به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۳۱۸۹۰۹

باید دنبال صعود به دور دوم جام جهانی باشیم

باید دنبال صعود به دور دوم جام جهانی باشیم
گروه ورزشی:بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه یکی از دلایل صعود زودهنگام به جام جهانی بازیکنان لژیونر هستند، گفت: در جام جهانی باید دنبال صعود به مرحله بعد باشیم.حمید استیلی درباره صعود زودهنگام تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی گفت: یکی از دلایلش این بود که لژیونرهای زیادی داریم که تجربه زیادی دارند و در جام جهانی قبل هم بازی کردند. سطح و کیفیت بازیکنان ما به مراتب بالاتر از تیم‌های دیگر است. تیم ما مقابل عراق و کره قوی است و بخصوص در خط حمله یک سر و گردن از تیم‌های دیگر بالاتر است.
 
وی افزود: در دور رفت مقدماتی، به خاطر اختلافاتی که در تیم ملی و مربیان و بازیکنان بود خوب نبودیم ولی دور برگشت با آمدن اسکوچیچ بهتر شدیم. کریم باقری و وحید هاشمیان هم کمک کردند و تیم ملی به وحدت و انسجام رسید. الان خود بازیکنان در رختکن تیم ملی صحبت می‌کنند. نقش بازیکنان بزرگ و لیدر خیلی تاثیرگذار است. مثل پرسپولیس که بازیکنان بزرگش تاثیرگذار هستند و کنارشان کادر فنی هم هست.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به قرعه خوب ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی تاکید کرد: اگر خودمان می‌خواستیم قرعه برداریم به این خوبی نمی‌شد. شروع کارمان فوق العاده خوب بود. یکی دو بازی را خوب شروع نکردیم ولی خوب تمام کردیم. با این بازیکنانی که ما داریم و ۲۵ لژیونر باید حتماً به دور بعد جام جهانی صعود کنیم. لژیونرها خیلی تاثیرگذار هستند چون خارج از ایران بازی می‌کنند. از همه مهمتر این است که آنها زندگی حرفه‌ای دارند. با برنامه ریزی و بازی تدارکاتی خوب می‌توانیم در جام جهانی هم صعود کنیم.

استیلی خاطرنشان کرد: صعود به جام جهانی دیگر آرزوی ما نیست. سه دوره به جام جهانی رفته‌ایم و امسال راحتتر هم بود. این دوره دنبال این هستیم که از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم.سرمربی سابق تیم فوتبال امید ایران در خصوص بحث ادامه کار دراگان اسکوچیچ با تیم ملی در جام جهانی تاکید کرد: نتایج این کادر فنی خیلی خوب بوده است. بررسی درباره کادر دست ما نیست و فدراسیون باید تجزیه و تحلیل کند. ما از دور نتایج را می‌بینیم و خودشان باید تصمیم بگیرند. معمولاً وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد همان مربی را حفظ می‌کنند.

استیلی درباره اینکه آیا نیاز به استخدام مربی قوی‌تری نیست؟ گفت: باید ببینیم منظورمان از قوی چیست. مهم این است که وقتی یک مربی می‌آید زمان یا شناخت کافی از فوتبال ما، بازیکنان و حریفان دارد؟ فقط اسم قوی مهم نیست. سال ۱۹۹۸ «ویرا» ما را به جام جهانی برد ولی صفایی فراهانی (رئیس وقت فدراسیون فوتبال) گروهی را تشکیل و تشخیص داد که با ویرا نمی‌توانیم صعود کنیم و آقای «ایویچ» را آورد. باید تجزیه و تحلیل کنند که آیا اسکوچیچ خوب است یا نه. اسکوچیچ ویژگی‌های خوبی دارد و باید برآورد کنند. در کشور ما خیلی تجزیه و تحلیل صورت نمی‌گیرد.
مرجع : مهر
برچسب ها: حميد استيلي
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها