به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۹۰۷۱۲

واکنش  آلمان به اظهارات ترامپ 

واکنش  آلمان به اظهارات ترامپ 
گروه بین الملل: وزارت امور خارجه آلمان  در مطلبی در پلتفرم اجتماعی ایکس اظهارات نادرست دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مبنی بر اینکه مهاجران حیوانات خانگی می‌خورند به سخره گرفت و در عین حال نسبت به انتقادات وی از نحوه سیاستگذاری آلمان در حوزه انرژی جبهه‌گیری کرد.
دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در جریان مناظره  خود با کامالا هریس دموکرات، ادعای نادرستی را تکرار کرد که بسیاری از مهاجران هائیتی‌تبار مقیم شهر اسپرینگفیلد در ایالت اوهایو، حیوانات خانگی ساکنان محلی و حیوانات‌وحشی پارک‌ها را می‌دزدند و از آن‌ها غذا درست می‌کنند.
ترامپ همچنین از تلاش‌های کامالا هریس برای سوق دادن آمریکا به سمت ترکیبی متنوع‌تر و پایدارتر از منابع انرژی انتقاد کرد و گفت که کشور آلمان هم قصد انجام همین کار را داشت، ولی نتوانست سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارد.
وزارت امور خارجه آلمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «می‌خواهد خوشتان بیاید یا نه: شبکه انرژی آلمان با بیش از ۵۰ درصد منابع تجدیدپذیر کاملاً عملیاتی است و ما - به جای ساختن – نیروگاه‌های زغال سنگ و هسته‌ای، در حال تعطیل کردن آن‌ها هستیم. زغال سنگ حداکثر تا سال ۲۰۳۸ از شبکه خارج می شود.»
در ادامه این بیانیه نوشته شده است: «محض اطلاع: ما سگ و گربه نمی‌خوریم.»
وزارت اقتصاد دولت ائتلافی آلمان که توسط حزب سبزها اداره می‌شود نیز این مطلب را بازنشر کرد و در توضیح نوشت: «نیروگاه‌های جدید زغال سنگ؟ به هیچ وجه!»
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مستقیما از هریس حمایت نکرده است، اما در ماه ژوئیه از او به عنوان «سیاستمداری شایسته و با تجربه که دقیقا می‌داند چه کند» و می‌تواند در انتخابات ایالات متحده پیروز شود، تمجید کرد.
کشور آلمان در دوره ریاست جمهوری ترامپ بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به دلیل مازاد تجاری با ایالات متحده و همچنین هزینه‌کردهای نسبتا پایین دفاعی در ناتو، اعلب در کانون اصلی خشم ترامپ بود.ترامپ متعهد شده است که در صورت انتخاب شدن، تعرفه‌های بیشتری بر واردات اعمال کرده و حمایت ایالات متحده از اعضای ائتلاف نظامی ناتو را منوط به پایبندی آن‌ها به صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برای دفاع خواهد کرد.
این سیاستمدار و تاجر آمریکایی در جریان سخنرانی خود در یک گردهمایی سیاسی در تاریخ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) در کارولینای جنوبی گفت که در نشستی با حضور رهبران ناتو، یکی از روسای جمهور «یک کشور بزرگ» از او پرسیده: «خوب آقا، اگر ما (سهم‌مان به ناتو را) نپرداخته باشیم و روسیه هم به ما حمله کند، آیا در آن صورت شما از ما حمایت می‌کنید؟»
و ترامپ در جواب گفته: «شما پول ندادید؟ یعنی شما مجرم هستید؟ نه من از شما حمایت نمی‌کنم. در واقع، من آن‌ها را تشویق می‌کنم که هر کاری می‌خواهند با شما انجام دهند. شما باید پول بدهید، باید صورت‌حساب‌هایتان را بپردازید.» مقامات آلمانی گفته‌اند که انتظار دارند امسال به هدف تخصیص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای ناتو دست پیدا کنند.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها