به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۲:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۹۰۹۴۶

 ترامپ مناظره دوم با هریس را رد کرد

 ترامپ مناظره دوم با هریس را رد کرد
گروه بین الملل: دونالد ترامپ  در پستی در شبکه اجتماعی «تروت سوشیال» گفت که او در یک مناظره دیگر با کامالا هریس شرکت نخواهد کرد.
این موضوع دو روز بعد از مناظره نامزدهای دو حزب عمده آمریکا در فیلادلفیا اعلام می‌شود.ترامپ ادعا کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او در مناظره مقابل هریس «به وضوح برنده شده است.»این بعد از آن بود که کمپین خانم هریس گفت که او آماده و مایل به شرکت در مناظره دیگری با  ترامپ است.
ترامپ با مقایسه هریس با بوکسوری که مسابقه را باخته نوشت: «کسی که برای جایزه وارد نبرد می‌شود و آن را می‌بازد، اولین کلماتی که بر زبان می‌آورد این است که 'خواستار تکرار مسابقه هستم'.»یک نظرسنجی فوری که درست بعد از مناظره برگزار شد حاکی بود که رای‌دهندگان بر این باورند که هریس عملکرد قوی‌تری داشته است.
رئیس جمهور سابق اضافه کرد که همه مشکلاتی که «کامالا و جو (بایدن) به بار آورده‌اند» در مناظره ماه ژوئن با جو بایدن و همچنین در مناظره سه‌شنبه شب «با جزئیات مورد بحث قرار گرفت».
او در پایان پست خود با حروف درشت نوشت: «مناظره سومی در کار نخواهد بود!»
به فاصله کوتاهی بعد از این پست کارزار انتخاباتی هریس در پستی در شبکه توییتر/ایکس نوشت: «ما مناظره دیگری را به رای‌دهندگان بدهکاریم.»
 ترامپ  در یک تجمع انتخاباتی در آریزونا صحبت کرد.
همزمان  هریس هم در تجمعی در کارولینای شمالی صحبت کرد.او در این سخنرانی در شهر شارلوت عملکرد  ترامپ را دست انداخت: «او گفت که 'ایده‌ای از یک طرح' دارد.»
 ترامپ در جریان مناظره در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر پیروز شود برای بهبود سیاست مراقبت‌های بهداشتی چه خواهد کرد چنین جوابی داده بود.
معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور سابق آمریکا سه‌شنبه شب برای اولین بار با یکدیگر رو به رو شدند. در شروع،  هریس به سمت  ترامپ رفت تا خود را معرفی کند.
نامزد دموکرات‌ها با دراز کردن دستش گفت: «کامالا هریس هستم. امیدوارم مناظره خوبی داشته باشیم.»
نامزد جمهوریخواهان پاسخ داد: «از دیدن شما خوشحالم. خوش بگذرد.»
 هریس در این مناظره از ابتدا حالت تهاجمی داشت و با یادآوری محاکمه‌های کیفری و توصیف کمپین‌های او به عنوان رویدادهایی «خسته کننده»  ترامپ را تحریک کرد.
در مقابل دونالد ترامپ شعارهای آتشین دموکرات‌ها علیه خود را در سوءقصد به جانش مقصر دانست. عامل سوءقصد به  ترامپ یک جوان سفیدپوست بود که انگیزه او مشخص نشده است.
او گفت: «گلوله‌ای که به سرم شلیک شد احتمالا برای حرف‌هایی بود که درباره من زدند.»
آن دو در مورد اقتصاد، سقط جنین و مراقبت‌های بهداشتی بحث کردند.
یکی از لحظات خاطره‌انگیز این مناظره زمانی بود که آن دو درباره مهاجرت بحث می‌کردند و  ترامپ ادعاهای اثبات نشده‌ای را تکرار کرد دایر بر اینکه مهاجران اهل هائیتی در شهر اسپرینگفیلد اوهایو مشغول دزدیدن و خوردن حیوانات خانگی بوده‌اند.
او گفت: «آنها درحال خوردن سگ‌ها هستند، درحال خوردن گربه‌ها هستند، درحال خوردن حیوانات خانگی مردمی هستند که آنجا زندگی می‌کنند.»
هریس در واکنش گفت: «از افراط بگویید.»

اطلاعات درباره نامزدها
کامالا هریس - معاون رئیس جمهور آمریکا
سن: ۵۹ سال
حزب: دموکرات
قول‌های انتخاباتی: این جمله ورد زبان کامالا هریس است: «ما به عقب برنمی‌گردیم.» این اشاره‌ای به سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق است. او از حق سقط جنین زنان حمایت می‌کند، طرحی اقتصادی را معرفی کرده که هدف آن مقابله با گرانفروشی محصولات غذایی است، و می‌گوید که «به کمبود مسکن در آمریکا پایان خواهد داد.»
لحظه مهم ۲۰۲۴: سخنرانی مهم او در مجمع ملی حزب دموکرات در ماه اوت به منزله معرفی رسمی او به آمریکایی‌ها به عنوان نامزد انتخابات بود. این حدودا یک ماه بعد از انصراف جو بایدن از رقابت بود.

دونالد ترامپ - رئیس جمهور سابق
سن: ۷۸ سال
حزب: جمهوری‌خواه
قول‌های انتخاباتی: ترامپ می‌گوید که او «مرز را مهر و موم» خواهد کرد تا راه ورود مهاجران غیرقانونی بسته شود، قول کاهش مالیات در بخش‌های مختلف اقتصاد را داده است، پیشنهاد کرده ۱۰ درصد تعرفه بر کلیه واردات آمریکا اعمال کند، و قول داده است برای کاهش بهای انرژی از روز اول حفاری نفتی را تقویت کند.  ترامپ همچنین قول تلافی‌جویی علیه مخالفان سیاسی خود را داده است.
لحظه مهم ۲۰۲۴: ترامپ در سراسر سال موضوع عناوین خبری بود، از جان به در بردن از تلاش سوءقصد در یک تجمع انتخاباتی گرفته تا بدل شدن به اولین رئیس جمهور کنونی یا سابق که توسط یک هیات منصفه مجرم شناخته می‌شود. این پرونده به جعل اسناد کسب‌وکار مربوط بود.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها