به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۶:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۲۱۶۰۹

محاکمه جديد منتقد زندانی پوتین

محاکمه جديد منتقد زندانی پوتین
گروه بین الملل: محاکمه الکسی ناوالنی منتقد سرشناس کرملین که حدود یک سال پیش زندانی شد  در پرونده دیگری به اتهام کلاهبرداری آغاز شد. ناوالنی در صورت محکومیت ممکن است به حدود ده سال حبس محکوم شود.
گروه‌های مدافع حقوق بشر از برگزاری جلسات دادگاه پشت درهای بسته و در محوطه زندان امنيتی پوکروف واقع در صد کیلومتری شرق مسکو انتقاد کرده‌اند.الکسی ناوالنی در ویدئوی کوتاهی که از لحظه حضور در جلسه دادگاه منتشر کرد گفت حکومت روسیه به دلیل هراس از آنچه که او در جلسات دادرسی خواهد گفت دادگاه را در ساختمان زندان برگزار می‌کند.
او افزود: «من هنوز محکوم نشده‌ام ولی آن‌ها مرا مجبور کرده‌اند که با لباس مخصوص زندان در محاکمه شرکت کنم تا کسانی که این تصاویر را در تلویزیون می‌بینند با خود بگویند به هر حال او یک زندانی است».در این تماس ویدئویی کوتاه ناوالنی که لباس زندان پوشیده بود هنگام دیدار با همسرش چهره خندانی دارد و دو نگهبان زندان او را همراهی می‌کنند.همکاران و طرفداران ناوالنی این محاکمه را «نمایشی و ساختگی» توصیف کرده‌اند.
 ناوالنی ژانویه ۲۰۲۱ پس از معالجه بیماری طولانی به دلیل مسمومیت با مواد شیمیایی هنگام بازگشت از آلمان، در فرودگاه مسکو بازداشت و روانه زندان شد. او در حال حاضر دوره دو ساله زندان به دلیل نقض مقررات حبس تعلیقی در یک پرونده دیگر را طی می‌کند ولی اگر در این دادرسی جدید به جرم کلاهبرداری محکوم شود مدت حبس او ممکن است تا ده سال افزايش یابد.
پرونده اتهام کلاهبرداری در دسامبر ۲۰۲۰ هنگامی که او در آلمان تحت معالجه بود به جریان افتاد. دادستانی روسیه ناوالنی را به سوء‌استفاده شخصی از حدود ۴.۷ میلیون دلار کمک‌های مالی به تشکیلات سیاسی او متهم کرده است.محاکمه ناوالنی در شرايطی آغاز می‌شود که بحران اوکراین پرتنش‌ترين روزها را طی می‌کند و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، برای مذاکره با ولادیمیرپوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به مسکو سفر کرده است.همکاران ناوالنی از صدراعظم آلمان خواستند در ملاقات با پوتین وضعیت ناوالنی را مطرح کند.کیرا یارمیش در توئیتی نوشت: «آلمان مدافع صلح و عدالت است و اکنون موضع‌گیری این کشور در مورد وضعیت الکسی ناوالنی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.»ماریا پوچیخ یکی دیگر از همکاران ارشد ناوالنی گفت حکومت روسیه عمدا این دادگاه را همزمان با پرتنش‌ترین هفته در بحران اوکراین برگزار می‌کند.
او در پیامی در شبکه توئیتر افزود: «در شرایطی که تمامی توجه افکار عمومی و کشورهای غربی به یک بحران امنیتی بزرگ جلب شده است، حکومت روسیه قصد دارد حکم زندان الکسی ناوالنی را ۱۵ سال افزایش دهد».ناوالنی پس از مسمومیت با موادشیمیایی در ماه اوت ۲۰۲۰ برا ی معالجه به برلین منتقل شد و دولت آلمان حکومت روسیه را مسئول سوءقصد به جان او معرفی کرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، پارسال در آخرین سفر خود به مسکو از ولادیمیر پوتین خواست الکسی ناوالنی را آزاد کند.عفو بین‌الملل این محاکمه را یک دادرسی «ساختگی و نمایشی» توصیف کرد که به جای خبرنگاران، ماموران زندان در آن حضور دارند.
این نهاد حقوق بشری در بیانیه‌ای افزود: «کاملا واضح است که حکومت روسيه قصد دارد الکسی ناوالنی را مدتی طولانی در زندان نگاه دارد».سال گذشته همزمان با بازداشت و شروع محاکمه الکسی ناوالنی تظاهرات متعددی در شهرهای بزرگ روسیه برگزار شد و دولت‌های غربی در واکنش به حکم زندان او تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع کردند.چند ماه پس از محاکمه ناوالنی تشکیلات مبارزه با فساد به رهبری او در فهرست گروه‌های «افراطی» قرار گرفت و بسیاری از همکاران ارشد ناوالنی ناگزیر شدند روسیه را ترک کنند.
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها