به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۸۹۸۹۶

تعویق صدور حكم پرونده کیفری ترامپ 

تعویق صدور حكم پرونده کیفری ترامپ 
گروه بین الملل: صدور حکم مجازات دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت در منهتن نیویورک به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر موکول شد.
قاضی خوان مرچان  با اشاره به «چارچوب منحصربه فرد زمانی که این موضوع در آن قرار گرفته» تصمیم گرفت حکم مجازات را روز ۲۶ نوامبر اعلام کند.
وکلای  ترامپ که نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات است از چند مانور حقوقی برای عقب انداختن حکم مجازات که قرار بود ۱۸ سپتامبر باشد استفاده کردند.
هیات منصفه این دادگاه در ماه مه  ترامپ را در ۳۴ مورد اتهام جعل مدارک کسب‌وکار گناهکار شناخت. این اولین بار در تاریخ آمریکا بود که یک رئیس جمهور سابق در ارتکاب جرم گناهکار شناخته می‌شد.
قاضی مرچان در تصمیم خود نوشت که جلسه صدور حکم نیازمند «تمرکز کامل بر رای هیات منصفه» است.او گفت نباید اجازه داد که رای هیات منصفه تحت تاثیر «ابعاد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری آتی» قرار گیرد و تاریخ جلسه استماع صدور مجازات را درست سه هفته بعد از انتخابات ۵ نوامبر تعیین کرد.
دونالد ترامپ ممکن است با چهار سال زندان روبرو شود، اما قاضی مرچان همچنین اختیار آن را دارد که برای او جریمه، قرار گرفتن تحت نظارت، یا یک حبس کوتاه تعیین کند.
رئیس جمهور سابق آمریکا پافشاری می‌کند که مرتکب خطایی نشده است. او بعد از صدور حکم در ماه مه به فاکس نیوز گفت که «این پرونده اصلا نباید باز باشد» و کمپین او آن را «شکار جادوگر» توصیف کرد.این پرونده به پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های پورن، مربوط می‌شد.
 ترامپ متهم شده بود پرداخت پول در ازای سکوت  دانیلز، درست پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، را پنهان کرده است.
دادستان‌ها سعی کردند ثابت کنند که ترامپ اسناد شرکت خود را برای پنهان کردن پرداخت ۱۳۰ هزار دلار پول به مایکل کوهن، کارچاق‌کن سابق، جعل کرده بود. مایکل کوهن این مبلغ را به دانیلز پرداخته بود. دادستان‌ها گفتند که  ترامپ این پرداخت به کوهن را به عنوان هزینه حقوقی ثبت کرد تا قوانین تامین مالی مبارزات انتخاباتی را دور بزند.
 ترامپ در مقابل استدلال کرد که این پرونده از سوی دادستان منطقه منهتن با انگیزه‌های سیاسی به جریان افتاده است.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها