به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۰۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۷۴۷۶۰

تاریخ‌سازی در‌انتظار ایران:‌صعود به‌رتبه هجدهم

تاریخ‌سازی در‌انتظار ایران:‌صعود به‌رتبه هجدهم
گروه ورزشی:تیم ملی فوتبال ایران می تواند با پیروزی برابر ازبکستان، تا پیش از آغاز رقابت های یورو 2024، به رتبه هجدهم رنکینگ فیفا صعود کند.به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در بازی پایانی خود از مرحله گروهی دور مقدماتی جام جهانی 2026، روز سه شنبه به مصاف ازبکستان می رود. هر دو تیم سیزده امتیازی هستند و برای صدرنشینی و کسب رتبه نخست گروه تلاش می کنند.

با توجه به پیروزی تیم ملی ایران در بازی قبل برابر هنگ کنگ، ملی پوشان 2.26 امتیاز مثبت را در رنکینگ فیفا کسب کرده و جایگاه خود را در رتبه بیستم دنیا مستحکم تر کردند. با این حال، پیروزی برابرازبکستان می تواند باعث صعود ایران به رتبه های بالاتر شود.


چنانچه تیم ملی در بازی روز سه شنبه موفق به کسب پیروزی برابر ازبکستان شود، 7.44 امتیاز مثبت به دست می آورد و بدین ترتیب شمار امتیازات ایران به عدد 1623.66 می رسد و حتی اگر تیم های بالاتر در بازی های خود به پیروزی برسند، رتبه هجدهم رنکینگ فیفا از آن ایران خواهد بود.

در حال حاضررتبه بندی رنکینگ فیفا بدین شکل است: ژاپن با 1623.98 امتیاز در رتبه هفدهم قرار دارد، سنگال با 1619.42 امتیاز هجدهم است، سوئیس با 1617.80 امتیاز در جایگاه نوزدهم ایستاده و ایران نیز با 1616.22 امتیاز در رده بیستم دنیا قرار دارد.

در فیفا دی کنونی، ژاپن باید به مصاف سوریه برود که در صورت پیروزی برابر این تیم، در هر حالتی بالاتر از ایران قرار خواهد گرفت. اما سنگال باید در دیداری از مرحله مقدماتی جام جهانی با موریتانی روبرو شود. در صورت پیروزی نیز امتیاز این تیم حداکثر به 1623.34 خواهد رسید که پایین تر از ایرانی خواهد بود که در صورت پیروزی برابر ازبکستان، 1623.66 امتیازی می شود.

سوئیس نیز پیش از آغاز یورو 2024 باید با اتریش روبرو شود و اگر در این بازی دوستانه نیز پیروز شود، 1622.24 امتیازی شده و قطعا پایین تر از ایران خواهد ایستاد. (به شرط پیروزی ایران برابر ازبکستان)
البته از آنجایی که سوئیس باید در رقابت های یورو 2024 به میدان برود و این تیم حداقل سه بازی در مرحله گروهی را در پیش دارد، نمی توان به همین بازی دوستانه این تیم استناد کرد و حتی اگر سوئیسی ها در یورو موفق شوند امتیازات خود را در رنکینگ افزایش دهند، باز هم ایران می تواند در بدترین حالت ممکن، بالاتر از سنگال قرار بگیرد.

این یعنی تیم ملی فوتبال ایران پس از نزدیک به هجده سال و سه ماه می‌تواند در رتبه‌ای بهتر از جایگاه بیستمی دنیا قرار بگیرد چرا که آخرین بار ملی پوشان در سال ۲۰۰۶ توانسته بودند که جایگاه نوزدهم فیفا را به خود اختصاص دهند و حالا فرصت بسیار خوبی نصیب تیم ملی ایران شده تا بتواند به این رتبه برسد.

طبیعتا کسب نتایج ضعیف توسط سوئیس در رقابت های یورو سبب افت رتبه این تیم می شود. با این حال باید تا پایان رقابت های یورو 2024 و مشخص شدن رتبه تیم ها در رنکینگ فیفا منتظر ماند ولی به طور موقت نیز شده، ایران می تواند در رتبه هجدهم دنیا بایستد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها