به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ - ۱۳:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۹۳۱۵۷

 سرمایه گذاری تجاری جدید ترامپ 

 سرمایه گذاری تجاری جدید ترامپ 
گروه بین الملل: دونالد ترامپ در سومین کمپین انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری، کتاب مقدس، کفش ورزشی، کتاب عکس و ارز دیجیتال فروخته است. اکنون، دونالد ترامپ در حال راه اندازی یک سرمایه گذاری تجاری جدید است: ساعت‌های الماس‌کاری شده.
نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا  از «مجموعه رسمی ساعت‌های ترامپ» رونمایی کرد. گرانترین آنها که شامل ۱۲۲ الماس روی قاب آن است و در سه سبک طلای ۱۸ عیار موجود است، صد هزار دلار قیمت دارد. مدل دیگر "Fight Fight Fight" با قیمت ۴۹۹ دلار معرفی شده است. مدلی که نامش برگرفته از فریادهای  ترامپ بعد از ترور نافرجام او در گردهمایی پنسیلوانیا خطاب به هوادارانش است.
ترامپ از زمان راه‌اندازی کمپین کاخ سفید در سال ۲۰۲۴، به دنبال سنت دیرینه‌اش در ادغام منافع سیاسی و تجاری‌اش، مجموعه‌ای از محصولات برند خود را عرضه کرد. راه اندازی ، ۴۰ روز قبل از انتخابات، می تواند او را با انتقادهایی در مورد کسب درآمد از مبارزات انتخاباتی خود رو به رو کند.
وب‌سایت‌های محصولات مختلف مدعی هستند که درآمد حاصل از فروش این محصولات مستقیما به نفع ترامپ یا کمپین او نیست و خاطرنشان می‌کنند که هر کدام مشمول «توافقنامه مجوز پولی» هستند اما کمتر کسی این ادعاها را باور می‌کند و پیشینه استفاده‌های تجاری دونالد ترامپ نشان می‌دهد که او از همه چیز از آب و ودکا گرفته تا مرغ سوخاری و استیک هم پول در می‌آورد و از اینکه از جایگاه ریاست جمهوری و یا نامزد انتخابات برای رسیدن به منافع مالی استفاده کند هیچ هراسی ندارد.
دونالد ترامپ اوایل این هفته از سکه‌های نقره ۱۰۰ دلاری که صورت او روی آن هک شده بود رو نمایی کرد. در ماه مارس، پیش از عید پاک، ترامپ ویدئویی را در شبکه اجتماعی خود به نام Truth Social منتشر کرد و از حامیانش خواست تا با پرداخت ۵۹.۹۹ دلار برای خرید انجیل کمک کنند تا خداوند به ایالات متحده برکت دهد.
در ماه فوریه، او کفش‌های کتانی جدید با مارک ترامپ را در «Sneaker Con» عرضه کرد، گردهمایی که خود را به عنوان «بزرگ‌ترین شوی کفش ورزشی روی زمین» معرفی کرد. این کفش‌های ساق بلند طلایی با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌روند. همچنین دیگر کفش‌های مارک ترامپ و عطر و ادکلن‌های او هم به قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسند.
ترامپ همچنین به NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض نیز رو آورده و از آنجا هم برای پول در آوردن استفاده کرده است. تخمین زده می‌شود او از این طریف بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون دلار درآمد داشته است.برخی از این اقلام مانند سکه‌های نقره‌ای، کفش‌های کتانی و انجیل‌ها توسط موسسات وابسته به ترامپ تولید می‌شود. برخی از آنها پس از صدور حکم ۴۸۹ میلیون دلاری جریمه پولشویی و کلاهبرداری به فروش رفتند تا رئيس جمهور سابق به کمک فروش این محصولات بتواند جریمه‌های خود را بپردازد.
بر اساس یک اطلاعیه در یک وبسایت فروش، ساعت‌ها تحت پوشش یک توافق مشابه برای مجوز استفاده از نام، تصویر و شباهت ترامپ قرار دارند و درآمد حاصل از فروش آن‌ها به کمپین ترامپ یا سازمان ترامپ نمی‌رسد و مدعی است که این محصولات «توسط دونالد جی. ترامپ، سازمان ترامپ یا هر یک از شرکت‌های وابسته یا مدیران آن‌ها طراحی، تولید، توزیع یا فروخته نمی‌شوند.»
در عوض، شرکت TheBestWatchesonEarth LLC - شرکتی که به عنوان فروشنده ذکر شده - می‌گوید که از «نام، تصویر و شباهت ترامپ تحت یک توافق» استفاده شده اما جزئیات چندانی در خصوص این توافق ارائه نمی‌کند. این شرکت همچنین مدعی شده که ساعت‌های ترامپ تنها به عنوان اقلام کلکسیونی و نه برای اهداف سرمایه‌گذاری به فروش می‌رسند.سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به پرسش‌ها در خصوص جزئیات توافقات برای تولید و فروش این محصولات پاسخ نداده است.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها