به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۶:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۷۸۲۸۷

سپر مقاومتی اوکراین در برابر حملات پهپادی

سپر مقاومتی اوکراین در برابر حملات پهپادی
گروه بین الملل: روسیه و اوکراین در جنگ به‌شدت بر تاکتیک‌های جنگ الکترونیکی تکیه کرده‌اند و در این مسیر بر فناوری ارزان اما بسیار مؤثر متکی هستند.
با وجود میدان نبرد مملو از سلاح‌های ضربتی دقیق مانند پهپاد‌های تهاجمی و مهمات هدایت‌شونده، نیاز به سیستم‌های جنگ الکترونیک بسیار زیاد است. یکی از مقامات ارشد اوکراینی گفت که کیف سرمایه گذاری گسترده‌ای در استقرار این قابلیت‌ها کرده است تا بتواند آن‌ها را به نیرو‌های خط مقدم فرستاد.
به گزارش خبرآنلاین، میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین، توضیح داد: «ازنظر توسعه سیستم‌های جنگ الکترونیک، ما اکنون همان کاری را انجام می‌دهیم که با هواپیما‌های بدون سرنشین انجام دادیم؛ تولید داخلی را افزایش می‌دهیم.»
وی گفت: «برای انجام این کار، ما با شناسایی نیازها، قابلیت‌ها و چالش‌های تولید شروع کرده‌ایم.» وی افزود: «ما شرایط را فراهم می‌کنیم تا شرکت‌های خصوصی بیشتری بتوانند درگیر تولید و رقابت شوند و کار کنند.»
جنگ الکترونیکی شامل انواع ابزارها، شیوه‌ها و فن‌هایی است که برای تداخل در ارتباطات، از بین بردن فرکانس‌ها و اختلال در اطلاعات سیستم ناوبری ماهواره‌ای، به‌طور بالقوه قطع ارتباط بین پهپاد و اپراتور آن یا پرتاب یک سلاح به خارج‌ازمسیر طراحی‌شده‌اند.
فدوروف گفت: "ابزار‌های مختلف جنگ الکترونیک برای انجام مأموریت‌های استراتژیک موردنیاز است، اما همچنین نیاز زیادی به ابزار جنگ الکترونیک به‌اصطلاح "برد نزدیک" وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، هر سنگر به دستگاه‌های خود نیاز دارد.»
بر اساس این فوریت، کیف با کمک UNITED ۲۴، در طول بهار، ۲۰۰۰ دستگاه از تجهیزات جنگ الکترونیکی برد نزدیک خریداری کرد. فدوروف گفت: "این بازار بسیار سریع درحال‌توسعه است. "
سیستم‌های جنگ الکترونیکی برد نزدیک به‌ویژه در برابر پهپاد‌های دشمن، به‌ویژه کوادکوپتر‌های کوچکی که مأموریت‌های شناسایی و حمله را انجام می‌دهند، مفید خواهند بود. این پهپاد‌ها یک نیروی مسلط در میدان جنگ بوده‌اند.
هم روسیه و هم اوکراین از پهپاد‌های دید اول‌شخص مملو از مواد منفجره به‌عنوان روشی ارزان برای انجام حملات دقیق به کارکنان، تجهیزات، زره پوشان و مواضع دشمن استفاده کرده‌اند، ازجمله در سنگرها، جایی که برخی از وحشیانه‌ترین نبرد‌ها در آن صورت گرفته است.
فدوروف گفت که سرعت جنگ فناوری در اوکراین بسیار سریع است و تحولات جدید چرخه تولید و عمر کوتاهی دارند.
او گفت که این روند به‌ویژه بر پهپاد‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا نیاز دائمی به تطبیق این سیستم‌ها با شرایط کنونی جنگ الکترونیک و جستجوی راه‌های کارآمدتر برای استفاده از آن‌ها در میدان جنگ وجود دارد.
فدوروف گفت: "فناوری به‌خودی‌خود مهم است، اما استفاده از آن تأثیر زیادی دارد. شما می‌توانید بهترین پهپاد را داشته باشید، اما اگر این پهپاد نتواند زیر جنگ الکترونیک پرواز کند، چه حسی دارد؟ "
سیستم‌های جنگ الکترونیک، EW را می‌توان از طریق هوا، دریا، زمین، یا فضا توسط سیستم‌های سرنشین دار و بدون سرنشین استفاده کرد و می‌تواند انسان، ارتباطات، رادار یا دارایی‌های دیگر (نظامی و غیرنظامی) را هدف قرار دهد و شامل ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود گفتگو‌های دشمن می‌شود.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها