به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۹۰۷۳۴

اعطای کمک میلیاردی جدید به اوکراین 

اعطای کمک میلیاردی جدید به اوکراین 
گروه بین الملل: وزرای خارجه ایالات متحده و بریتانیا در سفر مشترک کم‌سابقه به کی‌یف، می‌گویند این دو کشور حدود یک و نیم میلیارد کمک جدید به اوکراین اختصاص خواهند داد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، از کمک‌های انسان‌دوستانه جدید ۷۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین خبر داد.او گفت نیمی از این منابع مالی برای تقویت شبکه انرژی اوکراین در آستانه آغاز فصل سرد اختصاص می‌یابد؛ شبکه‌ای که بارها توسط روسیه مورد هدف قرار گرفته است.بقیه مبلغ برای تهیه مواد غذایی، آب، بهداشت، آموزش، پناهگاه و همچنین مین‌روبی خاک اوکراین در نظر گرفته شده است.دیوید لمی، وزیر خارجه بریتانیا، نیز گفت کشورش ۷۸۲ میلیون دلار کمک و تضمین وام جدید در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.
حملات اخیر روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ۷۰ درصد از ظرفیت برق کشور را از بین برده است و با رسیدن فصل سرما، انتظار می‌رود این کشور با بحران انرژی مواجه شود.
 بلینکن همراه با همتای بریتانیایی خود به اوکراین سفر کرده تا تعهد غرب به حمایت از کی‌یف در مقابل تهاجم نظامی مسکو را به نمایش بگذارد.هم‌زمان با این سفر، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پی اصرار پیاپی دولت کی‌یف طی ماه‌های گذشته برای اعطای مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد به این کشور، اعلام کرد که که دولت او برای لغو ممنوعیت استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد در جنگ برابر روسیه اقدام می‌کند.وزیر خارجه آمریکا نیز تصریح کرده است «ما خود را بر اساس نیازها و تغییرات در میدان نبرد، تطبیق داده و هماهنگ کرده‌ایم».
وزیر خارجه بریتانیا نیز ورود نیروهای نظامی اوکراین به منطقه کورسک روسیه از ماه گذشته را حرکتی «جسورانه» عنوان کرده و گفته است وضعیت جنگ اکنون در مرحله «حساس» قرار دارد.او همچنین گفت بریتانیا کمک سالانه ۳.۹ میلیارد دلاری به اوکراین را در نظر گرفته است.
 با این حال، انتقاد اوکراین از شرکای غربی به خاطر عدم اعطای مجوز برای استفاده ارتش کی‌یف از موشک‌های دوربرد ساخت این کشورها بالا گرفته است، به‌خصوص بعد از انتشار گزارش‌هایی از ارسال اخیر موشک‌های ایران به روسیه، مقامات غربی نگران هستند که اعطای چنین مجوزی می‌تواند به شدت گرفتن جنگ اوکراین منجر شود.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، می‌گوید اواخر ماه جاری با همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد و بر لزوم اعطای مجوز استفاده بدون محدودیت از موشک‌های دوربرد ساخت آمریکا در جنگ با روسیه تاکید خواهد کرد.
او گفت صادقانه می‌گویم که امکان پیروزی ما با وجود محدودیت استفاده از موشک‌های دوربرد وجود ندارد.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها