به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۲۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۲۳۷۹۳

رفاه عجیب سگ‌ها در چین/فیلم

رفاه عجیب سگ‌ها در چین/فیلم
گروه فیلم: برگزاری نمایشگاه بزرگ، لوکس و فناورانه "حیوانات خانگی" در شانگ‌های چین توجه مقامات و کارشناسان را برانگیخته است.
....
به گزارش عصرایران، قشر جوان چین به عنوان اکثریت صاحبان حیوانات خانگی و قشرآگاه به فناوری از این نمایشگاه بزرگ استقبال کرده اند.انبوهی از ابزار‌های لوکس، پیچیده و فناورانه برای حیوانات خانگی در بزرگترین نمایشگاه منطقه نشانه افزایش استقبال چینی‌ها از داشتن حیوانات خانگی است.

در این نمایشگاه ابزار‌های پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی برای نظارت بر سلامت و روبات‌های همراه برای افزایش رفاه حیوانات خانگی به نمایش درآمد.شرکت‌هایی نیز برای راه‌کار‌های جدیدی را برای تولید مثل یا ترکیب نژادی این حیوانات ارائه کردند.

مالکیت حیوانات خانگی در چین افزایش یافته و در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار چینی دارای یک حیوان خانگی بوده اند.تحلیلگران، نگهداری بیشتر از حیوانات خانگی را به نسل‌های جوان نسبت می‌دهند.براساس گزارش موسسه تحلیلی "دیلویت"، "تغییر نگرش در مورد ساختار خانواده و افزایش جمعیت افراد مجرد" دلیلی افزایش داشتن حیوان خانگی است.

زن جوانی که از این نمایشگاه بازدید کرده در این باره گفت: " این روز‌ها جوان‌ها بیشتر فرد گرا هستند و نمی‌خواهند مانند نسل‌های قبلی زندگیشان را برای تربیت فرزند فدا کنند. آن‌ها با حیوانات گرما و صمیمیت را به دست می‌آورند. حیوانات آنقدر هم خرج ندارند و وقت و انرژی نمی‌برند.با این حال صاحبان حیوانات خانگی برای دوستان خود پول زیادی خرج می‌کنند.

سان چائو مدیر یکی از غرفه‌های این نمایشگاه گفت که یک لباس گلدوزی شده با دست که با تاج آن ست شده، حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ دلار قیمت دارد و برای عروسی یک سگ دوخته شده است. وی افزود: هر ساله چند سفارش برای چنین طرح‌هایی دریافت می‌کند.براساس پیش‌بینی موسسه آماری- تحقیقاتی " iiMedia"، صنعت حیوانات خانگی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۶۸ درصد رشد می‌کند و ارزش آن به ۱۱۲ میلیارد دلار (۸۱۱ میلیارد یوان) می‌رسد.

برگزار کنندگان وغرفه داران نمایشگاه می‌گویند مقیاس، بزرگی و تنوع نمایشگاه سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته بی سابقه است.غرفه داران نمایشگاه اقلام مختلفی خاک توفو به عنوان بستر مناسب گربه، تنقلات خشک برای قورباغه‌های درختی، دونات و شیرینی ماکارون سگ‌ها را می‌فروشند.

با توجه به فرهنگ کار سنگین در این منطقه، دستگاه‌های نظارت از راه دور روی حیوانات خانگی در این نمایشگاه به وفور وجود دارد تا صاحبان حیوانات خانگی آن‌ها را تحت نظر داشته باشند.یک ربات ۱۶۹ دلاری می‌تواند حیوانات را دنبال کند و به آن‌ها غذا دهد، حیوانات را با لیزر سرگرم کند یا صدای صاحبان را برای آن‌ها پخش کند.
برچسب ها: سگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها