به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۲۲:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : ۴۸۸۵۲۵

 تعیین سقف برای پذیرش دانشجویان در استرالیا 

 تعیین سقف برای پذیرش دانشجویان در استرالیا 
گروه بین الملل: استرالیا به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای مدیریت رکوردشکنی مهاجرت‌ها به داخل این کشور که به زعم حزب کارگر، به افزایش قیمت اجاره خانه منجر شده است، محدودیتی را برای ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است.
دولت استرالیا برای مدیریت شمار مهاجران در این کشور، سقف ۲۷۰ هزار نفری را برای ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۵ اعلام کرد.این اقدام بخشی از اصلاحات گسترده‌تر دولت آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا است که برای مقابله با افزایش قیمت اجاره خانه ترتیب داده شده است.بخش آموزش همچنان یک صنعت صادراتی قابل توجه در استرالیا است، اما مهاجرت زیاد به این کشور بازار مسکن را تحت فشار قرار داده و به یک موضوع کلیدی در آستانه انتخابات بعدی تبدیل شده است.
این تصمیم به دنبال مجموعه‌ای از اقداماتی است که از سال گذشته برای پایان دادن به امتیازات دوران همه‌گیری بیماری کووید۱۹ برای دانشجویان و کارگران خارجی در استرالیا اجرا شده است. امتیازات دوران همه‌گیری کرونا به صاحبان مشاغل اجازه می‌داد تا زمانی که مرزهای بین‌المللی بسته بود، کارگران و دانشجویان خارجی را راحت‌تر استخدام کنند.
جیسون کلر، وزیر آموزش استرالیا روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «دانشجویان خارجی در حال حاضر در دانشگاه‌های ما ۱۰ درصد بیشتر، و در مراکز خصوصی حرفه‌ای و آموزشی ما حدود ۵۰ درصد بیشتر از دوران قبل از همه‌گیری شده‌اند.» او توضیح داد که این اصلاحات برای بهبود و تعادل برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی طراحی شده است.
طبق این اصلاحات، دانشگاه‌های خصوصی و مراکز آموزش عالی غیردانشگاهی می‌توانند تنها ۳۰ هزار دانشجوی بین‌المللی جدید را در سال ۲۰۲۵ ثبت نام کنند. در حالی که مراکز آموزش فنی‌ حرفه‌ای به ۹۵ هزار دانشجوی خارجی محدود خواهد شد.روسای ۸ دانشگاه برتر استرالیا (گروه هشت) معتقدند که سقف تعیین شده از سوی دولت حزب کارگر، «غیرقابل توضیح» است و چوب آن را دانشگاه‌هایی می‌خورند که ثابت کرده‌اند در بین بهترین دانشگاه‌های جهان هستند.
این دانشگاه‌های تراز اول هشدار داده‌اند که «به‌شدت مخالف» تعیین سقف برای ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی هستند.
گروه هشت اعلام کرد که اولویت دادن به دانشجویانی که برای موسسات و مراکز آموزشی اصطلاحا «کم‌خطر» درخواست می‌کنند، «به میزان قابل‌توجهی به شهرت جهانی بخش آموزش بین‌المللی استرالیا لطمه زده است.» آنها هشدار دادند که اعمال محدودیت در ثبت نام دانشجویان بین المللی فقط «این آسیب را تشدید می‌کند.»
طبق اداره آمار استرالیا، تا ماه اوت ۲۰۲۱، ‌نزدیک به ۱.۲ میلیون نفر در دانشگاه‌ها یا سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کردند، و این در حالی بود که بیش از نیمی از آن‌ها در مراکز آموزش حرفه‌ای و ارائه‌دهندگان آموزش خصوصی شرکت می‌کردند.
جیسون کلر، وزیر آموزش استرالیا در دفاع از این سیاست جدید گفت که این طرح - که البته مشروط به تصویب پارلمان استرالیا است - منجر به ۱۵ درصد افزایش در ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌ها نسبت به دوران قبل از همه‌گیری می شود در حالی که پذیرش دانشجو در «مراکز خصوصی حرفه‌ای حدود ۲۰ درصد کمتر خواهند شد.»
او توضیح داد که این اصلاحات شامل تعطیلی ۱۵۰ کالج پوششی یا «شبح‌گونه» نیز می‌شود. به گفته او، این سقف تعیین شده برای هدف قرار دادن کسانی طراحی شده است که «به دنبال بهره برداری از این موضوع در جهت کسب سود مالی سریع هستند.» او افزود که این موسسات واقعاً بر ارائه آموزش به دانشجویان بین‌المللی متمرکز نیستند، بلکه به عنوان درب‌ پشتی برای افرادی هستند که صرفا برای به دست آوردن فرصت‌های کاری در استرالیا ثبت‌نام می‌کنند و نه برای کسب علم.»
نرخ مهاجرت خالص به استرالیا در سال منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسید و با ۶۰ درصد، افزایش به ۵۴۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.
این موج مهاجرت که بیشتر توسط دانشجویان هند، چین و فیلیپین هدایت می‌شود، عرضه نیروی کار را افزایش داده و افزایش دستمزدها را محدود کرده است، اما در عین حال بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده است.دولت حزب کارگر در استرالیا در ماه ژوئیه، هزینه درخواست ویزا برای دانشجویان بین المللی را بیش از دو برابر کرد تا از این طریق، خالص مهاجرت را به ۲۶۰ هزار نفر تا سال ۲۰۲۴-۲۵ کاهش دهد.
در اوایل ماه اوت نیز، دانشگاه‌های استرالیا اطلاع دادند که تعداد ویزای دانشجویی اعطا شده ۲۳ درصد - نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو - در طول سال گذشته کاهش یافته است. آنها هشدار دادند که کاهش بیشتر می تواند منجر به از دست دادن ۱۴ هزارشغل شود.
 
برچسب ها: استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها