به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۴۷۲۳۴

مخالفت دادگاه میشیگان با منع ترامپ از نامزدی 

مخالفت دادگاه میشیگان با منع ترامپ از نامزدی 
گروه بین الملل: دادگاه عالی ایالت میشیگان در آمریکا از بررسی شکواییه گروهی از شهروندان که خواستار منع نامزدی دونالد ترامپ در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه بودند، خودداری کرده است.
یک گروه از شهروندان این ایالت می‌خواستند با استناد به بخشی از قانون اساسی،  ترامپ را به اتهام ارتباط با حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ هوادارانش به کنگره از شرکت در انتخابات منع کنند.
الیزابت ولش، یکی از قضات دادگاه عالی میشیگان، در توضیح تصمیم این دادگاه گفت شکات در شکایت‌نامه خود به هیچ بخشی از قانون انتخابات میشیگان که  ترامپ را از نامزد شدن منع کند، اشاره نکرده بودند.ماده سوم متمم ۱۴ قانون اساسی ایالات متحده افرادی که علیه دولت دست به طغیان زده‌اند را از اشتغال در مناصب فدرال منع می‌کند.دادگاه عالی کلورادو با استناد به متمم ۱۴ قانون اساسی،‌ حضور  ترامپ را در فهرست نامزدهای انتخابات مقدماتی این ایالت منع کرده بود.
اما تلاش‌های مشابه برای منع حضور  ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت‌های نیوهمشایر و مینه‌سوتا موفق نبوده است.انتخابات مقدماتی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات که در سطح ایالت‌ها برگزار می‌شود، نامزد ریاست جمهوری دو حزب را مشخص می‌کند.میشیگان یکی از ایالت‌های کلیدی در تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکاست.
رای دهندگان میشیگان به طور سنتی از هواداران حزب دموکرات هستند اما در سال ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی به دونالد ترامپ رای دادند.
هر چند که در انتخابات گذشته این ایالت به نفع جو بایدن رای داد.
دونالد ترامپ با قدردانی از نظر دادگاه عالی میشیگان، اقدام صورت گرفته علیه خود را تلاش در جهت تقلب در انتخابات نامید.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها