به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ - ۱۸:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۸۱۸۵۵

شكست پوتین در  ایجاد تفرقه در اروپا

شكست پوتین در  ایجاد تفرقه در اروپا
گروه بین الملل: بریتانیا  میزبان حدود ۵۰ رهبر اروپا و مقام‌های ارشد این قاره بود که در کاخ بلنهایم انگلستان گردهم آمدند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست شرکت کرد.
نشست جامعه سیاسی اروپا در مورد چگونگی تقویت دفاع، تامین امنیت انرژی، و انعطاف پذیرتر کردن اقتصاد، سیاست و مرزهای اروپا بحث کرد.کی‌یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا در یک کنفرانس خبری وعده داد که «بحران مهاجرت» را کنترل کند.پیشتر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در این نشست تاکید کرد که هیچ «راه‌حل فوری» برای مقابله با عبور قایق‌های کوچک پناهجویان وجود ندارد.
 استارمر همچنین گفت که قصد دارد روابط کشورش را با قاره اروپا از نو تنظیم کند.وی خطاب به دیگر رهبران حاضر گفت که می‌خواهد منافع و ارزش‌های مشترک آنها را که زیربنای جوهر هویت اروپایی است، دوباره احیا کند.نخست وزیر بریتانیا همچنین گفت که تصمیم دارد در زمینه‌هایی مانند انرژی پاک، حمایت از اوکراین و مهاجرت غیرقانونی با دیگر کشورهای اروپایی همکاری کند.
 استارمر گفت که دولتش می‌خواهد با انسانیت و احترام به قوانین بین‌المللی با موضوع مهاجرت غیرقانونی برخورد کند و تاکید کرد که بریتانیا از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر خارج نخواهد شد.
یکی از محورهای اصلی نشست رهبران اروپایی در بریتانیا جنگ اوکراین است و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز به رهبران حاضر در نشست گفت که آنها «وحدت را در اروپا حفظ کرده‌اند» و این بدان معناست که ولادیمیر پوتین «در هدف اصلی خود که ایجاد تفرقه در اروپاست شکست خورده است.»
کاخ بلنهایم، یکی از میراث جهانی یونسکو، بین سال‌های ۱۷۰۵ تا ۱۷۲۲ احداث شد.این کاخ به سبک باروک، زادگاه وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق بریتانیا است و در بیش از ۲ هزار هکتار زمین واقع شده است.کاخ نام خود را از نبرد بلنهایم در سال ۱۷۰۴ گرفته است و «ملکه آن» کاخ را پس از پیروزی بر سربازان فرانسوی و باواریا به جان چرچیل، اولین دوک مارلبورو اهدا کرد.در ۳۰ نوامبر ۱۸۷۴، وینستون چرچیل در آنجا متولد شد و در سال ۱۹۰۸ در معبد دیانا در محوطه کاخ بلنهایم از همسرش کلمنتاین خواستگاری کرد. این زوج سه شب اول ماه عسل خود را در قصر گذراندند و در سال‌های بعد با فرزندان خود به دیدار از آنجا ادامه دادند.این کاخ همچنان ملک خانوادگی چرچیل باقی ماند و امروزه چارلز جیمز اسپنسر چرچیل، دوازدهمین دوک مارلبورو، و خانواده اش در آنجا زندگی می‌کنند.از این ساختمان همچنین در فیلم‌های هری پاتر، جیمز باند و ماموریت غیرممکن استفاده شده است.

انتخاب مجدد فون‌درلاین به ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا
همزمان با نگرانی‌های امنیتی و دفاعی اروپا در پی قوت گرفتن احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کشورهای عضو پارلمان اروپا، اورزولا فون‌درلاین را دوباره به عنوان رئیس کمیسیون اروپا انتخاب کردند.او تا پنج سال دیگر ریاست نهاد اجرایی اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت.
بیش از ۴۰۰ نفر از ۷۲۰ نماینده پارلمان اروپا از جمله از گروه های میانه چپ، میانه راست و سبز به خانم فون‌درلاین رای مثبت دادند.
خانم فون‌در‌لاین در سخنانی پس از انتخاب مجدد، قول داد با همه نیروهای دموکراتیک در پارلمان اروپا برای دفاع از به گفته او در سبک زندگی اروپایی، عوام فریبی و افراط گرایان همکاری کند.
او هشدار داد که دموکراسی اروپا از داخل و خارج مورد حمله قرار گرفته است و پیش از رای‌گیری به پارلمان اتحادیه اروپا گفت که در صورت انتخاب مجدد، روی سیاست‌های دفاعی، امنیتی و اقلیمی تمرکز خواهد کرد. فون‌درلاین پنج سال پیش و زمانی که رهبران اتحادیه اروپا در بن‌بست سیاسی قرار داشتند نیز در آخرین لحظه برای این سمت مطرح شد و حمایت آنها را کسب کرد.
کمیسیون اروپا قدرتمندترین بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، که تمامی قوانین و فعالیت‌های کارشناسی در آن انجام می‌شود.
 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها