجه نداشتند که در مقابل افرادی مثل آقایان زاکانی و نادران که تجربه چند استیضاح را دارند باید افراد با تجربه صحبت کنند.

مطهري در خصوص رفتار دولت در این استیضاح گفت: دولت ضعیف عمل کرد. ارتباط قوی و گسترده با نمایندگان نداشت. رئیس‌جمهور هم در جلسه شرکت نکرد و این خطا بود. من پیغام داده بودم که ایشان حتی پنج دقیقه حضور پیدا کند و چند جمله سخن بگوید و بعد به سفر استانی برود ولی نیامدند. در انتخاب دو نماینده مخالف استیضاح هم خوب عمل نکردند. خلاصه دولت به گونه‌ای رفتار کرد که گویی عزل وزیر برایش چندان مهم نبود، در حالی که با اندکی تلاش بیشتر و تغییر رأی 10 نماینده می‌شد این اتفاق نیفتد. آقای فرجی دانا در مجموع خوب از خودش دفاع کرد گرچه در نیم ساعت آخر اگر بیشتر به شبهاتی که در ذهن نمایندگان بود پاسخ می‌داد بهتر بود تا این که در بخشی از آن به تشریح نمودارهای حاکی از رشد علمی کشور می‌پرداخت.

اين نماينده مجلس در مورد رفتار استیضاح کنندگان گفت: استیضاح کنندگان در برخی موارد اخلاق اسلامی را رعایت نکردند، مثلا چند جمله‌ای که از آقای توفیقی روی مانیتور مجلس پخش کردند، توضیح ندادند که آن جلسه یک روز بعد از حمله به کوی دانشگاه بوده و دانشجویان حاضر که دوستانشان در آن حادثه مصدوم یا بازداشت شده و وسایل اتاقشان تخریب شده بود در حال انفجار برای ریختن به خیابان بودند و وزیر وقت علوم و رئیس دانشگاه تهران از آقای توفیقی خواسته بودند که بیاید دانشجویان را کنترل و مدیریت کند و حتی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز در آن جلسه حضور داشته است. این کارها بداخلاقی سیاسی و استفاده از وسیله نامقدس برای هدف مقدس است که اسلام اجازه نمی‌دهد.
مرجع : ايسنا

سعید جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۱۷:۱۲
با سلام .بنده به عنوان یک دانشجو شخصا از اینکه آقای فرجی دانا دیگر در جایگاه وزارت حضور ندارند بسیار متاسفم ولی در مورد آقای مطهری باید عرض کنم بااینکه با عقاید ایشان مخصوصا عدم حضور جناب روحانی و تاثیری که ایشان می توانست بر بسیاری از نمایندگان داشته باشند موافقم ولی در کل به همه ی اصلاح طلبان عزیز توصیه می کنم تا زمانی که امثال آقای مطهری سیاست یکی به نعل یکی به میخ خود را کنار نگذاشته اند از بیان نظراتشان آن هم در سایت های پر مخاطبی چون بهارنیوز خودداری کنید.متاسفانه امثال ایشان انسان های نان ... (247569)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۲۰:۵۰
چون در مورد حجاب و بعضي مسائل فرهنگي و اخلاقي در جامعه نظرشون با شما همسو نيست نبايد بگين نان به نرخ روز خور !!!
نان به نرخ روز خور و حزب باد و رنگ عوض كن به كساني ميگن كه ديروز احمدي نژادي بودن و امروز شدن طرفدار روحاني و فردا طرفدار يكي ديگه !
ولي آقاي مطهري روي مواضع خودش از قديم بوده و هست !
تنها كسي كه از مهندس موسوي و شيخ كروبي دفاع ميكنه همين شخص نون به نرخ روز به قول شما هست ! (247630)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۲:۴۲
دكتر روحانى شيخ ديپلمات رئيس جمهور محبوب بسيار إنسان باهوش و سياستمدارى است به اين سادگى كه مطهري گفته نيست ، اگر حتي بيست درصد احتمال رأى آورى وزير وجود داشت روحانى در مجلس حاضر ميشد ، اما كار تمام شده بود وگرنه با جملات پايانى و مواضع دكتر لاريجاني رأى حداقل ده نفر عوض ميشد ، مسائل به اين سادگى نيست و اما مطهري كه إنسان شريفى هستند و محبوبيت خاصى دارند فقط مردم بايد براى انتخابات مجلس آگاه باشند ١٤٥ نفر هم بايد به مردم و تاريخ پاسخگو باشند. (247678)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۲۰:۵۳
دوست عزیزم که خودتونو به عنوان زاهدان معرفی کردیدآیا می دونید همین آقای مطهری جز اولین کسانی بودند که به رییس جمهور قبل تیریک گفتن و وقتی رییس جمهور وقت به مجلس می آمد اولین نفر برای دست بوسی خدمت ایشان می رسید.مگر امثال حجاریان ها کم هستند که ما به مطهری دل خوش کنیم؟اینجا سایت اصلاح طلبی نه سلیت افرادی که از گفتن اینکه اصلاح طلب هستند ابا دارند و همیشه یکی به نعل میزنن یکی به میخ. (247891)
مسعود
Malaysia
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۲۱:۱۵
آقای مطهری در مورد آزادی بیان و مسالۀ حصر یاران انقلاب بسیار صریح و شفاف موضع گیری کرده و می کند، شاید نظر ایشان در مورد مسائل مرتبط با سختگیری در پوشش و حجاب به مذاق شما خوش نیاید، اما بدون شک حتا در این مورد ایشان دنبال منافع شخصی و جناحی نیست و این خود ارزشمند است. (247634)
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۱۷:۲۳
آقای مطهری درست گفتند ،دولت ضعیف عمل کرد .انگار استیضاح واسشون مهم نبود . (247574)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۲۰:۳۳
بذا بزرگتر که شدی می فهمی (247625)
داش خالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۱۸:۰۰
جناب آقای دکتر مطهری عزیز ازجایی دیگه به دکتر روحانی گفته بودندکه نیا وبرو چون بیای فایده ای نداره وبه خود وزیر هم گفته بودن که عزل شده ای وفقط بیا ودر چارچو ب حرف بزن وبرو وگرنه.... وکلا این دادگاه محاکمه یک سناریوی ازپیش نوشته شده وتابلوبود که یک نمایش برای افکارعمومی مردم است.فراکسیون رهروان هم ازجای دیگه ای بهشون گفته بودنکه اقدامی نکنید وگرنه انتخابات بعدی رد صلاحیتی هست. (247587)
ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۳:۳۳
ماشالا چقد میدونی (247681)
داش خالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۲:۰۳
شما منفیتوبزن.من عقل کل وغیبگویم. (247756)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۱۸:۵۲
نمایندگان اصولگرا دستور به رای منفی داشتند. روحانی هم به فراست می دانست و لزومی به آمدن ندید. چون فایده ای نداشت. (247602)
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۱۹:۰۶
بعضی از کسانیکه در بهار نیوز کامنت می دهند تحت تاثیر تبلیغات مسموم صدای امریکاو BBC.هستند.عزل یک وزیر توسط نمایندگان مجلس در هر کشوری قانونی است.خیلی ها از دموکراسی و قانون حرف می زنند ولی ... (247603)
بسیجی دفاع مقدس - اصلاح طلب اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۱۹:۴۲
با سلام. آقای مطهري همجون پدر شهیدتان در راه آزادی و عدالت گام بردارید. تا در تاریخ ایران زمین بدرخشید پس از دولتی روحانی که قصد نجات ایران را دارد همانند فرزندان شهید بهشتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی ناطق نوری و خاتمی دفاع کنید. انشالله (247610)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۲۰:۰۹
سلام ،
جناب مطهری ! میان حق و باطل ایستادن مانند، میان بهشت و دوزخ بودن است.
اگر جبهه حق و باطل را تشخیص داده ای،ابهام نداشته باش، دودل مباش و تکلیف
خودت را روشن کن! امکان ندارد که با حق و باطل،هر دو ،همزمان زندگی کنی و بخواهی از ان وسط یک راهی برای خودت باز کنی!مگر اینکه از زندگی هدف دیگری داشته باشی! که انهم از شما و شجره شما بعید است. (247619)
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۲۰:۱۷
اصلاحیون فکر نکنن با رای اونا روحانی ریس جمهور شده من خودم از طرفدارای محمودم ولی به حسن رای دادم به خاطر تنفری که از اصولگراها داشتم احمدی نژاد مردی بود که واقعا حیثیت اصولی ها را در مجلس برد . (247620)
نباید گریخت!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۲۰:۲۳
آقای روحانی چرا از سوابقش (تحصیلی واجرایی ) اینقدر گریزان است.

این پیام بسیار بدی برای کوچک زاده وسایر پایداریهای داخل مجلس است. (247621)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۲۰:۳۲
دوستان عزیز,تعجب از اظهارات و همچنین استاد مطهری :باور کنیم که بود و نبود آقای روحانی ذرّه ای در آراء تأثیر نداشت چرا: به گفته نادران توجه کنید:با اعداد و ارقام(بورسیه ها) کاری نداریم یعنی باید بروید.کیهان دو روز قبلش, 150 نماینده رأی به استیضاح میدهند و علی لاریجانی شأن خود را حفظ کند,یک روز قبل, حداد عادل در آبعلی رفتن وزیر را بشارت داد,این فاکتور ها کافی نیست که بدانیم رفتن وزیر مسجل بود و جلسه چهار شنبه رسمیت برای رفتن بود.بودن روحانی فقط ایشان را تحقیر میکرد و برخ کشیدن آنها. (247623)
احمد از آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۲:۴۰
واقعاً حیف شد!!! چرا در کشوری که هم جمهوریت دارد و هم اسلامیت و این دو با هم می توانند جلوه ی اعلا و زیبای مردمسالاری را در دنیای امروز و در میان مکاتب مختلف سیاسی جهان به نمایش بگذارد واقعاً چیست؟ (247677)
مانی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۴:۴۴
آقای مطهری عزیز زمان آقای احمدی نژاد در دوره دوم به گفته آمار وزارت علوم روزی پانصد نفر نخبه از کشور خارج میشد و باز از همین آمار وزارت علوم بالای نود درصدشان به کشور برنمی گشتند چرا مجلس این فرار مغزها وعدم بازگشتگان به کشور بررسی نکرد حتی یک تذکر خشک خالی هم به وزیر علوم وقت نداد (247682)
ارسلان دوست فرجی دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۵:۵۷
به نظرمن آقای روحانی بهترین کار راکردکه به مجلس نرفت! بااین کارش به نمایندگانی که استیضاح کننده بودن فهماند که من التماس نمی کنم که وزیرمنا استیضاح نکنید؟ چون فرجی دانا ایرادی نداشت که بخواهد به نمایندگان رو بندازه که اون را استیضاح نکنید. ملت همه میدانند که به خاطر رانت های بورسیه بوده وفسادهای دیگر که فاش کرده وزیر علم ما را برکنار کردند، هیچی از ارزشهای این دانشمندکم نشده و محبوبتر شده اتفاقا. (247683)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۶:۴۸
موافقم اما چه سود که دانا رفت و برخورد سیاسی با او شد متاسفانه (247686)
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۸:۰۷
احسنت کاملاصحیح ومثبت اندیش (247693)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۸:۱۰
روزی نامه کیهان تیترزد شاخ فتنه شکست.اما تکلیف 110نمایندای را که به استیضاح رای منفی داده اند را مشخص نکرد و فتوا نداد. . (247694)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۸:۱۳
مطهری اگر چه در طیف فکری مخالف ماست ودر مسایلی چون حجاب جزء افراطی هاست اما همواره برای عقیده اش تلاش کرده نه برای هیچ اربابی و این قابل احترام است حتی اگر آن عقیده مغایر نظر ما باشد (247696)
جق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۸:۴۹
جناب اقای مطهری مجلسی که از اقای احمدی نزاد و گروه پایداری حمایت می کند اگر از اقای فرجی دانا حمایت کند مایه شرمساری است این را تاریخ خواهد گفت چند نفر هم که مثل شما رهرو راه مدرس ها هستید درست تصمیمیم می گیریدو به اقای فرجی دانا و میلی منفرد ونجفی و طریف و زنگنه و بزرگان دیگر همیشه رای اعتماد می دهیدخوب مخالفت خودتان را با تصمیمات متحجرانه نشان داده اید ومی دهید (247706)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۹:۰۰
هروی: با تمام توان بحث بورسیه‌های غیر قانونی را دنبال خواهیم کرد...اتفاقا خود بورسیه ها هم که به ناحق ابروشون رفته با شکایت از وزیر ولکن قضیه نیستند.نگران نباش.یه سری دیگه هم تصمیم گرفتند کل بورسیه های همه دولتها ودولتمردان رودنبال کنند.خبر خوبیه. (247711)
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۹:۳۹
سناریوی وزرارت علوم یک سناریوی از پیش تعیین شده بود که باید مو به مو اجرا میشد وکسی هم قدرت دست بردن در آنرا نداشت / (247719)
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۹:۴۶
صبور باشيد كار خلافكار زود يا دير براي مردم آشكار خواهد شد. (247722)
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۹:۵۰
اينگونه عوامل ها باعث فرار مغز هاي 4200000 نفر به خارج كشور مي شوند. (247724)
دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۰:۰۵
ددرود بر شرف وزیری که با سربلندی جلوی بورسیه های غیر قانونی دور و بری های نمایندگان را گرفت و استیضاح را به جان خرید ولی تن به ذلت نداد. (247730)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۰:۵۰
اقای مطهری اگه خودت باشی راحت تر در دور بعد مجلس رای میاری و لازم نیست برای خوش امد اصلاح طلبان حرفهای سخیف بزنی چون اونا که رای بالایی ندارن (247737)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۲۱:۰۳
احتمالا منظورت اين نيست كه انتخابات مجلس مهندسي خواهد شد ؟!! و اصلاح طلبان جمعي رد صلاحيت !!! (247893)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۴:۱۲
درودبرشهیدمطهری باتربیت چنین فرزندی (247801)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۵:۱۸
‌عدالتم ارزوست....... (247815)
dash karim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۵:۴۶
جناب مطهری اصولگراهستند امابعضی وقتا بدش نمیادادبیات اصلاح طلبی داشته باشه وماسک ونقاب اصلاح طلبی بزنه چون میخواددل هردوطرفو بدست بیاره ودر انتخابات مجلس بعدی جایگاه وپایگاه اجتماعی هردو طیف را به همراه داشته باشه. (247826)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۹:۵۹
نمیدونم چرا ما ایرانی ها همش باید در مورد سیاست صحبت کنیم؟
آخه نون میشه واسه ما
فضای دانشگاه باید صحبت در مورد فضای اقتصادی باشه اقتصاد شکست خورده مردم فقیر ماشین بی کیفیت (247878)