به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ - ۱۴:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۹ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۸۸۷۶۷

روسیه جنگ سختی در پیش دارد

روسیه جنگ سختی در پیش دارد
گروه بین الملل: دیوید کوهن، معاون رئیس سی‌آی‌ای، گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، برای بازپس‌گیری مناطقی که در کورسک به دست ارتش اوکراین افتاده است، اقدام به ضدحمله خواهد کرد، اما سربازان روسی «جنگ سختی» را در پیش خواهند داشت.
این مقام آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده که  در یک کنفرانس مربوط به امنیت ملی حضور یافته بود، گفت اهمیت عملیات تهاجمی اوکراین که به واسطه آن حدود ۳۰۰ مایل از خاک روسیه را تصرف کرده است، هنوز مانده تا روشن شود.نیروهای اوکراینی حدود سه هفته قبل در عملیاتی غافلگیرکننده با عبور از مرز روسیه وارد منطقه کورسک شدند و از آن زمان به پیشروی خود ادامه داده‌اند.دیوید کوهن در اجلاس اطلاعات و امنیت ملی اظهار داشت، اگرچه کی‌یف گفته است قصد ندارد منطقه‌ای را که تصرف کرده است ضمیمه خاک خود کند، اما نیروهای اوکراینی در حال ایجاد خطوط دفاعی هستند و به نظر می‌رسد که قصد دارند «برخی از این نواحی را برای مدتی در اختیار داشته باشند».
 کوهن در ادامه عنوان کرد: «می‌توانیم مطمئن باشیم که پوتین برای بازپس‌گیری آن نواحی دست به یک حمله متقابل خواهد زد... انتظار ما این است که جنگ سختی برای روس‌ها باشد.»
این مقام آمریکایی افزود: «پوتین نه تنها باید با این واقعیت روبه‌رو شود که حالا خط مقدم داخل خاک روسیه است و باید توان خود را روی آن بگذارد، بلکه باید به افکار عمومی در جامعه خود پاسخ دهد که آنها بخشی از خاک روسیه را از دست داده‌اند.»وی بدون ذکر جزئیات ادامه داد که موفقیت اوکراین در کورسک این پتانسیل را دارد که تغییری جدی در جنگ به وجود بیاورد.
اوکراین مدعی‌ست که در حمله خودبه منطقه کورسک روسیه، ۱۰۰ شهرک را تصرف کرده است. سربازان روسی نیز از سوی دیگر همچنان به پیشروی در منطقه دونتسک شرقی ادامه می‌دهند.
دیوید کوهن گفت که روسیه این پیروزی‌ها را «به بهای فوق‌العاده سنگینی» به دست آورده و نیروها و تجهیزات بسیاری را از دست داده و حالا در شرایطی است که ممکن است شهر پوکروفسک، مرکز لجستیک اوکراین، را تصرف کند یا ممکن هم هست که نتواند تصرف کند.یک روز قبل از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، گفته بود که جنگ با روسیه در نهایت از طریق مذاکره پایان می‌گیرد، اما کی‌یف باید موضعی قوی داشته باشد و او می‌خواهد در این رابطه طرحی را به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، و دو جانشین بالقوه او ارائه کند.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها