به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۳:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۸۴۶۸۰

عاقبت حمله ببر به خرس تنبل سیاه/فیلم

عاقبت حمله ببر به خرس تنبل سیاه/فیلم
گروه فیلم: در آمریکای شمالی، خرس‌ها به ندرت مجبور می‌شوند برای جان خود با شکارچیان مبارزه کنند. اما اوضاع برای خرس تنبل سیاه هندی متفاوت است. این حیوانات با برخی از وحشی‌ترین شکارچیان مانند ببر‌ها روبرو می‌شوند.
....
به گزارش فرارو، در حالی که گربه‌های بزرگ ترسناک هستند، خرس‌های تنبل که به اندازه یک خرس سیاه کوچک هستند، طعمه آسانی برای آنان نیست. تحقیقات نشان دادند که ببر‌ها در پارک‌های ملی هند به راحتی به خرس‌های تنبل حمله می‌کنند، اما هنگامی که ببر ضربه می‌زند، خرس‌ها با ایستادن روی پا‌های خود گربه سانان ترسناک را فراری می‌دهند.

محققان امیدوارند این یافته‌ها بتواند به استراتژی‌هایی برای کاهش درگیری بین انسان‌ها و خرس‌های تنبل که گونه‌های آسیب پذیری هستند کمک کند.خرس‌های تنبل خودشان شکارچی نیستند. آن‌ها بیشتر موریانه ها، مورچه‌ها و میوه‌ها را می‌خورند. با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که خرس‌های تنبل حتی بیش از هر گوشتخوار بزرگی در جهان مسئول حملات به انسان‌ها هستند.

توماس شارپ، بوم شناس حیات وحش گفت: از زمانی که خرس‌های تنبل را از ۲۰ سال پیش شروع به مطالعه کرده است، از مردم محلی می‌پرسد که چرا خرس‌های تنبل اینقدر تهاجمی هستند. او گفت: پاسخی که من همیشه از مردم می‌گرفتم این بود که به این دلیل است که با ببر‌ها می‌جنگند؛ بنابراین او با همکارانش تلاش کرد تا درگیری خرس و ببر را بهتر درک کند. او و سایر محققان به ۴۰ فیلم و سه سکانس عکس دست یافتند که توسط مسافران سافاری در پارک‌های ملی هند گرفته شده بود که ببر‌هایی را در حال جستجو برای شکار خرس تنبل نشان می‌دهد.

خرس‌های تنبل زمان زیادی را صرف حفاری و خرخر کردن با سر‌های پایین می‌کنند و به دنبال حشرات می‌گردند. شارپ گفت: آن‌ها سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند و خیلی آگاه نیستند. در مقابل ببر یک حیوان مخفی‌کار است.

آن‌ها دیدند که ببر‌ها اغلب قبل از اینکه خرس‌های تنبل متوجه شوند در خطر هستند بسیار نزدیک می‌شوند و به فاصله ۳ متری خرس‌ها می‌رسند. اما زمانی که خرس‌ها متوجه این تهدید شدند، آماده جنگ شدند. آن‌ها روی پا‌های عقب خود ایستاده و به سمت ببر هجوم می‌آوردند. آن‌ها همچنین با صدای بلند پارس می‌کنند. تاکتیک‌های تهاجمی نیز کارساز بود. در محتوای به دست آمده شده، ۸۶ درصد خرس‌ها بدون آسیب دیدن مهاجم را فراری دادند.

اندرو دروچر، محقق خرس در دانشگاه آلبرتا که در این تحقیق شرکت نداشت، این یافته را با خرس‌های گریزلی مقایسه می‌کند که به گفته او به نظر می‌رسد در زمین‌های باز تهاجمی‌تر می‌شوند.او گفت: شاید برای بسیاری از خرس‌های تنبل، یک حمله خوب بهترین دفاع باشد.
حمله به انسان معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک خرس تنبل از فاصله نزدیک وحشت زده می‌شود. شارپ معتقد است که ممکن است خرس‌های تنبل نسبت به غافلگیری ببر‌ها - یا احتمالاً یک شکارچی متفاوت در گذشته - گاهی اوقات انسان‌ها را هدف قرار دهند.
برچسب ها: حیات وحش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها