به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۳۱۵۵
اعتماد در یک نگاه

جبهه‌ای با تمامی سلایق اصلاح طلبانه

گروه سیاسی: تاسیس حزب فراگیر اصلاح طلبان و جانشین اشتون از ایتالیا آمد مهم ترین خبرهای روزنامه اعتماد روز دوشنبه است.
جبهه‌ای با تمامی سلایق اصلاح طلبانه
این روزنامه عنوان تاسیس حزب فراگیر اصلاح طلبان را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: شاید جدی ترین راهکاری که می‌تواند انسجام اصلاح طلبان را پس از انتخابات به ارمغان بیاورد، راه اندازی جبهه فراگیر اصلاحات است: جبهه‌ای که تمامی سلایق اصلاح طلبانه را در دل خود دارد و به اصول اولیه و مطالبات اصلاح طلبان پایبند است. رسول منتجب نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در گفت وگو با اعتماد با همین رویکرد است که می‌گوید اصلاح طلبان به دنبال یکی شدن هستند و بر همین اساس جبهه فراگیر اصلاحات به زودی با هدایت و مدیریت بزرگان اصلاحات اعلام موجودیت خواهد کرد. جبهه فراگیر اصلاح طلب یقینا اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی را پیگیری خواهد کرد اما یقینا برای رسیدن به اهداف بلندمدت که همانا تقویت سازوکار مردم سالاری و ارتقای جامعه سیاسی ایران از وضعیت کنونی گذار به مردم سالاری به وضعیت تحکیم مردم سالاری است نیاز به سازوکاری معین و مشخص دارد و این سازوکار چیزی نیست جز جبهه فراگیر اصلاح طلبان.

روزنامه  اعتماد به انعکاس عنوان جانشین اشتون از ایتالیا آمد، پرداخت. هرمان ون رمپوی، رییس کنونی شورای اروپا شنبه شب در توییتر خود 2 خبر مهم را اعلام کرد: اولی انتصاب دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان به عنوان رییس جدید شورای اروپا بود. اما دومین توییت رمپوی که اهمیتش بسیار بالاتر از اولی بود، درباره فردی بود که اعلام می‌شد بناست سکان سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به دست گیرد. بر اساس توییت ون رمپوی سرانجام سران اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه کنونی ایتالیا را به سمت مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزیدند. بنابراین او در ماه نوامبر جانشین کاترین اشتون خواهد شد.

فروش 40 دستگاه از املاک مه آفرید تیتر دیگر این روزنامه است. پس از اعدام امیرمنصور آریا که در شهریور سال 90 به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی متهم شد، امروز تمرکز افکارعمومی بر آنچه از او بر جای ماند، معطوف شده است: به طوری که با وجود گذشت مدت زیادی که از مصادره اموال او می‌گذرد، همچنان سرنوشت بخشی از اموال او معلوم نیست البته مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در یک نشست خبری از اعلام بخشی از اموال آریا به این سازمان توسط دستگاه قضایی برای ارزشگذاری و طی مراحل قانونی آن خبر داد. به گفته اردشیر محمدی، این اموال شامل 40 ملک و سهم 27 درصدی شرکت ملی فولاد خوزستان است که در حال حاضر مراحل قانونی این کار در حال طی شدن است و به محض مشخص شدن و تعیین تکلیف آن به اطلاع می‌رسد.

روزنامه اعتماد با انتخاب عنوان حصر آمرلی عراق شکسته شد، نوشت: منابع عراقی از شکسته شدن محاصره آمرلی عراق خبر می‌دهند. این یعنی با گذشت 70 روز که از محاصره منطقه آمرلی عراق توسط داعش (که خود را دولت اسلامی می نامد) می‌گذرد، ارتش عراق با همکاری گروه‌های مختلف عراقی وارد این منطقه شده است. این در حالی است که بیم آن می‌رود در صورت توقف و عقب نشینی ارتش عراق از این منطقه، به واسطه عملیات‌های جنایتکارانه داعش، جهان شاهد یک فاجعه انسانی دیگر در این منطقه باشد. لازم به ذکر است عملیات شکستن حصر آمرلی شنبه شب آغاز شد و ارتش عراق با پشتیبانی گروه‌های مسلح شیعه و کرد به حمله‌ای گسترده دست زد تا به محاصره شهر آمرلی به دست تروریست‌های گروه داعش در عراق پایان دهد.

این روزنامه با بازتاب موضوع زلزله 5 ریشتری سومار را لرزاند، نوشت: زلزله‌ای به قدرت 5 ریشتر عصر دیروز سومار را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، این زلزله به قدرت 5 ریشتر ساعت 19:37 دقیقه عصر دیروز اتفاق افتاد. زلزله سومار در عمق 10 کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی 33.710 درجه شمالی و طول جغرافیایی 45.620درجه شرقی اتفاق افتاده است. براساس گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این نیز زلزله‌ای به قدرت 4.9 ریشتر در ساعت19:14 دقیقه در عمق 10 کیلومتری و عرض جغرافیایی 33.717 درجه شمالی و طول جغرافیایی 45.695درجه شرقی در سومار اتفاق افتاده بود.پس لرزه‌های دیگری نیز بعد از زلزله 5 ریشتری با قدرت‌های 2.4 و 2.6ریشتر به ترتیب در ساعات 19:50 و 19:56 دقیقه در سومار اتفاق افتاد.