به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۹۰۰۸۸

اردوغان به دنبال ائتلافی برابر اسرائیل

اردوغان به دنبال ائتلافی برابر اسرائیل
گروه بین الملل:  رئیس‌جمهور ترکیه، گفت که کشورهای اسلامی باید برای مقابله با آنچه که «تهدید فزاینده توسعه‌طلبی» اسرائیل خواند، «ائتلافی» تشکیل دهند. 
رجب طیب اردوغان اردوغان این اظهارات را پس از کشته شدن یک زن آمریکایی ترک‌تبار در تیراندازی ارتش اسرائیل بیان کرد. این زن در تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شرکت کرده بود که به گفته مقامات فلسطینی و ترکیه به دست نیروهای اسرائیل کشته شد.
وی گفت: «تنها اقدامی که می‌تواند بلندپروازی‌ها، راهزنی‌ها و تروریسم دولتی اسرائیل را متوقف کند، اتحاد کشورهای اسلامی است.»
او افزود: «اقدامات اخیر ترکیه برای بهبود روابط با مصر و سوریه با هدف ایجاد همبستگی در برابر تهدید رو‌به‌افزایش توسعه‌طلبی اسرائیل صورت گرفته است.»تهدیدی که، به گفته  اردوغان، لبنان و سوریه را هم در معرض خطر قرار داده است. اردوغان و سایر مقام‌های ترکیه قویاً از اسرائیل پس از آغاز حملاتش به غزه انتقاد کرده‌ و مکررا حمایت خود را از حماس اعلام کرده‌اند.
اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، هم در واکنش در بیانیه‌ای اظهارات اردوغان را «دروغی خطرناک و تحریک‌آمیز» خواند و گفت که «رهبر ترکیه سال‌هاست با ایران همکاری می‌کند تا رژیم‌های عربی میانه‌رو منطقه را تضعیف کند.»
 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها