به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ - ۱۴:۳۱
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۰۵۶۷
صريح و شفاف با پزشكان تاجرپيشه زيرميزبگير؛

لكه‌هاي‌ننگ جامعه‌علمي و پزشكي‌ايران شماييد

گروه جامعه: در متن سوگندنامه بقراط كه معمولا سرلوحه همه پزشكان در جهان و از جمله ايران است آمده است كه: «...با پرهیزگاری و تقدس زندگی و حرفه خودر ا نجات خواهم داد....اگر تمام این سوگند نامه را اجرا کنم و به آن افتخار کنم از ثمرات زندگی و حرفه خود برخوردار شوم و همیشه بین مردان مفتخر و سربلند باشم، ولی اگر آن را نقص کنم و به سوگند عمل نکنم از ثمرات زندگی وحرفه خود بهره نبرم و همیشه بین مردان سرافکنده و شرمسار یاشم.»
لكه‌هاي‌ننگ جامعه‌علمي و پزشكي‌ايران شماييد
حميد نجف

سپاس و درود به آنان؛ آناني كه، بعد از خدا مرگ و زندگي ما به مهارت انگشتان آنان بستگي دارد، هنرمنداني كه گاهي يك لبخندشان براي ما بالاترين ارزش را دارد، ارزشي كه شايد با هيچ قيمت دنيوي قابل جبران نباشد. اما مدتهاست عده قليلي پزشك در بين جامعه شريف پزشكي، خاطر مردم ما را جريحه‌دار كرده‌اند و روي سخن اين يادداشت در حقيقت با آنان است.

نمي‌دانم به خاطر جواني بود يا بيمه خوب اما وقتي كه به گذشته نگاه مي‌كنم اينقدر دغدغه دارو و درماني نداشتم نه من نه خانواده‌ام و نه اطرافيانم ما همگي تقريبا جزو طبقه متوسط جامعه بوديم، شايد بعضي كمتر داشتيم و بعضي بيشتر اما مرفه بي دردي در ميان ما نبود. آن زمان تنها يك دفترچه بيمه درماني معمولي داشتم كه با استفاده از آن باكمترين هزينه اي تمامي امكانات درماني برايم فراهم و ميسر بود.

چيزي كه امروز دارم شايد در ظاهر فراتر از آن دفترچه درماني باشد اما آنچه ارائه مي‌دهد، يك-دهم آن زمان هم نيست. امروز در حقيقت بيمه تكميلي هم به آن دفترچه ابتدايي افزوده شده، اما كما كان در مقايسه با ديروز عاجز از يك درمان راحت و مناسب هستم. به هر حال آنچه اتفاق افتاده، تنزل امكانات بهداشتي و درماني نبود، چراكه از قبل اين سالها پيشرفتهاي خوبي در اين زمينه صورت گرفته است. اما نكته مغفول مانده حذف ناخواسته گروه كثيري از مردم به خاطر نداري و فقر از خدمات برابر بهداشتي و درماني است. خدماتي كه براساس قانون اساسي مي‌بايست براي همه احاد مردم به صورت برابر و رايگان فراهم باشد.

امروز به شخصه دعا مي‌كنم كه اگر زماني مرگم فرار رسيد ملك الموت توپ جانم را با يك شوت مستقيم وارد دروازه برزخ كند و خدايي نكرده با يك پاس روبه عقب جانم را در اختيار بعضي از اين پزشكان گرامي زير ميزي بگير قرار ندهد. اين روزها علاوه بر تمامي اين امكانات، براي درمان بايد باز هم به صدها بهانه دست در جيب مبارك كنيم. از پول دمپايي، لباس، صابون و دگر خرده خرجهاي بيمارستاني گرفته تا زير ميزي چند ميليوني به بعضي از پزشكان محترم؛ پزشكان محترمي كه با يك بر آورد ساده رقمي بين 35 تا 350 ميليون تومان در ماه در آمد دارند!

و همينان، ژست روشنفكرانه «البته در اوج بيسوادي اخلاقي و اجتماعي» هم مي‌گيرند كه بعله! ما درس خوانديم و حقمان است هر گونه كه بخواهيم براي تخصصمان، نرخ تعيين كنيم! و خيلي سريع خود را با دلالان ارز و دلار و بازار سكه مقايسه مي‌كنند!! (بماند كه همين‌ها نيز در مقام مقايسه، به اين پزشكان دلال‌صفت، مزيت دارند زيرا حداقل قسم‌نامه بقراط  و ...را ندارند) اما در برابر يك استدلال بسيار ساده يك شهروند ايراني در مي‌مانند كه: «مگر شما با امكانات و مدارس، دبيرستان‌ها و دانشگاه‌هاي همين كشور، مدرك نگرفته‌ايد، پس چرا منت بر سر اين ملت مي‌گذاريد؟، شما وظيفه‌تان است كه با نرخ‌هاي مصوب و در حد وسع عمومي همان مردمي را كه از امكاناتشان، دكتر و پزشك شده‌ايد، ويزيت، مداوا و عمل جراحي كنيد. پس لطفا، اگر مردم را سركيسه مي‌كنيد حداقل منت نگذاريد و درد‌هايشان را به خاطر ثروت‌اندوزي‌هايتان!، تشديد نكنيد!»

پزشكاني كه بر خلاف گذشته، بعضا به واسطه در آمدهاي نجومي اين روزها به بورس بازي، واردات اجناس بنجل چيني و بساز و بفروشي ساختمان هم رو آورده‌اند. دوستي دارم كه هم از بيمه اصلي برخوردار است و هم بيمه تكميلي اما تا به حال براي يك عمل ساده زانو به سه پزشك مراجعه كرده است. پزشكاني كه بين يك تا سه ميليون علاوه بر آنچه قانون براي آنان معين كرده دستمزد اضافه طلب كرده‌اند.

و چند روز پيش هم يكي از همكاران تعريف مي‌كرد كه براي يك عمل ساده زايمان همسرش 5/3 ميليون تومان پرداخته 5/2 به بيمارستان و يك ميليون تومان هم به صورت مستقيم قبل از عمل تقديم خانم ظاهرا دكتر كرده است. آقاي قرباني نماينده مجلس و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به پدیده زیرمیز بگیري در میان برخی پزشکان گفته‌ است: «هر کس در این پدیده شوم دست داشته باشد به مردم معرفی مي‌کنیم و حتی اگر لازم باشد آنها را لغو پروانه کرده و مانع طبابت آنها در سراسر کشور چه در بیمارستان‌هاي دولتی و چه در بیمارستان‌هاي خصوصی مي‌شویم.»

اما آنچه ايشان بدان توجه ندارد اين است كه متاسفانه دست مردم بينوا زير ساطور همين پزشكان  است. مردمي كه براي رهايي از درد و بيماري حتي حاضر هستند از فرش زير پاي خود هم به نفع اين پزشكان حريص بگذرند. درد جامعه زماني آغاز شد، كه نابرابري اوج گرفت و اخلاق قرباني حرص و آز شد.هر چه سفره رنگين‌تر آلوده تر و هر چه آلودگي بيشتر انصاف كمتر.

درد جامعه پزشكي ما مانند درد ديگر گروه‌هاي جامعه، درد مرگ اخلاق است.
مرگ انسانيت و مروت، دردي كه با داروي جبر و زور قابل درمان نيست.
فقط امیدواريم تا زمانيكه قانون كشور، توانايي مواجهه جدي با اين پزشك‌نماياني كه الحق فقط دانش و علم پزشكي را آموخته‌ اما از ذره‌اي وجدان و اخلاق بي‌بهره‌اند، را بدست بياورد، حداقل بعضي از اين پزشکان غيرمتعهد ضمن توجه به وضعیت بغرنج اقتصادی مردم از فشار مضاعف به ملت عزيز دست بردارند و اينچنين جامعه كثير پزشكان متعهد و دلسوز كشور را با بحران بي اعتمادي رو به رو نكنند و از طرف ديگر اكثريت همين جامعه پزشكي، اين لكه‌‌هاي ننگ را در حد توان خود، جراحي كرده و پيكره خود را از اين آلودگي و ويروس‌‌هاي بدخيم، بيالايند!

ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۰۹:۵۵
مردم چه گناهي دارند كه ضمن درد جسمي و اقتصادي اين درد مضاعف را هم بايد تحمل كنند (204330)
HoRnEt
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۴:۵۸
گناهت اینه که توایران به دنیا اومدی... (204440)
منتقد پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۹:۱۷
دولت و مجلس باید قوانین رو اصلاح کنند و بشدت با این موضوعات برخورد کنند. هرچند که به این مجلس امیدی نیست (204515)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۴۸
مجلس مگه بیکاره که به درد مردم برسه!!!!! مجلس ما فعلا درگیر کارت دادن و کارت گرفتنه... !!! (204947)
سعادت صیدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۰:۰۴
واقعا این مطلب حرف دل بسیاری از مردم است ای کاش مسئولین با اصلاح تعرفه ها وتقویت بیمه ها واز همه مهم تر درک مشکلات مردم بطور اساسی وبرای همیشه این مشکل را رفع کنند (204334)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۰:۱۴
عده قلیلی پزشک!!!!،شاید برعکسش درست باشه،یعنی عده قلیلی هستند که زیر میزی نمی گیرند،دکترای جراح عمومی که کولاک می کنندخدا را شکر خانواده ما هر سال زیر تیغ جراحی هستند،الان برای یک غده خوش خیم نیم سانتی که البته باید برداشته شه دکتر جراح مبلغ 5 میلیون تومان از ما گرفت،اصلاً هم ترسی ندارند چون می دونند صدای مریض بدبخت به هیچ جا نمی رسه،دکتر جراحی که در مرکز خرید پاسداران در طبقه چهارم فعالیت می کند،با اسودگی مبلغ و شماره کارت را روی کاغذ می نویسد و مهر پزشکی زده و امضا هم می کند (204337)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۵:۴۸
مطمئنم زحمت کش ترین و باهوش ترین قشر این مملکت پزشکا هستن ..
این که بیمه ها یه نرخ مسخره تصویب کنن و با کلی کسورات بعد چند ماه با هزار مصیبت به دکتری بدن که حداقل 12 سال بعد دیپلم درس خونده تا تخصص بگیره باعث می شه پزشک مستقیم از خود مردم پول بگیره ...
یکی می ره 6ماه استاد شاگردی تعمیر یه وسیله یاد می گیره ..انصافا چه قدر پول می گیره؟
انصافا چند تا رشته مثل پزشکیه که اولین حقوق زندگیشو بعد 30 سالگی بگیره؟
واقعا کار بعضی پزشکی هیچ جای دفاع نداره ..همونطور که به جای مقاله نوشتن عقده گشایی کردن... (204457)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۳:۱۵
علی آقا،من خودم دکترای عمران دارم و 15 سال بعد از دیپلم واقعاً درس خوندم(واقعاً)و الان حقوقم یک و نیم میلیون تومانه ،پس به حساب این که درس خوندی باید پدر ملت رو در اری،اگه تعمیر وسیله برقی و... خوبه برن این کارو انجام بدن تا راحت تر پول در ارن، همین عملی که از ما 5 میلیون گرفت،خود دکتر بیشتر از یک میلیون دستمزدش شد برای دو ساعت و تا غروب 2 تا عمل دیگه هم انجام داد، (204599)
يك پزشك سابق
Canada
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۰۹:۴۰
آقاي دكتر عمران، اينكه جنابعالي حاضرين خدمات خودتون را در ازاي حقوق ١،٥ ميليون تومان ارائه بدين ( يعني چيزي در حدود ٥٠٠ دلار) واقعا جاي تأسف داره! اينجا اول خود حضرتعالي مقصرين و بعد هم سيستم بيمار اقتصادي جامعه! يك زماني در حدود ٧ سال پيش در بيمارستان راه آهن بعنوان متخصص بيهوشي مشغول بودم. در زمان كشيك حداقل ٢-٣ عمل سزارين اورژانس از ١٠ شب تا ٦ صبح داشتيم! ما كه زير ميز و روي ميز نميشناختيم و فقط فكر ميكرديم بايد وظيفه مون رو درست انجام بديم ولي راستش در واقع مثل الان شما از مرحله پرت بوديم! (204687)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۳۱
تبریک می گم کی به قافله زورگیران پیوستید عزیزم؟ (205260)
يك پزشك
Canada
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۰۹:۴۹
راستش دلم خيلي پره و سرتون رو درد آوردم ولي بد نيست بدونين براي هر كدوم از اون سزارين هاي اورژانس كه مسئول جون ٢ انسان يعني مادر و بچه هستي ٧٠٠٠ تومان پرداخت ميشد البته اون هم بعد از ٤-٥ ماه! من چيكار كردم (204700)
همون يك پزشك
Canada
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۰۹:۵۴
از خير٢٤ سال درس خوندن گذشتم. اينكه بعضي پزشكان به بيراهه ميرن به خاطر سيستم بيماريه كه داره همه رو فاسد ميكنه. شما هم ١٠٠٪ براي جبران كمبود درآمدت خدا ميدونه چه جوري تلافي ميكني. به جاي اينكه به جون هم بيافتين سيستم بيمار رو إصلاح كنين. توي مملكت ما فقط پزشك ها نيستن كه فاسد شدن، مديران، كارمندان، قضات، نيروي انتظامي، فوتباليستها، مسئولين... هر جارو كه نگاه كني نمونه هاي زيادي پيدا ميكنين ... (204709)
يك بنده خدا
Canada
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۰:۰۴
فكر كنم اكثر دوستان دارن شوخي ميكنن ديگه؟! از قديم گفتن هرچه بگندد نمكش ميزنند، واي به روزي كه بگندد نمك! يه خورده منصفانه دوروبرتون رو نگاه كنين! يعني فقط پزشك ها هستن كه بعضا آلوده شده اند؟ خدا وكيلي جايي يا صنفي رو سراغ دارين كه فساد سروتهشو نگرفته باشه؟ نه دوستان مشكل جاي ديگست! اينقدر ساده نباشين... (204720)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۰۱:۰۹
زحمت کش ترین و باهوش ترین؟؟؟
عزیز من رشته های مهندسی بیشتر از این میخونن یک دهم شما درآمد ندران (204634)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۰۲
یک شب تا صبح بیدار نموندی اونم با استرس اون وقت می بینی پزشکی با مهندسی فرق داره.البته من موافق زیر میزی نیستم.مشکل از یه جای دیگست. (205255)
معمولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۸ ۰۰:۴۴
شما هم اگه کار خصوصی بکنی درآمدت خیلی بالاتر میره (205613)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۰:۱۳
آره راست ميگي زورت به ظالم كه نمي رسه به مظلوم كه ميرسه. بدبخت مردم (204732)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۰۶
عقده گشايي نيست
سري به وجدانت بن اقاي دكتر
اگر خبري از انصاف و انسانيت نبود..... (204964)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۰:۵۹
پزشکی رو میشناختم که وقتی حقوق هفتصد هزار تومنی شو میگرفت میرفت تو بخش اورزانش بیمارستان امام رضای مشهد وتا اخرین ریال رو به مستحقش میداد .تو مطبشم وزیت ندادن سخت نبود.اینجوری هم هست (204350)
حامد
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۱:۰۴
مشکل نه مردم ونه پزشک است مشکل مدیران نا لایقی هستند که مملکت وملت را در تاین مصیبت گرفتار کردند قبل ها بیمه جراحی 10 درصد و دارو 20 درصد مردم هم راضی بودند حالا با اینهمه پیشرفت درعلوم مختلف امار وحشتناک است چون همه چیز را از مردم به دلار محاسبه میکنند ولی به ریال حقوق و دستمزد میدهند انشالا اقا تشریف میاورند و اول این رانت خواران را قلع وقم کنند وبعد به حساب دولتی ها برسند (204355)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۱۶
واقعاً باید آقا بیاد تا درست بشه؟؟؟!!! (204930)
bita
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۱:۰۵
واقعا باید یه فکری به حال این قضیه کرد. گرچه
گرحکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنکه هست گیرند.
اونوقت باید بریم پزشک هم وارد کنیم. بدم نیست قبلا پزشکای هندی میومدن ایران اوضامون بهتر از این بود. خیلی هم مهربون بودن.فکر کنم ما بهتره کلا چیزی رو بومی سازی نکنیم. (204356)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۵:۳۷
واقعا گل گفتی (204454)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۱:۰۹
خرج بهشت زهرا (س)هم كمتر از هزينه درمان نيست (204357)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۱:۱۲
در بلاد کفر پزشک برای خدمت تربیت می شود ودر برابر هر کلمه وحرکت خود در نزد بیمار باید جوابگوی محاکم باشد ولی در کشور اسلامی ما .............. (204360)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۱:۳۵
مشکل را فقط از یک بعد نگاه کردید، مشکل اول در ایران بیمه ها هستند که درامد افسانه ای دارند ولی حاضر به قبول تعرفه منطقی و پرداخت کامل تعرفه ها نیستند در حالیکه تمام تجهیزات پزشکی با قیمت جهانی و ازاد در کشور ارایه میشود فکر میکنند میتوانند درمان ارزان از جامعه درمانی بگیرند در حالیکه به علت اهمیت مورد درمان یک تکنولوژی hi tech و گران است مگر اینکه جان مردم برای بیمه ها مهم نباشد که واقعییت فعلی همین است و درمان چینی میخواهند (204365)
منتقد پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۹:۱۰
شما هم میتونی یک بعد دیگر رو در نظر بگیرید. چطوره پزشکان ایرانی هم مثل اکثر کشورها 40 تا 60 درصد مالیات بدن؟؟؟
ایران بهشت پزشکان هست مخصوصا برا اونایی که زیرمیزی میگیرن و مالیاتی هم نمیدن بابتش. اگر ساختار بیمه هم اصلاح بشه همزمان مالیات هم بدن درآمد پزشکان کمتر خواهد شد.
مسئولیتی هم که در برابر اشتباهاتون ندارین که اگه داشتین اون پزشکی 20 نفر رو جراحی زیبایی کرده و همشون دماغشونو از دست دادن تعدادشون به بیست تا نمی رسید همون نفر اول رو که دماغشو خراب کرد جلشو میگرفتن. (204510)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۱:۳۵
این بساط در همه جا وجود دارد . ببینید کانادا چه طور با این قضیه برخورد کرده است ما هم همین کار رو بکنیم . دولت کانادا سیستم پزشکی را ساعتی تعریف کرده است و بر اساس ساعت و سابقه پزشک به پزشک دستمزد میدهد . می توان با ایجاد یک کارت سکیوریتی نامبر تمام پزشکان را زیر نظر گرفت و طرف حساب پرداختی پزشکان را به بیمه ها بر اساس ساعت کار مشخص کرد . در این صورت در آمد پزشکان از یک حد مشخص بالاتر نخواهد رفت و از طریق کارت سکیوریتی نامبر پزشک موظف به پرداخت مالیات 30 درصدی تا 40 درصدی بر در آمد می شود . (204366)
منتقد پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۹:۱۱
گل گفتی (204511)
ایرانی
Germany
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۱:۴۶
آقای دکتر !! (د) در سنندح برای یک عمل جراحی بسیار ساده و سرپایی از من هشتصد هزار تومان به اصطلاح دستمزد خواست. اما با توجه به عدم ضرورت و تعجیل بعد از مدتی یکی دیگر از پزشکان متخصص بدون دریافت هیچگونه پول مازاد اینجانب را عمل جراحی کردند. (204370)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۰۷
وقتی وزارت بهداشت تعداد کمی هرسال پذیرش می کنه خب این تعداد کم فکر می کنند از دماغ فیل افتادن. باید تعداد پذیرش دردوره تخصص بیشترشود (204380)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۲
به همین ساده گی ؟ حتما تو باید بری درسشون بدی، فکر کردی تخصص دادن مثل این مدرکهای کیلویی دانشگاه ازاد ویا پیام نوره که فقط بدرد حکم کارگزینی و افزایش حقوق میخوره و یه کلمه سواد و مهارت ایجاد نمی کنه ؟ (204395)
منتقد پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۹:۱۴
باهات موافقم پزشک جون
ولی به نظر من در کنار تخصص یکم نعهد هم باید به درستون اضافه بشه. اگه رعایت نکردید سازوکار قانونی برای جلوگیری از فعلیتتون موجود باشه. (204512)
ع م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۲۴
ازاد رو قبول دارم اما پیام نور شاید باسوادترین دانشجوها رو بیرون میده چون سوالات کشوری و حتی امکام یک صدم نمره گرفتن از استاد وجود نداره چون سیستم نمره دهی و امتحاناتش کامپوتری است--و درضمن خود دانشجو باید درس بخونه (204550)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۳:۲۵
مگر قبل از انقلاب کی به دکترهای ما درس می داد؟ حالا هم میشه به خارج از کشور بورس کرد تا تخصص بگیرند. متاسفانه پزشکان زیادی برای درآمد بیشتر به سمت جراحی های زیبایی رفته اند ودر امورمهم دیگر داوطلب کم است.
باور بفرمائید برای یک لبخند هالیوودی 14 میلیئن تومان می گیرند. درد ما یکی نیست آقای پزشک اینا رو اگر شما هم درس داده اید اما بچه های ناخلفی هستند که اگر روزی خودتون هم بهشون نیاز داشته باشید اول شماره کارت براتون می نویسند. (204608)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۳:۲۷
بهار آیا می دانی سازمان نظام پزشکی چیزی به اسم بازرس نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این مشکلات پایه را مقاله کنید لطفا (204611)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۰:۲۲
پزشک عزیز ،منه معلم با همون مدرک دانشگاه آزاد وپیام نور دارم شما وامثال شما رو درس میدم انصاف نیست اینجور توهین کنید عزیز انصاف نیست (204742)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۲۸
تا حالا فکر کردید گرونترین زمین شهرتون کجاست .....کاری نداره قیمت قبر رو به مساحتش تقسیم کنید (204389)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۱
این قضیه یک بام وچند هوا همه جا هست کافیه قیمت یک ماشینو تو کیش با تهران مقایسه کنید (204391)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۳:۰۲
بالاخره یه حرفای خوبم از این بهار دیدییم. تشکر از نوشته شما. با اینکه از روند کار دولت روحانی ناراضیم ولی در مورد وزارت بهداشت داره خوب عمل میکنه که انشاالله با این کلفتهای روزگار ما که خود مردم کلفتشون کردند مقابله کنه. (204401)
بچه m.I.s
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۳:۰۸
امان ازدست پزشکان ومداحان که هیچ به فکر مردم نیستن.یکی شماره حساب میکشه.یکی هفت تیر (204403)
نهاوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۳:۱۷
همسر بنده خودش تو ستاد شبکه بهداشت کار میکنه و دارای پست، اما خدا رو شاهد میگیرم واسه عملش دکتر ازش زیر میزی گرفت البته شیرینی بود. (204404)
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۳:۲۴
اينكه دكترهاي متخصص كه معمولا سفرهاي خارج هم مي روند و دنيا رو مي گردند و مي بينند دل آدم مي سوزه. همين يك ماه قبل آقاي دكتر متخصص قلب 5 ميليون سواي از هزينه هاي بيمارستان گرفت تا پدرم را عمل قلب باز كند وقتي علت را پرسيدم گفت چون يه تيم خوب داريم! يعني كسايي كه پول نمي گيرند و عمل موفقيت آميز دارند تيم بد دارند؟! من قلبا راضي نيستم و اگه دنياي ديگه اي باشه كه هست حتما جلوي آقاي دكتر را خواهم گرفت چون اين پول با حقوق كارمندي خرده خرده جمع مي شه و بزور از ما مي گيرند و سوار لكسوس و بنز مي شوند و ... (204408)
غدير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۰۶
بله اين دنيا محل امتحان هست و هرچه بالاتر باشي امتحان پس دادنت هم سختتر است. دكتر قريب را ببينيد و اين آدمهايي كه ادعاي دكتر بودن هم مي كنند تخصص بدون تعهديعني همين (204914)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۴:۲۳
پزشکان بلای جان مردم شدند کجای دنیا پزشکان بدون ضابطه این همه درآمد دارند سیستم اجرای و قانون گذاری را نیز دست خودشون دارند (204430)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۴:۳۷
وقتی انتخابات نظام پزشکی سیاسی شد و همه پزشکان که از نظر عقیدتی به اصولگرایان نزدیک نبودند فله رد صلاحیت کردن که حتی صدای احمدی نژاد هم در آمد..از طرفی وزیر بهداشت روحانی در 13 آبان شرکت می کند و مرگ بر آمریکا می گوید....وپشت پا زدن به اعتماد و رای مردم در وعده ها و انتخاب وزرا ، نتیجه اش همین وضعیت اسفناک است.... (204432)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۸:۰۱
ضمن تائيد فرمايشات دوستان، يه نکته ديگه هم هست و اون اينکه چون اين درآمدهاي سرسام آور در هيچ جايي بطور رسمي ثبت نميشن، در نتيجه نه مالياتي و نه عوارضي بهشون بسته نميشه، يعني شايد من کارمند از اين تيپ پزشکان، ماليات بيشتري پرداخت ميکنم! (204481)
ددانشجو پزشکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۸:۵۹
این ادبیات اشک منو در اورد دوستان عزیز خیلی از همین پزشکانی ک میفرمایید مثل خود من از خانواده متوسط وارد این حرفه شدن پس از دماغ فیل نیفتادن و خودشون درد مردمو دیدن این تعابیر ثروت اندوز دلال و... واقعا غیر منصفانس البته کسی منکر اشتباه پزشکا نیستم خوب البته این قشر هم حساسیت زیادی داره کارشون ودر جواب عزیزی ک گفتن ظرفیتو زیاد کنیم بهتره بگم با این زیر ساختا مجوز اخذ پذیرش دانشگاهای تیپ سه رو هم بهتره ابطال کنن....سپاس (204507)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۳۳
حالا شما چرا به خودت گرفتی دانشجو پزشکی!!!یعنی میگی تو شغل شما همچین ادمهایی نیستند؟؟؟برادریا خواهر گرامی تو هر ارگانی ادم خوب و بد هست (204555)
دانشجو پزشکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۳:۳۹
سلام اینجور حرفی نزدم ..گفتم یکم انصاف اگه ده درصد تخلف ده درصد برخورد اونم نه با فحاشی درضمن کای جراحی در ایران نرخ پایینی داره اگه میخوان رفع اسیب کنن علتشم بگن بگن ک حق تعرفه ها... (204613)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۲:۲۳
من قبول دارم تعرفه بیمه ها در بیمارستان برای انجام عمل جراحی خیلی پایینه ولی اینکه پول عمل رو هم به این گرونی از حلقوم مریض میکشن بیرون درست نیست من پسرخاله خودم چشم پزشکه ماهی بالای 700 میلیون درامد داره برای یک عمل ساده زیر دو میلیون نمیگیره اخه این انصافه ...حالا این فامیله یکم هم بقول خودش انصاف داره..برادر خودم چند هفته پیش پلاتین پاشودراورد800 هزارتومان دکتر گرفت تا دراورد....این یعنی چی که دکتر متخصص جدا میگره...دکتر بیهوشی جدا میگره...بیمارستان جدا میگره...این مردم چه گناهی کردند (204882)
دانشجو پزشکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۲۷
سلام به شما جدا خوش ب حال پسر خاله شما...تو همین دانشگاه شهید بهشتی فقط 3-4 جراح پلاستیک میرن مناطق محروم عمالای سنگین ک ...اونم بدون هیچ چشم داشتی... (205181)
سديد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۰:۴۷
براي نويسنده شما که اينقدر خوب مينويسيد و استعداد داريد ، همه امکانات هم براتون مهيا بوده دلتون هم ميخواد به مردم کمک کنيد چرا نرفتيد پزشکي بخونيد سوگند بقراط بخونيد خدمت کنيد. شما ميدونيد يک متخصص بعد از ديپلم حداقلل 11سال تحصيل ميکنه و بعد با حداقل حقوق 4سال در مناطق محروم خدمت ميکنه وتو سن 35سالگي شروع به کسب درامد ميکنه چه ارگاني مسوول گذشت جواني شب زنده داري در کشيکهاي شب ،استرسها و... پزشکان هست چرا همه از کنار درمان بيماران درامدهاي ميلياردي کسب ميکنن ولي پزشکان اجازه ندارن کسب درامد کنن (204539)
ریحان
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۴۵
حالا باید مردم بیچاره تاوان بدن که ایشون 11 سال درس خوندن!!میدونی چه افرادی به خاطر نداشتن همین مبلغ زیر میزی جونشون رو از دست دادن چرا باید به خاطر یک مشت پول با زندگی مردم بازی کرد؟؟تو شهر ما 90% متخصص ها زیر میزی میگیرن حتی واسه به عمل ساده لوزه!حتی پزشکایی که تو نظام پزشکی استان بازرس هستن خودشون در صف اول زیر میزی هستن! (204945)
دکتر محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۳۱
به جای این حرفها تعرفه ها را اصلاح کنید.واقعیت این است که تعرفه های رسمی جراحی در ایران بسیار پایین وبا هیچ نقطه ای در دنیا قابل مقایسه نیست. در کجای دنیا با تعرفه هشتاد هزار تومان برای عمل سرطان کولون ویا دوازده هزار تومان برای عمل لوزه از پزشک توقع جراحی با دیه صد وبیست میلیونی دارند؟حتی در آفریقا هم برای جراحی قلب باز به جراح فوق تخصص صد و پنجاه هزار تومان معادل پنجاه دلار می دهند؟
تعرفه جراحی در همین کشور های همسایه ما حداقل شش برابر تعرفه رسمی خصوصی و بیست برابر تعرفه دولتی ما است (204554)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۲:۳۱
اره دکتر شما تا جایی میتونی حقتو از گلوی بیمارهایی که هیچ راهی ندارن بکش بیرون...چون دولت به فکر نیست تو هم فکر اون دنیات نباش (204889)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۴۴
سوگند بقراط کجا بود ؟ هم از بیمه پول می گیرند هم زیر و رو و پشت میزی!!! (204560)
حقوق بگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۲:۲۷
یکی میگفت دریکی از بلاد اروپایی اطبا حق ندارند درروزبیش از 8نفر مریض راملاحظه کنند ویک ساعت قبل پرونده مریض رابطوردقیق تفتیش میکنند تابتوانندراه علاج مناسبی پیدا کنند.اما ازانصاف نبایدگذشت چه قشری را سراغ داریدکه حرص پول رانزند وکلابگویند پیف گوشته بو میده.(در دیزی بازه ....)حالا برخی از اطبا که این رقابت تنگاتنگ را دیده اند می خواهنداز این قافله وخوان گسترده عقب نمانندوبرای خود وفرزندونوه ونتیجه میراثی گرانبها بیادگار بگذارند.(بجز حقوق بگیران جزء) (204576)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۲۲:۵۴
برو از اون یکی بپرس نرخ ویزیت اون پزشکا چقدره ؟ در خود امریکا بعضی متخصصین پزشکی از پردرامدترین شغلها هستند (204589)
نظر شخصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۱۴
پزشکی را بخاطر درآمدش خوندی؟؟/تازه مگه چقدربایددرآمدداشته باشی.روزی 100-200-300؟؟؟متوسط درآمدتحصیلکرده های مقاطع دکترچقدره؟فوقل یسانسها چقدره؟ لیسانس ها چقدره؟خیلی از آنها درآمدماهیانه شان به انداره یک روز برخی از پزشکان نیست. (205177)
فاطما
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۰۰:۴۹
برای عمل ساده 3میلیون از من پول گرفت که بعد متوجه شدم تعرفه این عمل 900 هزار تومان است (204629)
آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۰۹:۴۱
در پاسخ به :مجتبي ۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۱۳:۲۴:۲۳
كسايي كه پول نمي گيرند و عمل موفقيت آميز دارند تيم بد دارند؟!"
خوب برادر برو پیش اونا عمل کن. باور کن توی صنف پزشکی خیلی ها هستند که بیمار ندارند تا درامد داشته باشند خوب چرا میری پیش اون پزشکی که توی نوبت نگهت میداره پولم ازت میگیره اگه بیشتر قبولش داری پس حقشه.تمام. و اگر شما در این طمعت مشکل داری حق شماست.تمام.
در پاسخ :حقوق بگیر ۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۲۲:۲۷:۲۶
باید بگم به خدا پزشکان آرزوشونه همین چند تا بیمار بیشتر نبینن ولی زندگی آبرومندانه داشته باشند (204689)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۰۹:۴۷
منم دکترم منتها رشته تحصیلیم پزشکی نبوده. اما سالهای تحصلیم کمتر از این آقایون پزشک نیست. من به ازای هر ساعت تدریسم با همه کاری که قبل از کلاس برای کسب آمادگی و خستگی تدریس و ....داره حدود 17000 تومن میگیرم. در عوض برای یکساعت مشاوره برای فرزندم 120 هزار تومن پرداختم!. جالب اینکه چون 5 دقیقه از یکساعت گذشت 10 هزارتومن هم اضافه گرفتند!...درسته که در همه دنیا تفاوتی به لحاظ درآمد بین متخصصین هست اما فکر نمیکنم چنین شکاف بزرگی وجود داشته باشه.. (204695)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۱۲
البته از اينكه در كل مملكت مسابقه بچاپ بچاپ با سرعت وشتاب درجريان است شكي وجود ندارد. ولي چند نكته قابل توجه وجود دارد:
1-اينكه براي اولين بار دولت ووزير بهداشت بصورت علني دراين موضوع وارد شده وضمن پذيرش اين مشكل علنا به انتقادپرداخته اند بسيارجاي خوشوقتي ويك تحول بزرگ است.
2-اينكه روزنامه اي جرئت پرداختن علني به اين قضيه پيداكرده باز جاي شكر وقدرداني دارد.
3-اينكه كمي از خط قرمزهاي خودساخته ومقدس كردن افراد ومشاغل دورشده ايم جاي خوشحالي داردواميد اصلاح شكل ميگيرد.
4-و....................... (204925)
مشتی ماشلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۲۲
مشکل درمان مردم چه اهمیتی دارد؟ انرژی هسته ای حق مسلم (؟) ست (204980)
رضا استوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۲۴
سپاس از جناب آقاي نجف
درد دل اكثر مردم و بيماران دردمند را به زيبايي به تصوير كشيدي (205037)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۷
به پزشک پس چرامن با دکتری بیوتکنولوزی دانشگاه دولتی حقو ق وم مزا یام اینقدر پایینه .اقا و یا خانم پشک خیلی از شما اگر به خودتون بود توانایی مالی برای پزشک شدن نداشتید. خیلی بی انصافید. (205052)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۸:۰۹
براى شهريه مدرسه پزشكى براى كادو دادن پزشكى براى خانواده واطرافيان وخواسته هاى انها وخيلى خواسته هاى ديگر بقولى توش خودمون ميسوزونه بيرونش مردمو (205143)
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۸:۵۳
یک لوله کش برای سرویس بسیار عادی شیر آب مطب بنده 70 هزار تومان دریافت میکنه شما این را مقایسه بکنید با تعرفه ی قانونی که برای یک عمل مثلا سزارین تصویب شده و اون هم 50 هزار تومن هست یعنی یک پزشک فوق تخصص زنان حقالعملش کمتر از یک لوله کش زیر دیپلم هست. خوب نتیجه همین میشه که الان شاهد هستیم. حلقه مفقوده همان عدالت هست عدالت یعنی اینکه هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد. (205166)
حسین
Georgia
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۴۳
زمانی که از اعتقادات مذهبی خرج کنیم و دین را پلکان ترقی خود قرار دهیم فرصت طلبی حتی به انها که قسم به سوگند نامه بقراد خورده اند هم میرسد (205215)
زهراا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۴:۳۳
خانم دوست شما اصلا مجبور نبودند دربیمارستان فلان سزارین شوند تا مبلغ 5 میلیون پرداخت کنند مثل بچه آدم سرشان را میانداختند پایین ودریک بیمارستان معمولی زایمان میکردند وپولی هم پرداخت نمی کردند ،،،،،، خودتان میکنید آقا گلایه هم دارید ماشالاه چشم وهم چشمی امانتان را بریده است . (205370)