به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ - ۱۵:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۸۷۵۶۲

مسافران تور مشهد در صورت پر شدن هتل‌ ها (در 30 صفر) کجا اقامت کنند؟

گروه گردشگری: رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی خبر داد که در 3 روز پایانی ماه صفر، 95 درصد از هتل‌های اطراف حرم تکمیل ظرفیت شده‌اند و 80 تا 85 درصد از هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرهای اطراف حرم هم اشغال شده‌اند.
مسافران تور مشهد در صورت پر شدن هتل‌ ها (در 30 صفر) کجا اقامت کنند؟
محمود مادرشاهیان در گفتگو با ایستا این مطلب را هم اضافه کرد که سایر واحدهای اقامتی در مشهد نیز در 3 روز پایانی ماه صفر 50 تا 60 درصد از ظرفیتشان پر شده است. این مساله باعث نگرانی مسافرانی شده که قصد دارند برای رحلت حضرت رسول و امام رضا (ع) به مشهد سفر کنند و هنوز اقامتگاه خود را رزرو نکرده‌اند. اما جای نگرانی نیست چرا که راه‌های جایگزین زیادی وجود دارد که اگر نتوانستید هتل پیدا کنید، به سراغشان بروید. در این مطلب قصد داریم این جایگزین‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

به سراغ هتل های دور از حرم بروید
مسافران تور مشهد از تهران و یا هر شهر دیگری ترجیح می‌دهند، هنگام سفر به شهر امام رضا(ع) در نزدیکی حرم اقامت داشته باشند. به همین دلیل است که هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هتل آپارتمان‌های نزدیک حرم با سرعت بیشتری پر می‌شوند. یکی از راه‌های جایگزین این است که اقامتگاه خود را دورتر از حرم انتخاب کنید. در حال حاضر هتل‌هایی که در فاصله دورتری از حرم قرار دارند، دارای 50 درصد ظرفیت خالی هستند اما اگر تصمیم دارید از این راه جایگزین استفاده کنید، بهتر است زودتر برای رزرو هتل اقدام نمایید زیرا هرچقدر که به شهادت حضرت رسول و امام رضا (ع) نزدیک‌تر شوید، ظرفیت خالی هتل‌های دور از حرم نیز کمتر خواهد شد.

خانه یا سوئیت اجاره کنید
مشهد یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای ایران است و از قدیم فرهنگ اجاره آپارتمان و سوئیت به زائران در آن رواج داشته است. بنابراین راه جایگزین بعدی را باید اجازه سوئیت یا آپارتمان در مشهد دانست. اگر این جایگزین راه انتخاب کنید امکان پیدا کردن خانه نزدیک حرم هم وجود دارد. هتل آپارتمان‌های مشهد و سوئیت‌های این شهر علاوه‌بر اینکه هزینه‌ی کمی را از مسافران بابت اقامت دریافت می‌کنند، امکان پخت‌وپر در اتاق را هم به شما می‌دهند. به همین دلیل هم برای داشتن ارزان‌ترین اقامت ممکن در این شهر باید چنین اقامتگاه‌هایی را انتخاب کنید. البته باید دانید که معمولا اجاره خانه‌ها در روزهای شلوغی مانند آخر صفر بسیار گران‌تر از روزهای عادی است و این باعث می‌شود سفر پر هزینه‌تری داشته باشید.

به سراغ هتل های دور از حرم بروید

راهکارهای شهرداری مشهد برای اسکان مسافران
به جز این موارد شهرداری مشهد هم در ایام شلوغ راهکارهایی را برای اسکان مسافرانی که نتوانسته‌اند جای مناسبی برای اقامت پیدا کنند ارائه می‌دهد تا مجبور نشوند سفرشان را بابت این مشکل لغو کنند. برخی از این راهکارها به شرح زیر است:

اسکان مسافران مشهد در راه آهن: یکی از راه‌هایی که شهرداری مشهد هنگام شلوغی‌ها و پر شدن ظرفیت هتل‌ها برای مسافران در نظر می‌گیرد، اسکان آنها در راه اهن است. شهرداری مشهد امکانات لازم را برای مسافران تعبیه می‌کند تا در طول اقامتشان در راه‌آهن دچار مشکل نشوند.

اسکان مسافران در سالن‌های شهرداری: همچنین شهرداری سالن‌هایی را در نقاط مختلف شهر برای اسکان مسافران در نظر می‌گیرد تا بتوانند مدت زمان سفرشان را آنجا بمانند.

اسکان مسافران در زائر سرای مشهد: در شهر مشهد چندین زائر سرای رایگان مانند حرم امام رضا، مهمانسرای امام رضا، زائر سرای رضوی، حسینیه نزدیک حرم امام رضا و مهمانسرای حرم امام رضا وجود دارد که زائران می‌توانند در آنها اقامت کنند. البته برای اقامت در یکی از این اسکان‌سراها باید ثبت نام کنید و منتظر پذیرش باشید. همچنین ممکن است اسکان‌سرا هم پر باشد و به همین زیاد نمی‌توان روی این راه جایگزین مطمئن بود.

در پارک های مشهد چادر بزنید
جایگزین آخری که می‌توانید به جای اقامت در هتل انتخاب کنید، چادر زدن در یکی از پارک های مشهد است. شهرداری تعدادی از پارک را برای این کار مناسب دانسته است که لیست آنها به شرح زیر است:
نام پارک آدرس
بوستان زائر پذیر غدیر یا کمپ طرق بزرگراه شهید کلانتری، حدفاصل تقاطع های غیرهمسطح غدیر و سلام
کمپ پارک وحدت بلوار ولایت، مقابل پارک وحدت
بوستان پردیس قائم بزرگراه شهید چراغچی
این پارک‌ها هم از نظر امنیت و هم از نظر امکانات برای کمپ مناسب هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود اگر قصد انتخاب این راه جایگزین را دارید؛ به جز این سه مورد به جای دیگری مراجعه نکنید.

آیا در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد سفر کنیم؟
در روزهای پایانی ماه صفر به دلیل شهادت حضرت رسول و شهادت امام رضا (ع) شهر مشهد بیش از هر زمان دیگری شلوغ است. به همین دلیل امکان دارد نتوانید تور مناسب یا محل اقامت مناسب پیدا کنید. همین حالا هم نقریبا همه هتل‌های نزدیک حرم و درصد بالایی از اقامتگاه‌های دیگر این شهر تکمیل ظرفیت شده‌اند. اما با این حال اگر قصد دارید این ایام را در مشهد بگذرانید می‌توانید به یکی از راه‌های جایگزین که در بالا به آن اشاره شد نیز فکر کنید و سفرتان را به تاخیر نیندازید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها