بهترین محصولات برای فروش اینترنتی کدامند؟
رقابت در فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است که به این دلیل شما را به ضرورت انتخاب محصول مناسب میرساند و شما را از دیگران متمایز میکند. اغلب محصولات به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند، اولی محصولات مصرفی است که مورد تقاضای همه قرار میگیرد و در فروشگاههای مختلف به فروش میرسد و دومی شامل محصولات تخصصی میباشد که به صورت انحصاری ساخته میشوند و مزیت رقابتی به شما میدهند. بنابراین، بهترین محصولات برای فروش آنلاین کدامند؟
1- محصولات دیجیتال
محصولات دیجیتال شامل هر نوع محصول نامشهود یا ملموسی مانند دورهها و کتابهای الکترونیکی میباشد. همچنین شامل نرم افزار تلفنهای هوشمند، قالبها و اسناد مختلف، طرحها و نمادهایی است که میتوان آنها را از طریق فروشگاههای محصولات دیجیتالی فروخت یا خریداری کرد.
چیزی که این بازار به شدت رو به رشد را متمایز میکند، سهولت دریافت محصول بلافاصله پس از خرید است، به هیچ وجه نیازی به ارسال نیست. اغلب مشتری محصولات دیجیتال را از طریق فروشگاه آنلاین، ایمیل یا هر وسیله دیجیتال دیگر دریافت میکند.
در فروش محصولات دیجیتال، جستجوی مکانی برای نگهداری آنها مشکلی ندارد و از طریق آنها میتوانید به درآمد غیرفعال پیوسته دست پیدا کنید که فرصت بسیار خوبی برای افزایش سود در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین، بسیاری از مردم تمایل دارند محصولات دیجیتال را به عنوان یکی از بهترین محصولات برای فروش در اینترنت بفروشند.
2- الکترونیک
دنیای الکترونیک شامل دستگاههای بسیاری است که جزو بهترین محصولات برای فروش در اینترنت هستند، مانند: تلویزیون، مانیتور، کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ و دستگاههای تلفن همراه. این یک بازار به روز است که شامل محصولات ضروری میشود. اما یافتن تامین کنندگان قابل اعتمادی که توانایی ارائه محصولات الکترونیکی با کیفیت بالا را داشته باشند تا رقابتی باشند و بتوانند در این بخش شلوغ درآمد بالایی داشته باشند، مهم است.
فروش اقلام الکترونیکی حدود 42 درصد از حجم تجارت الکترونیک در خاورمیانه را در اختیار دارد. اما موفقیت در این زمینه آنطور که برخی فکر میکنند آسان نیست و بهتر است قبل از شروع پروژه خود یک مطالعه امکان سنجی انجام دهید.
3- لوازم جانبی الکترونیکی
اگر به دنبال ایدههای محصول برای فروشگاه اینترنتی خود هستید، چرا در بازار لوازم الکترونیکی شروع نکنید؟ این لوازم جانبی شامل انواع پروژکتور، لوازم جانبی گوشیهای هوشمند از جمله شارژر، هدست بلوتوث، لنز دوربین گوشی، سه پایه برای دستگاههای موبایل و ... میباشد.
مشکلی که فروشندگان در هنگام فروش لوازم جانبی الکترونیکی با آن مواجه میشوند این است که اکثر آنها لوازم حساسی هستند که برای جلوگیری از آسیب یا خرابی نیاز به ذخیره سازی خاصی دارند، علاوه بر این موانعی که باعث میشود مشتری نمی تواند ابتدا محصول را امتحان کند، که بر درصد فروش آن تأثیر میگذارد. بنابراین توصیه میشود در این صورت سیاست بازگشت خوب و رضایت بخشی برای مشتری در پیش گرفته و در مرحله پس از فروش با مصرف کننده همکاری داشته باشید.
4- محصولات هوشمند
اگر به دنبال ایدههای محصول تجارت الکترونیکی با سود بالا هستید، محصولات هوشمند ممکن است انتخاب مناسبی باشند. میتوانید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید که ساعتهای هوشمند، PDA، دستگاههای واقعیت مجازی، بلندگوهای بلوتوث و سایر محصولات هوشمند را بفروشد.
5- محصولات زیبایی و بهداشت فردی
این محصولات شامل طیف وسیعی از لوازم مراقبت از پوست و مو، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر لوازم مراقبت شخصی است.
برای موفقیت در بازار زیبایی و مراقبت شخصی، باید صاحب یک برند موفق باشید که بتواند رقابت کند و متمایز باشد، محصولات برندهای موفق را در رسانههای اجتماعی بفروشد، یا فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید.
6- محصولات سلامتی و تناسب اندام
تقاضا برای محصولات سلامتی و تناسب اندام در سالهای اخیر افزایش یافته است، تا جایی که به یکی از پرفروش ترین محصولات در اینترنت تبدیل شده اند. خریداران از منظری گسترده تر به آن نگاه میکنند، نه فقط در مورد تناسب اندام، بلکه در مورد سلامت جسمی و روانی، ظاهر بدنی و تغذیه.
اگر آرزوی راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در این بازار را دارید، ابتدا باید رقبای خود را به خوبی مطالعه کنید، در این زمینه متخصص باشید و دانش و آموزش لازم را داشته باشید تا بتوانید برای جلوگیری از هرگونه آسیب سلامتی به مشتریان، توصیههای درستی ارائه دهید.
7- محصولات مراقبت از بارداری و نوزاد
محصولات مراقبت از بارداری و نوزاد در سالهای گذشته رونق زیادی پیدا کرده است و آنها را به یکی از بهترین محصولات برای فروش آنلاین تبدیل کرده است.
محصولات مراقبت از بارداری و مراقبت از نوزاد در فروشگاههای آنلاین طیف وسیعی از وسایل حمل نوزاد مناسب، دماسنجهای دیجیتالی کودک، ظروف نگهداری پوشک کثیف، مانیتورهای کودک، لوازم ضروری شیردهی و تغذیه و بسیاری موارد دیگر را شامل میشود که مادران آینده برای نوزادان خود به آنها نیاز دارند.
8- محصولات مراقبت از حیوانات خانگی
محصولات حیوانات خانگی فقط به غذا، ظروف غذا و آب محدود نمی شود، بلکه شامل اسباب بازیهای حیوانات، ابزار دفع زباله، لباس، مکملهای غذایی، روغنها و غیره نیز میشود.
شروع فروش محصولات مراقبت از حیوانات خانگی در اینترنت مستلزم چندین چیز است، از جمله مهمترین آنها، لزوم تخصص و تجربه در زمینه نگهداری و مراقبت از حیوانات میباشد.
9- جواهرات و لوازم جانبی
مهم نیست که چگونه سبکها و سلیقهها در طول دههها تغییر کرده است، جواهرات و اکسسوریهای مد در جوامع مختلف همچنان مطلوب و محبوب باقی میمانند و به یکی از بهترین حوزههای فروشگاه اینترنتی تبدیل شده است.
محصولات ساخته شده از فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و سنگهای قیمتی شامل دستبند، گوشواره، انگشتر، گردنبند، ست جواهرات لوکس و سایر زیورآلات منبت کاری شده با طلا و نقره شامل این موارد است.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا جواهرات یکی از بهترین محصولات برای فروش در اینترنت هستند که مهمترین آنها توانایی آنها در حفظ ارزش پول و سهولت در ذخیره سازی است و این یک راه اساسی برای آراستن زنان و حفظ ارزش آنها در مواقع بحرانی است.
10- عطر و ادکلن
همه دوست دارند رایحه زیبا را استشمام کنند و روزانه عطر بزنند، از این رو، گسترش فروش عطرها افزایش یافته و به یکی از بهترین محصولات برای فروش در اینترنت تبدیل شده اند.
قبل از شروع فروشگاه عطر خود، باید با انواع عطرها آشنا باشید، ترجیحات مخاطبان خود را درک کنید و ویژگیهای مصرف کنندگان را بسیار دقیق بشناسید.
میتوانید ابتدا از طریق رسانههای اجتماعی، با نیاز به تعامل با مشتریان، شروع به تبلیغ و فروش عطر کنید و برای حفظ وفاداری آنها و جلب توجه آنها، با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار کنید.
در مرحله پیشرفته، میتوانید یک فروشگاه آنلاین برای فروش ایجاد کنید، در حالی که بهتر است از استراتژیهای بازاریابی مناسب مانند بازاریابی از طریق موتورهای جستجو(SEO) و بازاریابی محتوا استفاده کنید.
11- هدایا و صنایع دستی
بازار آنلاین هدایا و صنایع دستی فرصتی برای صنعتگران، طراحان و سازندگان صنایع دستی است، زیرا شامل منسوجات تزئینی خانه، اقلام حمام، عتیقههای دستساز، و همچنین شمعسازی، هدایا و غیره است.
هنگامی که تجارت آنلاین هدیه و صنایع دستی را در نظر گرفتید، باید کانالهایی را بشناسید که از طریق آنها میتوان این صنایع دستی را به فروش رساند. اغلب شروع کار با فروش از طریق صفحات و گروهها در سایتهای شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک است.
دانستن هزینه واقعی محصول شما بسیار مهم است، زیرا به قیمت مواد و اجزای سازنده محصول محدود نمی شود، بلکه شامل تجربه و زمان ساخت، هزینههای بازاریابی، خدمات مشتری و هزینههای حمل و نقل نیز میشود. مهم است که کانالهای تبلیغاتی صنایع دستی خود را متنوع کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را به راحتی پیدا کنید، به منظور فروش محصولات صنایع دستی خود میتوانید از سایت
باسلام استفاده نمایید.
12- اسباب بازی کودکان
اکنون تقریباً هیچ خانهای بدون اسباببازیهای کودکان نیست، این یک بازار مصرفی عالی است و همیشه انتخاب خوبی برای دیجیتالی شدن است، صرف نظر از هزینه کسبوکار شما، اگر بودجه محدودی دارید میتوانید فروش انواع خاصی از بازیها را از طریق شبکههای اجتماعی شروع کنید، اما اگر بودجه زیاد باشد، ممکن است فروش بازیهای مختلف را از طریق فروشگاه اینترنتی خود گسترش دهید.
در هر صورت باید قبل از شروع فروش اینترنتی اسباب بازیهای کودکان، با تهیه لیستی از مهم ترین و محبوب ترین محصولات اسباب بازی و انتخاب اسباب بازیهای جذاب و سرگرم کننده متناسب با سن، ذهنیت و کنجکاوی کودک، برنامه ریزی استراتژیک خوبی انجام داد.
13- لوازم اداری و مدرسه
محصولات اداری و مدرسه از کالاهای مصرفی ضروری در هر کشوری هستند که شامل ابزارهای نوشتاری مانند خودکار و پاک کن، سازماندهی میز، جعبه مداد، دفترچه یادداشت و قلم مو و همچنین محصولات کاغذی، گیرههای کاغذ و سایر لوازم هنری و اداری است.
14- لوازم جانبی خودرو
لوازم جانبی خودرو یکی از بهترین محصولات برای فروشگاه اینترنتی است که شامل طیف گسترده ای از کالاهای ضروری برای صاحبان خودرو مانند جاروبرقی قابل حمل، روکش صندلی و فرمان، نگهدارنده تلفن خودرو و همچنین لوازم الکترونیکی خودرو است.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی لوازم جانبی خودرو به سرمایه هنگفتی نیاز دارد، به خصوص که بسیاری از لوازم جانبی خودرو بسیار گران هستند. بنابراین باید قبل از خرید لوازم جانبی که قصد فروش آنها را دارید مطالعه کنید و از پاسخگویی به نیاز مشتریان بالقوه اطمینان حاصل کنید.
15- لوازم جانبی سفر
تصور کنید که تصمیم گرفتید به خارج از کشور بروید، بنابراین ممکن است در طول سفر به چه محصولاتی نیاز داشته باشید؟ ممکن است بخواهید چمدان، قفل کیف، ترازو دیجیتالی چمدان، محصولات بسته بندی و فشرده سازی، بالشهای ارگونومیک گردن و پشت، قفسه تلفن و لپ تاپ و سایر لوازم جانبی سفر بخرید.
این لوازم جانبی برخی از بهترین محصولات برای فروش آنلاین هستند، به خصوص اگر شما مشتاق به تهیه لوازم جدید و به روز رسانی منظم لیست محصولات خود هستید.
16- لباس و مد
تجارت پوشاک و مد در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد، زیرا یکی از محصولات ضروری است. اما قبل از شروع فروش آن در اینترنت، مجموعهای از ملزومات را در نظر بگیرید که مهمترین آن بررسی کیفیت لباسهایی است که میفروشید. از خود بپرسید: آیا میخواهید لباسهای رسمی بفروشید یا غیررسمی؟ لباس مردانه یا زنانه؟ چقدر با مخاطب هدف مرتبط است؟
انجام تحقیقات بازار، جستجوی بهترین تامین کنندگان و تولیدکنندگان را فراموش نکنید و بر اساس کیفیت لباس، شهرت عرضه کننده و بودجه خاص، بهترین را انتخاب کنید تا زمان برقراری ارتباط با آنها قبل از راه اندازی لباسها فرا برسد. فروشگاه آنلاین، زیرا زمان زیادی میبرد.
17- کفش، کیف و کیف پول
اگرچه کفش و کیف جزو بهترین محصولات برای فروش در اینترنت هستند، اما تجارت آنها پر از چالش است، زیرا آنها محصولات ملموسی هستند که قبل از خرید نیاز به تجربه واقعی دارند. بنابراین، مطمئن شوید که با تامین کنندگان قابل اعتماد معامله کنید و محصولات با کیفیت بالا را انتخاب کنید. با نیاز به بررسی دقیق محصولات قبل از دریافت آن از تامین کنندگان برای تشخیص آسیبهای احتمالی.
سپس میتوانید محصولات خود را به صورت آنلاین به روشی ساده و جذاب نمایش دهید. به عنوان مثال، با نوشتن توضیحات جامع و یکپارچه، کیفیت محصولات خود و مواد تشکیل دهنده آن را برای مخاطب توضیح دهید.
18- ظروف نوشیدنی
اگر به دنبال تفاوت هستید، چرا به فروش آنلاین نوشیدنی ممتاز فکر نکنید! ظروف نوشیدنی شامل قوریهای ظریف و فنجانهای تزئینی، بطریهایی که نوشیدنیها را تازه نگه میدارد و بطریهای آب قابل استفاده مجدد است.
اما یکی از بزرگترین چالشهایی که ممکن است در این زمینه با آن مواجه شوید، تغییر مداوم نیازهای مشتری است. بنابراین همیشه در مورد نیازهای مشتری و بازخورد محصول نظرسنجیهای منظمی از مشتریان انجام دهید و بر ارائه ظروف نوشیدنی نوآورانه و منحصر به فرد با طراحیهای چشم نواز تمرکز کنید.
19- ابزارهای ذخیره سازی و سازماندهی
ابزارهای نگهداری و سازماندهی محصولاتی هستند که به منظور سازماندهی و نگهداری اشیا به منظور نگهداری طولانیتر از آنها استفاده میشوند، مانند سازماندهندههای آرایشی و بهداشتی، ظروف نگهداری مواد غذایی و همچنین جعبههای نگهداری لباس و کفش، سازماندهنده کشو میز و غیره.
20- تجهیزات و ظروف آشپزخانه
تجهیزات و ظروف آشپزخانه از متداول ترین نیازهای هر خانواری هستند و به عنوان یک حوزه تجارت الکترونیک کم خطر و با قابلیت اجرای آسان به شمار میروند. اما اگر به دنبال برتری در فروش لوازم و تجهیزات آشپزخانه هستید، بهتر است خطوط تولید مبتنی بر ایجاد ابزارهای منحصر به فرد آشپزخانه، ترکیب کاربردی و سرگرم کننده برای استفاده یا خرید از تامین کنندگان مورد اعتماد که محصولات آشپزخانه جذاب و چند منظوره دارند، داشته باشید.
مراحل شروع فروشگاه اینترنتی
هر پروژه ای که بر اساس تصادفی و بی برنامگی باشد، مطمئنا با شکست و زیان تمام خواهد شد. فروش آنلاین مستلزم تدوین یک برنامه استراتژیک و بازاریابی قبل از شروع یک تجارت است تا میزان موفقیت را افزایش دهد و فروش، رقابت و تداوم را افزایش دهد. بنابراین، چگونه وارد دنیای تجارت الکترونیک میشوید؟ چگونه بهترین محصولات را برای تجارت الکترونیک انتخاب میکنید؟
مرحله اول: انتخاب محصولات برای فروش
نقطه شروع در دنیای تجارت آنلاین این است که شما بایستی با فکر کردن به مشکلاتی که افراد در زندگی خود با آن مواجه هستند و نحوه حل آنها شروع کنید. لزومی ندارد که محصول شما بی همتا باشد یا مجموعه خدمات شما برای رسیدن به فروش بالا. مهمترین چیز این است که محصولی را ارائه دهید که موثر، استفاده آسان و کمک به حل یک مشکل برای مخاطب باشد، با این نیاز که محصول دارای مزیت و ارزش رقابتی باشد که به شما موقعیت قوی در بازار بدهد.
شما میتوانید بهترین محصولات را برای فروش آنلاین، با پیدا کردن اینکه کدام محصولات مرتبط با علایق و سرگرمیهای شما هستند، یا با تحقیقات بازار پشتیبانی میشوند، شناسایی کنید و محبوبترین کالاها را در پلتفرمهای تجارت الکترونیک جستجو کنید. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل مناسب بودن آنها برای بازار هدف، بررسی نرخ تقاضا و بررسی روندهای اخیر محصول ضروری است. از این رو، بهترین محصولات فروشگاهی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما باشد.
مرحله دوم: مخاطب هدف خود را مشخص کنید
فرض کنید محصولاتی را بدون تعریف مخاطب هدف یا شناخت شخصیت خریدار تبلیغ میکنید، نتیجه آن چیست؟ مطمئناً توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب نخواهید کرد و هیچ درآمدی ایجاد نخواهید کرد و ممکن است میلیونها تومان برای تبلیغات بازاریابی که در وهله اول به مخاطبان نادرست هدایت میشود هدر برود. از این رو تعیین شخصیت مشتری یا خریدار اهمیت دارد.
بنابراین، اهمیت این مرحله کمتر از تعریف محصولات نیست، زیرا مخاطبان هدف باید به طور عمیق مورد مطالعه قرار گیرند تا نیازها، علایق، سرگرمیها و سطح تحصیلات آنها را درک کنند. از خود بپرسید: سنین بخشها و گروههای هدف چیست؟ سطح ورود مشتریان بالقوه چیست؟ نیازهای آنها چیست؟ آیا محصولی که ارائه میدهید آرزوهای آنها را برآورده میکند؟ برجسته ترین رفتارهای خریدی که آنها دنبال میکنند چیست؟ چگونه محصول به دست مشتریان شما میرسد؟
مرحله سوم: کسب و کار خود را ایجاد کنید
پس از شناسایی محصولات و مخاطبان هدف، میتوانید راه اندازی کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنید، نامی منحصر به فرد و جذاب برای برند خود انتخاب کنید.
و اجرای این مرحله پس از انجام تحقیقات بازار و مطالعه رقبا و کشف نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها با استفاده از روش تحلیل SWOT صورت میگیرد که طی آن شروع به حضور آنلاین میکنید تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید، ارتباط مستقیمی با مشتریان خود ایجاد کنید، اعتماد ایجاد کنید و با آنها تعامل کنید.
بنابراین برای ایجاد کسب و کار خود در وهله اول نیاز به ایجاد یک فروشگاه آنلاین دارید که ما به شما سایت ناپ شاپ را معرفی میکنیم که یکی از معتبر ترین و حرفه ای ترین فروشگاه سازهای موجود در کشور ایران به حساب میآید، که میتوانید
طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به این سایت بسپارید.
مرحله چهارم: محصولات خود را تبلیغ کنید
خوشبختانه، کانالهای بازاریابی که به کارآفرینان و استارتآپها کمک میکنند تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند، متنوع هستند. مهمترین موارد، بازاریابی ایمیل، بازاریابی SEM، بهینه سازی سئو، ارتقاء از طریق سایتهای مختلف رسانههای اجتماعی، بازاریابی وابسته، بازاریابی محتوا و همچنین کانالهای بازاریابی سنتی است.
کانالهای بازاریابی نقش بزرگی در افزایش آگاهی از برند، گسترش پایگاه مشتری و تبدیل خریداران جدید به مشتریان وفادار دارند. اما باید کانالهای بازاریابی موثر و مناسب برای مخاطبان خود را بشناسید و میتوان آنها را بر اساس اهداف بازاریابی شما، درک مراحل سفر خریدار، مطالعه مخاطبان و مکان آنها و رسانههای الکترونیکی مورد استفاده آنها تعیین کرد. این به شما کمک میکند تا محتوای بازاریابی متناسب با علایق آنها ارائه دهید و به گسترش و گسترش دست پیدا کنید.
نتیجه گیری
تجارت الکترونیک دنیای وسیعی دارد که برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما به کار، تلاش و پشتکار بیشتری نیاز دارد. در ابتدای سفر خود با تجارت آنلاین، باید بهترین محصولات را با دقت بیشتری برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید، روشهای فروش کم ریسک را انتخاب کنید و روی عوامل و کانالهایی تمرکز کنید که کنترل کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهند.
خوشحالیم که این مقاله را تا انتها مرور کردید؛ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.