به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۲۴۱۳۷۴

نکات کلیدی که باید درباره طلاق بدانید

گروه جامعه: یکی از مهم ترین تصمیم گیری های هر فرد در زندگی خویش ازدواج و تشکیل خانواده است که معمولا ممکن است به علت عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر و عدم سازش و توافق با مشکلات و اختلافات متعددی روبرو شود، گاهی این اختلافات و مشکلات غیر قابل حل بوده و ممکن است تشدید شود و ادامه ی زندگی برای زن و مرد غیر قابل تحمل و سخت شود، در نهایت منجر به جدایی شود، طلاق در معنای لغوی خود به معنای رها شدن و ترک کردن و جدایی است.
متاسفانه در اصفهان نیز زندگی اشخاص بسیاری به طلاق ختم می شود و افرادی که تصمیم به طلاق می‌گیرند با مشکلات خصوصی، اجتماعی و حقوقی بسیاری مواجه می‌شوند که در این میان حضور یک وکیل خوب در اصفهان و توانا در امور طلاق کمک شایانی در رفع مشکلات پرونده طلاق خواهد کرد.
طبق ماده 1120 قانون مدنی : عقد نکاح به فسخ یا به طلاق یا به بذل مدت درعقد انقطاع منحل می شود ، یکی از اسباب انحلال عقد نکاح ، طلاق می باشد و امروزه رایج ترین، مهم ترین و پر کاربردترین روش هایی است که باعث خاتمه ی رابطه ی زوجیت بین زن و مرد می شود.

طلاق به سه روش انجام میگیرد:
طلاق انواع مختلفی دارد و هرکدام احکام مختص به خود را دارند.
روش اول طلاق: طلاق می تواند یک طرفه و از سوی مرد انجام شود که باید تکلیف حقوق زن همچون مهریه، نفقه، در صورت داشتن فرزند ،حضانت و... مشخص شود.
روش دوم طلاق : می تواند از سوی زن انجام شود، با توجه به اینکه حق طلاق با مرد است و زن تنها با داشتن دلایل و مدارک قوی ، محکمه پسند، و موجه و با اثبات آنها می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند که همین امر نشان دهنده ی پیچیده و مهم بودن امر طلاق می شود و توصیه می شود قبل از اقدام از مشورت و کمک وکیل طلاق در اصفهان استفاده نمایید، تا موجب نتیجه بخش بودن و تسریع در روند پرونده شود.
 همچنین زن در صورت داشتن حق طلاق ( وکالت حق طلاق به زن) می تواند تقاضای طلاق کند.

گرفتن حق طلاق خود به دو صورت انجام می شود:
1. به صورت شرط ضمن عقد و نکاح در سند ازدواج ذکر شود.
2. مرد با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی تقاضای تنظیم وکالت در طلاق را می کند و اینگونه وکالت حق طلاق را به همسر خود یا شخص دیگری می دهد ،اگر مرد خارج از کشور باشد برای تنظیم وکالت نامه ی  حق طلاق باید به سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه کند.


 
روش سوم طلاق : که به آن طلاق توافقی گویند، زن و مرد بعد از توافق بر سر مهریه ،نفقه ،مسائل مالی و حضانت فرزندان و... می توانند توافقی از همدیگر جدا شوند.
ساده ترین نوع طلاق نوع سوم می باشد یعنی طلاق توافقی که زن و شوهر بر مسأله ی طلاق توافق داشته باشند و تمایلی به ادامه ی زندگی با یکدیگر را نداشته باشند.
آیا میدانید در صورت تحقق شروط دوازده گانه ی ضمن عقد نکاح و اثبات آن، زن می تواند تقاضای طلاق کند و همچنین حقوق خود را مطالبه کند؟
البته شروط دوازده گانه چاپی مندرج در عقدنامه ها به زن اجازه گرفتن طلاق را به طور حتم نمی دهد.این شروط  به صورت مشروط هستند درصورتی که مرد امضاء کرده باشد و در صورت تحقق یکی از آن ها و اثبات آن زن می تواند با استفاده از وکالت ضمن عقد و طی تشریفات قانونی دادخواست طلاق خود از همسرش را به دادگاه ارائه کند.

آیا میدانید شروط ۱۲ گانه ی ضمن عقد ازدواج چیست؟ در ادامه شما را با این شروط آشنا میکنیم.
۱- زن می تواند در صورت خودداری شوهر از دادن خرجی و سایر حقوق واجب زن به مدت شش ماه از دادگاه تقاضای طلاق کند.
۲- بدرفتاری شوهر تا حدی که ادامه‌ی زندگی برای زن غیرقابل تحمل شود.
۳- بیماری خطرناک و صعب العلاج مرد یعنی غیر قابل درمان که سلامتی زن را هم به خطر بیندازد.
۴-جنون مرد در زمانی که امکان فسخ وجود نداشته باشد.
۵- اشتغال داشتن مرد به کاری است که با حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی اش منافات داشته باشد و لطمه بزند.
۶-محکومیت قطعی جاری مرد به مجازات ۵ سال یا بیشتر یا به جزای نقدی که درصورت عدم امکان پرداخت آن منجر به ۵ سال بازداشت یا بیشتر برای او شود.

۷- مبتلا شدن مرد به هرگونه اعتیاد مضر که با توجه به تشخیص دادگاه باعث اختلال در اساس زندگی شود،همچنین ادامه ی زندگی برای زن دشوار شود.
۸- اگر مرد بدون عذر موجهی زندگی خانوادگی را ترک کند یا بدون عذر موجه شش ماه متوالی یا ۹ ماه متناوب غیبت داشته باشد.
۹-محکومیت قطعی زوج بر اثر ارتکاب جرم و انجام هر گونه مجازات اعم از حد و تعزیر در اثر ارتکاب جرمی که با حیثیت خانوادگی وشئون زوجه مغایرت داشته باشد .تشخیص آن با دادگاه است.
۱۰-اگر بعد از گذشت پنج سال زن به دلیل عقیم بودن یا عوارض جسمی از همسر خود صاحب فرزند نشود.
۱۱-در صورت مفقودالاثر شدن مرد و  پیدا نشدن او پس از شش ماه از مراجعه ی زن به دادگاه.
۱۲-مرد بدون رضایت زن همسر دیگری اختیار کند و مطابق تشخیص دادگاه میان همسران خود عدالت را اجرا نکند.
 
مطابق با ماده‌ی ‌۱۱۴۳ قانون مدنی طلاق بر دو نوع است:
۱- طلاق رجعی : که در این نوع از طلاق مرد در زمان عده حق رجوع به همسر خود را دارد.
۲- طلاق بائن: مرد در دوران عده حق رجوع ندارد،که طلاق زن یائسه،طلاقی که قبل از نزدیکی صورت گرفته باشد ، طلاق خلع و مبارات تا زمانیکه که زوجه به عوض رجوع نکرده باشد جز طلاق بائن محسوب می شوند.و همچنین سومین طلاق بعد از سه ازدواج پی در پی هم از شمول این نوع طلاق است.
 
عده چیست؟
مطابق ماده ی ۱۱۵۰ قانون مدنی: عده عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده نمی تواند شوهر دیگر اختیار کند.
هرگاه شخصی تصمیم به متارکه و جدایی میگیرد در واقع با دو مسئله مهم روبه‌ رو شده است اول تصمیم گرفتن برای جدا شدن، دوم به دست آوردن حق و حقوق خود و جلوگیری از تضییع آن. یک وکیل طلاق میتواند در چهارچوب موازین قانونی کمک شایانی به او برای این دو مسئله کند.
با توجه به اینکه همه ی افراد جامعه دارای اطلاعات کافی در این زمینه نمی باشند و با تمامی مراحل آن آشنا نیستند و از تمامی حقوق خود و مراحل قانونی برای رسیدن به اهداف و حقوق خود اطلاع ندارند و یا شاید اصلاً تا به حال به مراجع قضایی مراجعه نکرده اند و یا تمایلی به حضور در جلسات دادگاه را ندارند می توانند با استفاده از وکیل خوب برای طلاق در اصفهان پروسه ی دعوای خود را دنبال کنند.

آیا میدانید در صورت داشتن وکیل طلاق نیازی به حضور در تمامی جلسات دادگاه نمی باشد؟
 برای کسانی که دچار اضطراب و استرس می‌شوند و تمایلی به حضور در دادگاه و مواجه شدن با طرف دعوا را ندارند یا برای جلوگیری از تنش های احتمالی در دادگاه طلاق میان خواهان و خوانده بهترین راه انتخاب وکیل است که با داشتن اطلاعات حقوقی بالا و داشتن آگاهی کافی نسبت به مسائل موکل خود، با استفاده از تجارب و راه کارهای قانونی در جهت موضوع وکالت اقدام نماید.
امروزه داشتن وکیل بسیار حائز اهمیت است که حتی برای طلاق توافقی که یکی از آسان ترین و سریعترین طلاق ها می باشد در صورت وجود وکیل طلاق با شناخت حقوق قانونی خود در مسیر رسیدگی قرار می گیرند زیرا پروسه ی طلاق در هر صورت پیچیدگی خاص خود را  دارد قطعا وکیل طلاق از نکات ظریف و دقیق این پروسه بهتر آگاه است.
فراموش نشود که بهترین وکیل در ابتدا سعی در ایجاد صلح و سازش بین زوجین می کند در صورت حاصل نشدن سازش میان زوجین شروع به طرح دعوا می کند.
همواره توجه داشته باشید که طولانی شدن پروسه های طلاق باعث خستگی مفرط در جسم و روح خواهان طلاق می شود و قطعا با داشتن وکیل طلاق ارائه راهکار های قانونی موضوع در مسیر قانونی روال خود را طی می نماید.

طبق متن بالا پیچیده ترین و مهمترین پرونده در دادگاه ها درخواست طلاق از سوی زن می باشد.
داشتن وکیل با تجربه ی طلاق که بر مسائل مهمی مانند نفقه،اجرت المثل ایام زوجیت و مطالبه ی نفقه ی گذشته ، حضانت و ... اشراف داشته باشد نقش مهمی برای رسیدن زوجه به حق خود دارد.
موسسه حقوقی حامد امیری وکیل طلاق اصفهان توصیه میکند که قبل از هر اقدامی برای درخواست طلاق از سوی زوجه حتماً با وکیل برای طلاق مشورت کنید زیرا پرونده طلاق از سوی زوجه مستلزم داشتن دانش و اطلاعات کافی نسبت به روند دادگاه های خانواده،دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور می باشد.
تسلط وکیل بر قوانین و مقررات طلاق و جدایی و اختلافات خانوادگی باعث پیشرفت در روند پرونده طی موازین قانونی می شود زیرا تسلط بر این قوانین مستلزم داشتن تجربه و سوابق کافی خواهد بود. بی اطلاعی و عدم آگاهی زوجین نسبت به قوانین مدنی و حمایت خانواده باعث طولانی شدن پروسه پرونده طلاق یا باعث می شود که به نتیجه ی دلخواه نرسند.

توجه داشته باشید یک مشاور حقوقی و وکیل خوب می تواند به واسطه ی سوابق ،دانش و تجربیاتی که طی چندسال اخیر به دست آورده و به کمک تسلطی که بر قانون ،قواعد حقوقی و رویه قضایی دارد، مانع تضییع حقوق شما در یک پرونده شود و همچنین به موکل خود کمک می کند تا تصمیم‌های درستی اتخاذ کند. وکیل به تسریع روند پرونده و احقاق حقوق شما کمک فراوانی می نماید.
عدم برخورداری از یک وکیل با تجربه و خوب در امر طلاق ممکن است باعث خسارت‌های جبران ناپذیر برای زوج یا زوجه شود و داشتن وکیل خوب موکل خود را از سردرگمی نجات می دهد .
اگر در اصفهان زندگی می‌کنید و به هر دلیل گرفتار پروسه طلاق شده اید می‌توانید از طریق وب سایت hamedamiri.com با موسسه حقوقی حامد امیری  تماس حاصل نمایید و از مشاوره با وکیل برای طلاق در اصفهان بهره‌مند شوید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها