به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۶ - ۲۰:۱۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۳۲۰۹۴۱

جهنم دوباره کرونا با امیکرون

جهنم دوباره کرونا با امیکرون
رویا خسروی

مدتی است که سویه امیکرون کرونا در ایران و جهان غوغا کرده است و غمبار آنکه بسیاری از هموطنان به ویروس جدید مبتلا شده‌اند و روند ابتلای کودکان هم به شدت بالاست. تقریبا همه مردم درگیر کرونا هستند؛ حتی اگر خودشان مبتلا نباشند عزیزانشان بیمار شده‌اند و این در شرایطی است که بسیاری از مردم هنوز دز بوستر یا یادآور واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و اتفاقا ابتلای این افراد به امیکرون خطرناک گزارش شده است.

هر چند پیش از این ادعا می‌شد امیکرون سویه‌ای با شدت انتقال بالا و بیماری خفیفی که کمترمی‌کشد اما آنچه مسلم است، عوارض و تبعات سنگین ویروس بر بدن تا مدت‌ها باقی است و اگر واکسن دریافت نکرده باشید کار سخت‌تر هم خواهد شد.در حالی که پزشکان توصیه می‌کنند برای قطع شدن زنجیره انتقال، قرنطینه حداقل 5 روزه ضرورت دارد اما از آنجا که هم مدارس باز هستند و هم بانک‌ها و اداره‌ها و تقریبا همه‌جا از جمله اتوبوس و مترو تا خیابان و پاساژ مردم حضور دارند، همه مجبورند سرکار و تحصیل بروند و زندگی را بگذرانند، به نظر می‌رسد قرار است این سویه تازه هم بلایی تازه باشد.

مسئولان وزارت بهداشت هم از روزهای جهنمی و پر مرگ و میر در هفته‌های پیش رو خبر داده‌اند و این در حالی است که گرانی بسیاری از اقلام ضروری برای بهبود روند درمان از مشکلات اصلی مردم در این روزهاست. از همان دو سال پیش که کرونا به ایران رسید و بسیاری را بیمار کرد، هر آنچه که اعلام شد برای مبارزه با این بیماری مفید است از جمله زنجبیل، هویج، لیمو و البته دارو ، موادضدعونی‌کننده و ماسک سر به فلک کشید و به صورت نجومی گران شد. حالا هم در زمان هجوم این ویروس تازه، ‌شلغم که از قدیم‌الایام در خانه‌های ایرانیان به عنوان خوراکی زمستانی پرخاصیت طرفداران زیادی داشته با افزایش قیمت چندین برابری روبرو شده است و این در حالی است که فشارهای اقتصادی انتخاب های مردم برای خوراکی‌های مفید را به شدت کاهش داده است.

مصرف میوه به دلیل گرانی کاهش شدیدی داشته است و مرغ، گوشت، برنج و حتی تخم مرغ هم کمتر در دسترس همه اقشار قرارا دارد و این به معنای سلامتی گران‌تر برای مردم است. از ابتدای ورود این ویروس به کشور همواره به عملکرد دولت در این حوزه انتقادات شدیدی وارد بوده و این انتقادات علیرغم آمدن دولت تازه همچنان ادامه دارد،‌به دلیل تعدد معضلات و مشکلات در مقطع کنونی، به نظر می‌رسد مردم باید با رعایت هر چه بیشتر نکات و پروتکل های بهداشتی از سلامتی و زندگی خود و اطرافیانشان محافظت کنند، چرا که با این شرایط اتمال بسیار اندکی وجود دارد که دولت بخواهد و یا بتواند مشوق‌های اقتصادی خاصی برای تعطیلی در نظر بگیرد. بنابراین مردم لزوم واکسیناسیون در سه دز را در نظر بگیرند و هر چه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.


 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها