به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۴:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۴۳۹۹۸۶

 ۵۸ حمله بە نیروهای آمریكا در عراق و سوریه

 ۵۸ حمله بە نیروهای آمریكا در عراق و سوریه
گروه بین الملل: معاون سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد کە از زمان آغاز جنگ خاورمیانه میان اسرائیل و  حماس، نیروهای ارتش این کشور در عراق و سوریە ۵۸ بار مورد حملە قرار گرفتەاند.
به گفتە سابرینا سینگ از این تعداد ٢٧ حملە در عراق و ٣١ حملە در سوریه صورت گرفتە است.همچنین این مقام وزارت دفاع ایالات متحده گفت کە از روز یکشنبه گذشته تاکنون نیروهای آمریکایی در سوریه هفت بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.
 گروه "مقاومت اسلامی عراق" مسئولیت شماری از این حملە‌ها در عراق را بر عهده گرفتە است.ارتش آمریکا به تلافی این حملات دستکم سه بار مواضع شبه‌نظامیان در سوریه را هدف قرار داده است.آخرین مورد این حملات تلافی‌جویانه روز یکشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) انجام شد.بە گفتە دیدبان حقوق‌بشر سوریه در اثر این حملە ٩ نفر در شرق دیرالزور کشتە شدند.
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در پی حمله متقابل آمریکا تصریح کرده بود: «برای رئیس جمهوری هیچ اولویتی بالاتر از امنیت نیروهای آمریکایی وجود ندارد و او دستور داده تا روشن شود که ایالات متحده از خود، منافع و نیروهایش دفاع خواهد کرد.»
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در واکنش به این حملات  به پایگاه‌های آمریکا در سوریه گفتە بود کە "ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست، اما آماده است برای محافظت از مردم خود قاطعانه عمل کند".


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها