به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۴۶۷۷۲۲

نحوه انتخاب و خرید باتری خودرو

گروه کسب و کار: خرید باتری ماشین می‌تواند یک چیز استرس زا باشد. دانستن اینکه کدام باتری را بخرید آنقدرها هم که فکر می‌کنید پیچیده نیست و در واقع می‌تواند کار بسیار ساده ای باشد اگر بدانید به دنبال چه چیزی باشید.
اعزام امدادگر کیان باتری به محل مشتری
اعزام امدادگر کیان باتری به محل مشتری
این چهار مرحله ساده را دنبال کنید تا خرید باتری ماشین یا کامیون جدید خود را راحت کنید.
 
چه زمانی باید باتری ماشین خود را تعویض کنیم؟
برای شروع، مهم است که بدانید چه زمانی باید باتری ماشین یا کامیون خود را تعویض کنید. علاوه بر توجه به نشانه‌های ضعیف باتری (کم شدن نور چراغ‌ها، مشکل در استارت، و غیره)، چند چیز دیگر نیز وجود دارد که ممکن است نیاز به نصب باتری جدید داشته باشد.
•    کیس باتری ترک خورده باشد
•    باتری متورم شده باشد
•    باتری شارژ نمی گیرد
•    شل شدن پایانه‌های باتری
•    درپوش سلول‌های باتری از دست رفته (در صورت وجود)

مراحل انتخاب و خرید باتری ماشین

مرحله 1: اندازه صحیح باتری را پیدا کنید
باتری‌های خودرو همگی بر اساس قالب و آمپر دسته بندی می‌شوند. باتری‌های خودرو و کامیون در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید باتری مناسب برای وسیله نقلیه خود دارید.
اندازه گروه باتری روی برچسب باتری در حال حاضر در ماشین شما، معمولاً در بالا یا کنار باتری، ذکر می‌شود.
ساده ترین و بهترین راه برای تعیین باتری مناسب برای ماشین یا کامیون استفاده از سایت کیان باتری است. سایتی که تمام اطلاعات باتری خودروهای داخلی و خارجی در آن ثبت شده است. یا اینکه با شماره 02188882222 کیان باتری تماس بگیرید و در زمینه انتخاب باتری مناسب خودروی خودتان مشاوره رایگان دریافت کنید.
 
مرحله 2: حداقل آمپر راه اندازی سرد (CCA) را برای ماشین خود پیدا کنید.
همه خودروها و کامیون‌ها با نیازهای قدرت خاصی برای راه اندازی خودرو، به خصوص در هوای سرد طراحی و ساخته می‌شوند. این به عنوان استارت سرد یا CCA شناخته می‌شود. اگر از باتری استفاده نمی کنید که حداقل CCA توصیه شده توسط سازنده خودرو باشد، ممکن است به دلیل قدرت کم نتوانید خودرو را روشن کنید.
با استفاده از چند روش مختلف می‌توانید حداقل رتبه‌بندی CCA خودروی خود و موارد دیگر را پیدا کنید:
برچسب باتری موجود امتیاز CCA را نشان می‌دهد.
دفترچه راهنمای مالک خودرو مشخصات باتری مورد نیاز را ارائه می‌کند.
منابع آنلاین را برای حداقل رتبه بندی باتری بررسی کنید.
شما کاملاً می‌توانید باتری ای نصب کنید که دارای رتبه CCA بالاتر از حداقل نیاز سازنده باشد. با این حال، هرگز نباید باتری با درجه CCA کمتر از حداقل نصب کنید.

مرحله 3: نوع باتری مورد نیاز را تعیین کنید
امروزه بسیاری از خودروها و کامیون‌ها در جاده‌ها از باتری‌های سرب اسیدی معمولی استفاده می‌کنند. این باتری‌ها سلول‌ها را در یک محلول الکترولیت مایع در یک محفظه سخت غوطه ور می‌کنند. این نوع باتری دارای CCA کمتر و به طور کلی ضمانت‌های کوتاه تری است. باتری‌های سیل زده کم هزینه ترین باتری‌های موجود در بازار هستند و مدت زیادی است که وجود داشته اند. بسیاری از خودروها با این نوع باتری از خط مونتاژ عرضه می‌شوند و می‌توانند بدون مشکل از این نوع باتری استفاده کنند.
بسیاری از وسایل نقلیه جدیدتر، به ویژه آنهایی که نیازهای برق زیادی مانند صندلی‌های گرمکن، فن آوری استارت یا استاپ از راه دور دارند، از باتری‌های شیشه ای جذبی (AGM) استفاده می‌کنند. باتری‌های AGM با CCA‌های بالاتر نسبت به باتری‌های پر شده بسیار قدرتمندتر هستند و به جای استفاده از الکترولیت مایع، از نمدهای فایبرگلاس آغشته به محلول الکترولیت استفاده می‌کنند. نداشتن محلول الکترولیت با جریان آزاد باعث می‌شود آنها تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، بسیار بادوام و در برابر تغییرات شدید دما مقاوم باشند.

مرحله 4: باتری جدید خود را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید یک خرید مطمئن با قیمت خوب داشته باشید و در کنار خرید باتری نیاز به خدمات رایگان حمل و نصب در آدرس خودتان را دارید کیان باتری www.kianbattery.com به عنوان بزرگترین استارت آپ تخصصی در زمینه فروش و نصب باتری در محل مشتریان یک گزینه ایده ال برای خرید باتری ماشین می‌باشد.
 
مرکز خدمات مشتریان کیان باتری

خدمات باتری خودرو در ایران شکل مدرن تری به خود گرفته است و دیگر لازم نیست شما یک روز کاری خود را صرف خرید باتری و نصب آن بکنید، بلکه می‌توانید باتری ماشین خودتان را به صورت تلفنی و یا اینترنتی در امداد کیان باتری ثبت کنید.
شما جهت خرید می‌توانید با بخش خدمات مشتریان کیان باتری تماس بگیرید تا ضمن اخذ مشاوره در خصوص باتری مناسب ماشین خودتان، با توجه به بودجه ای که دارید یک خرید درست را از میان تمامی برندها انتخاب کنید و یا اینکه با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کیان باتری و چک کردن قیمت و مشخصات انواع باتری خودرو، محصول موردنظر خودتان را انتخاب کرده و خرید را به صورت تلفنی و یا اینترنتی انجام دهید.
امدادگران کیان باتری به آدرس اعلامی مشتری مراجعه و باتری را در محل شما نصب خواهند کرد و شما نیز می‌توانید در زمان فرآیند ثبت خرید تا نصب آن به کارهای روزمره خود برسید.
 
نگهداری باتری ها در انبار مناسب توسط کیان باتری

با خرید باتری از کیان باتری چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌شود؟
1.    باتری ماشین در محل آدرس مشتری نصب می‌شود.
2.    تست دینام خودرو و باتری مشتری انجام می‌شود تا در صورت نیاز باتری تعویض شود.
3.    مشتریان می‌توانند با تماس تلفنی با مرکز پیام کیان باتری از خدمات مشاوره رایگان این مرکز برای خرید باتری استفاده کنند.
4.    وجه باتری خریداری شده بعد از نصب از مشتری اخذ می‌شود تا مشتری یک خرید مطمئن داشته باشد.
5.    خدمات گارانتی خریداری شده به مشتریان ارائه می‌شود.
6.    کلیه خدمات حمل و نصب باتری و تست دینام به صورت رایگان ارائه می‌شود.

کدام مارک باتری را بخریم؟
در ایران تنوع مارک‌های باتری بسیار زیاد است. بنابراین انتخاب یک باتری شاید برای خریدار گیج کننده باشد. اما اگر یک اصل را در بیشتر اوقات در نظر بگیرید انتخاب باتری از بین این همه مارک برای شما آسانتر خواهد بود و آن اینکه در بسیاری از محصولات ما فقط شاهد تغییر اسم مارک هستیم و یک کارخانه یک محصول را با برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.
بنابراین شما کارخانه‌های تولیدکننده باتری در ایران را بشناسید راحت تر می‌توانید باتری را خریداری کنید.
اسامی کارخانه‌های تولیدکننده باتری خودرو در ایران عبارتنداز:
صبا باتری (باتری سازی نیرو(، سپاهان باتری، برنا باتری، آذر باتری، نیرو گستران خراسان، پاسارگاد صنعت باطری، دورنا باتری ارس، وایا باتری، ویستا الکتریک رایکا، آکو باتری (اشجع باطری)

برندهای معروف باتری ایرانی هم اینها هستند:
از محصولات سباهان باتری مارک اوربیتال و سوزوکی، از محصولات صبا باتری مارک واریان، از محصولات وایاباتری برند وایا، از محصولات نیروگستران خراسان مارک توربو و شارک و از محصولات آذر باتری مارک ویگور و آذر، از محصولات برنا باتری مارک برنا و گلوبال، از محصولات دورنا باتری مارک بوشیتا و دورنا و از محصولات آکوباتری می‌توان مارک تینو را نام برد.
حال از بین این کارخانه‌ها هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند و مشتری‌های خاصی را جذب می‌کنند که این مساله به تنوع زیاد انواع خودروها و میزان بودجه صاحبان خودرو ارتباط مستقیم پیدا می‌کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها