به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۷۳۶۷۴

باران‌های سیل‌آسا دربرخی نقاط آلمان

باران‌های سیل‌آسا دربرخی نقاط آلمان
گروه بین الملل: باران‌های سیل‌آسا وضعیتی بحرانی در بخش‌هایی از آلمان به وجود آورده است. سطح آب رودخانه‌ها افزایش پیدا کرده و به صدها نفر توصیه شده خانه‌های خود را تخلیه کنند. در جنوب آلمان آتش‌نشانی و اورژانس در حالت آماده باش هستند.
سرویس هواشناسی آلمان (DWD) بالاترین سطح هشدار را برای بخش‌های وسیعی از ایالت‌های بادن-وورتمبرگ و بایرن اعلام کرده است. هواشناسی هشدار داده است که در برخی مناطق آلمان ممکن است تا ۱۲۰ لیتر باران در هر متر مربع ببارید. این بدین معناست که میزان بارندگی در طی دو روز آینده به اندازه کل ماه پیشین است.
به دلیل خطر بروز شدید سیل به بیش از ۱۳۰۰ نفر در شهر مکنبویرن ایالت بادن-وورتمبرگ توصیه شده است خانه‌های خود را تخلیه کنند.در سوابیای علیا به دلیل احتمال بروز سیل در رودخانه شوسن توصیه شده است که اهالی احتیاط را رعایت کنند. بر اساس این توصیه‌ها ساکنان باید از اقامت در اتاق‌های زیرزمین خودداری کنند. خطر به ویژه در اطراف دریاچه کنستانس زیاد شده است. آتش‌نشانی به ساکنان حادثه دیده اطلاع داده که احتیاط به عمل آورند.
در حال حاضر مشخص نیست که سطح آب با گذشت زمان با چه سرعتی افزایش خواهد یافت اما در لینداو، اولین خیابان‌ها و زیرگذرها دچار آبگرفتگی شدند و تردد اتوبوس‌های شهری متوقف شده است.خطر سیل همچنین در ایالت هسن و در مناطقی از شرق آلمان نیز وجود دارد.  برندگی شدید باعث افزایش سطح آب رودخانه‌ها شده و این روند همچنان رو به افزایش است.
به گزارش سرویس هواشناسی آلمان، مردم شرق آلمان نیز باید خود را برای تشدید باران و وقوع رعد و برق زیاد آماده کنند با این حال، انتظار می‌رود که هوای بد به تورینگن، زاکسن و زاکسن-آنهالت با شدت کمتری نسبت به آنچه که قبلا تصور می‌شد، برسد.بروز باران‌های سیل‌آسا در برخی مناطق آلمان اکنون به چالش بزرگی تبدیل شده است. ادارات و نهادهای شهری تلاش می‌کنند در باره راه‌کارهای مقابله با باران‌های سیل‌آسا اطلاع‌رسانی کنند.
مردم آلمان هنوز خاطره تلخ بروز سیل سه سال پیش در این کشور را از یاد نبرده‌اند. 
در تابستان ۲۰۲۱ در منطقه آرتال در ایالت راینلندزفالتس، واقع در غرب آلمان سیلی فاجعه‌بار جاری شد که در اثر آن ۱۳۴ نفر جان خود را از دست دادند و خسارت‌های زیادی به ساکنان این منطقه وارد شد.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها