به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۸۶۹۰۵

کارمزد‌های صرافی توبیت | کارمزد های واریز برداشت و معاملات toobit

گروه کسب و کار: صرافی توبیت (Toobit) یکی از پلتفرم‌های محبوب برای ایرانیان است؛ به دلیل آن که معامله گران با استفاده از توبیت می‌توانند معامله بدون احراز هویت و واریز و برداشت آسان را تجربه کنند. یکی از دغدغه‌های معامله گران میزان کارمزد‌های صرافی است. کمیسیون و کارمزد‌های صرافی توبیت نرخ ثابت ندارد و برای انواع معامله در بازار فیوچرز و اسپات، شارژ حساب، انتقال داخلی، واریز و برداشت متفاوت محاسبه می‌شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا به طور جامع با « کارمزد صرافی توبیت» آشنا شوید.
کارمزد‌های صرافی توبیت | کارمزد های واریز برداشت و معاملات toobit
آشنایی با صرافی توبیت
صرافی توبیت در سال 2020 در جزایر کایمن راه اندازی شد و به عنوان رقیب سر سخت بینگ ایکس به معامله گران خدمات ارائه می‌دهد. این پلتفرم رتبه 45 را در سایت کوین مارکت کپ دارد و معامله گران ایرانی می‌توانند بدون احراز هویت در این صرافی معامله و برداشت وجه انجام دهند. برای انتخاب این صرافی، اکثر معامله گران به هزینه‌های معاملاتی اعم از میزان اسپردها (اختلاف بین خرید و فروش) و کمیسیون معاملات توجه می‌کنند. از این رو در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل با میزان کارمزدهای صرافی توبیت آشنا شویم.

کارمزد‌های معاملاتی صرافی توبیت
صرافی توبیت نیز همچون دیگر پلتفرم‌ها از بخش‌های مختلفی به وجود آمده و کارمزدها در هر بخش با دیگری متفاوت است. اما به طور کلی کمیسیون شخص خریدار 0.1 درصد از حجم معامله و کارمزدهای شخص فروشنده بیشتر و حدود 0.2 درصد محسوب می‌شود. برای دانستن کارمزدها می‌توانید وارد سایت کوین مارکت کپ شده و بر روی گزینه report کلیک کرده و در بخش کارمزد می‌توانید مشاهده کنید، کارمزد صرافی بر اساس سطح VIP معامله گران محاسبه می‌شود. 

کارمزد اسپات 
کلیه کارمزد‌های صرافی توبیت بر اساس تیکر و میکر (شخص خریدار و شخص فروشنده) محاسبه می‌شود. صرافی Toobit نیز همانند اکثر پلتفرم‌های ارز دیجیتال بر اساس بازار Taker و Maker کارمزد خود را تعیین می‌کند. البته میزان کمیسیون به حساب معمولی و انواع مختلف حساب‌های VIP، VIP 1، VIP 2، VIP 3، VIP 4، VIP 5، VIP 6 بستگی دارد و به صورت لایه ای کاهش می‌یابد. همچنین، کارمزدهای این صرافی بر اساس حجم معاملات آن‌ها در یک دوره 30 روزه است. کارمزد مربوط به معامله اسپات صرافی توبیت 0.2 درصد است.

کارمزد‌های صرافی توبیت بر اساس سطح‌های مختلف
برای دانستن سطح خود در صرافی، به پروفایل خود در صرافی رفته و تمامی‌سطح‌های VIP موجود در صرافی قابل مشاهده است. به طور کلی 6 سطح در صرافی وجود دارد و هر معامله گر تنها می‌تواند یکی از سطح‌ها را انتخاب کند. 
اگر دارایی حساب شما کمتر از 50 دلار و یا حجم معاملات فیوچرز در 1 ماه اخیر کمتر از 10 میلیون دلار و حجم معاملات اسپات کمتر از 100 هزار دلار باشد، در سطح 0 قرار می‌گیرید. اما اگر جزو تریدرهای سطح 0 در صرافی توبیت قرار بگیرید، باید کارمزدها را بر اساس تیکر و میکر بپردازد که در بخش فیوچرز به مقدار 0.0600 و در بخش اسپت به میزان 0.2000 درصد از حجم معامله است. برای دانستن کارمزدهای سطح‌های دیگر جدول زیر را مطالعه کنید:
سطح VIP موجودی حجم معاملات فیوچرز حجم معاملات
اسپات
کارمزد سفارش گذار فیوچرز کارمزد سفارش بردار فیوچرز کارمزد سفارش گذار اسپات کارمزد سفارش بردار اسپات
سطح 0 50 دلار 10000000 100000 0.04% 0.06% 0.2% 0.2%
سطح 1 بیش از 50 دلار بیش از 10 میلیون دلار بیش از 100 هزار دلار 0.002% 0.05% 0.15% 0.15%
سطح 2 بیش از 100 دلار بیش از 30 میلیون دلار بیش از 500 هزار دلار 0.0014% 0.04% 0.10% 0.15%
سطح 3 بیش از 100 دلار بیش از 50 میلیون دلار بیش از 1 میلیون دلار 0.0120% 0.0375% 0.09% 0.12%
سطح 4 بیش از 100 دلار بیش از 100 میلیون دلار بیش از 10 میلیون دلار 0.010% 0.035% 0.010% 0.09%
سطح 5 بیش از 100 دلار بیش از 500 میلیون دلار بیش از 20 میلیون دلار 0.0080% 0.0315% 0.050% 0.070%
سطح 6 بیش از 100 دلار بیش از 800 میلیون دلار بیش از 30 میلیون دلار 0.0060% 0.030% 0.0080% %0.050

برای مثال، اگر شما یک تریدر در سطح 1 قرار دارید و با 100 دلار معامله بیت کوین باز می‌کنید، برای محاسبه کارمزد باید 100 دلار را منها 0.15 کرد و مبلغی حدود 99.85 سنت کارمزد باید بپردازید. 

کارمزد فیوچرز
با استفاده از جدول فوق می‌توانید به طور دقیق کارمزدهای صرافی توبیت را در هر سطح مشاهده کنید. اما اگر شما با استفاده از لینک وب سایت توبیت فارسی در صرافی توبیت ثبت نام کنید، سریعا سطح کاربری شما از 0 به 1 تغییر پیدا می‌کند. هر معامله گر می‌تواند بدون واریز 100 دلار و حجم معاملات زیاد به سطح 1 رسیده و در معاملات از کارمزدهای کمتری در بخش اسپات و فیوچرز برخوردار باشد. البته اگر در صرافی توبیت احراز هویت کنید نیز می‌توانید کمیسیون کمتری بپردازید.

کارمزد واریز و برداشت
جذاب ترین کارمزد صرافی تاپ چنج برای کاربران ایرانی کارمزد صفر تاپ چنج برای واریز به حساب است. 
کارمزد‌های صرافی توبیت برای شارژ حساب از طریق ریالی، دلاری، یورو و رمز ارزی صفر بوده و همچنین،روش‌های مختلفی را برای برداشت از کیف پول ارائه داده است. اما کارنزد برداشت به شبکه بلاک چین انتقالی، نوع و میزان ارز بستگی دارد. اگر به روش تتر دارایی خود را برداشت کنید، کارمزد در شبکه ترون کمتر از اتریوم خواهد بود. اما در شبکه بیت کوین کارمزدها به مراتب بیشتر خواهند شد. البته ساعت برداشت و میزان ازدحام شبکه نیز بر روی میزان کارمزدها ارتباط مستقیم می‌گذارد.

کارمزد کپی تریدینگ
معاملات کپی تریدینگ توبیت این امکان را به تریدرها می‌دهد تا معاملات شخص دیگری را در حساب خود کپی کرده و از میزان سود آن‌ها استفاده کنند. اما کمیسیون‌های بخش کپی تریدینگ نیز شامل قوانین سطح بندی کاربران می‌شود و می‌توان بر اساس حجم معامله ای که کپی شده و سطح کاربر، میزان کارمزد را کاهش داد. 

ثبت نام در صرافی توبیت
برای ثبت نام در صرافی توبیت و کاهش کارمزدها حتما از لینک ثبت نام سایت توبیت فارسی استفاده کنید. چرا که از این طریق می‌توانید شامل تخفیف در کارمزدها شوید و معاملات خود را با کمیسیون کمتر آغاز نمائید. چرا که صرافی توبیت با افزایش سطح کاربری، کارمزدها را کمتر به معامله گران ارائه می‌دهد. همچنین میتوانید در وبسایت توبیت فارسی آموزش های صرافی توبیت نظیر آموزش ثبت نام نحوه معاملات فیوچرز کپی تریدینگ و غیره را .

سخن پایانی
در این مقاله به طور کامل با کارمزدهای صرافی توبیت آشنا شدیم. صرافی توبیت برای شخص میکر و تیکر کارمزد جداگانه ای دریافت می‌کند. تیکر به شخصی گفته می‌شود، که معامله ای با قیمت مارکت و در حال حاضر بازار باز می‌کند. اما در مقابل شخص تیکر یعنی معامله گری که از اردرهای لیمیت استفاده کرده و سفارشی را می‌سازد و منتظر می‌ماند تا سفارش گذاری انجام شود. به طور کل کارمزدهای شخص میکر کمتر از تریدر تیکر است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها