به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۴۸۳۱۷
صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت ترور شد

وزیر دفاع اسرائیل: قصد توقف جنگ در غزه را نداریم

صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس
صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس
گروه بین‌الملل: وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی با اعلام انجام عملیات متفاوت‌تر در غزه در مرحله آتی، تاکید کرد: قصد توقف جنگ در غزه را نداریم.
 به گزارش اسکای‌نیوز، یو آو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی گفت: در مرحله آتی شاهد عملیات متفاوت‌تری در نوار غزه خواهیم بود.
وی تاکید کرد: نیروهای ما برای مدتی در نوار غزه خواهند ماند تا اهداف ما محقق شود. گالانت گفت: اگر در جنگ غزه پیروز نشویم، نمی‌توانیم در خاورمیانه زندگی کنیم. وی همچنین تاکید کرد: قصد توقف جنگ در غزه را نداریم و صحبت‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل می‌خواهد جنگ را پایان دهد، نادرست است.
در همین حال، منابع خبری از کشته شدن صالح العاروری، مسئول برجسته فلسطینی در حمله پهپاد اسرائیلی به ضاحیه در جنوب بیروت خبر می‌دهند. رسانه های لبنانی گزارش دادند که صدای انفجار در منطقه المشرفیه ضاحیه جنوبی بیروت ناشی از حمله یک پهپاد اسرائیلی به دفتر حماس در ضاحیه جنوبی بیروت بوده است. منابع اعلام کردند که این حمله به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن چند تن دیگر انجامیده است. حماس نیز تاکید کرد که صالح العاروری و دو تن از فرماندهان گردان های القسام، شاخه نظامی حماس در بیروت در این حمله به شهادت رسیدند. المیادین اعلام کرد که پهپاد اسرائیلی با سه موشک این ساختمان را هدف قرار داد و در پی آن، چهار نفر به شهادت رسیدند. النشره نیز گزارش داد که یکی از خودروهای پارک شده در این منطقه، آتش گرفته است.
«صالح العاروری»، از موسسان اولین گردان‌های عزالدین قسام بود. او در سنین جوانی به گروه اخوان المسلمین پیوست و از سال ۱۹۸۵ فعالیت های دانشجویی اسلام گرایانه در دانشگاه الخلیل را رهبری کرد. پس از تأسیس حماس در پایان سال ۱۹۸۷ به این جنبش پیوست. در فاصله سال های ۱۹۹۲-۱۹۹۰  اسراییل، العاروری را به دلیل فعالیت‌های مرتبط با جنبش حماس، بدون محاکمه بازداشت کرد. العاروری از جمله مؤسسان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به شمار می آید که در فاصله سال‌های ۱۹۹۱-۱۹۹۲ اقدام به تأسیس هسته اولین شاخه نظامی این جنبش در کرانه باختری کرد. در سال ۱۹۹۲ بار دیگر العاروری بازداشت و به اتهام تشکیل هسته اولیه گردان های القسام در کرانه باختری به ۱۵ سال زندان محکوم شد. العاروری در سال ۲۰۰۷ از زندان آزاد شد اما پس از سه ماه بار دیگر بازداشت شد. العاروری به مدت سه سال دیگر در زندان  باقی ماند تا اینکه در سال ۲۰۱۰ دادگاه عالی اسراییل، حکم آزادی و تبعید وی از فلسطین را صادر کرد. وی در آن زمان به سوریه تبعید شد و تا سه سال در آن کشور باقی ماند. سپس به لبنان منتقل شد. وی در سال ۲۰۱۰ و پس از آزادی از زندان‌های رژیم اسرائیل به عنوان عضو دفتر سیاسی حماس انتخاب شد. العاروری یکی از اعضای تیم مذاکره کننده حماس برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرای فلسطینی با اسرائیل در سال ۲۰۱۱ با میانجی گری مصر بود که در جریان آن گلعاد شالیت نظامی اسیر اسرائیلی در مقابل آزادی ۱۰۲۷ فلسطینی زندانی در زندان های اشغالگران صهیونیست آزاد شد. حماس در نهم اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد صالح العاروری را به عنوان نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها