به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۴۶۶۱۸

اسرائیل: کشف اجساد ۵ گروگان در یک تونل غزه

گروه بین‌الملل: ارتش اسرائیل می‌گوید، یک شبکه تونلی عظیم حماس را در اردوگاه جبالیا در شمال غزه کشف کرده و در آن اجساد پنج گروگان را یافته است.
اسرائیل: کشف اجساد ۵ گروگان در یک تونل غزه
در این عملیات اجساد سه سرباز و دو غیرنظامی ربوده‌شده پیدا شده است. این اجساد متعلق به دو افسر و یک گروهبان و دو غیرنظامی به نام‌های الیا تولدانو و ادن زاخاریا هستند. پیش از این ارتش اسرائیل به اطلاعاتی از اجساد دو گروگان در منطقه اردوگاه جبالیا دست یافته و در حین اسکن منطقه، مسیرهای تونلی را پیدا کرده بود. 
 این مسیرهای تونلی شامل یک شبکه تونلی عظیم در دو سطح و یک آسانسور بود که ده‌ها متر به سمت یک سالن بزرگ و مرکز فرماندهی حرکت می‌کرد. ارتش اسرائیل می‌گوید، این شبکه فرعی‌های زیادی دارد که حماس از آن‌ها برای جنگ استفاده می‌کرد، از جمله تونل‌هایی که به زیر یک مدرسه و بیمارستان مجاور می‌رفتند. یکی از مسیرها به خانه احمد غندور، فرمانده سابق تیپ شمال غزه حماس منتهی می‌شد که در حمله هوایی اسرائیل کشته شد. 
 کل شبکه تونلی کشف شده مساحتی بالغ بر حدود یک کیلومتر مربع دارد. تسلیحات و زیرساخت‌هایی یافت شده‌اند که مورد استفاده برای ساخت سلاح بوده‌اند. ابتدا دو جسد در ۱۳ دسامبر پیدا شدند و سه روز بعد، سه جسد دیگر در بخش دیگری از این شبکه تونلی یافت شده‌اند. به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، خانواده‌های گروگان‌ها را در جریان تحقیقات ارتش در چارچوب عملیات بازگرداندن اجساد آنها قرار داده و این شبکه عظیم تونلی، پس از تکمیل اسکن‌ها از منطقه توسط ارتش اسرائیل منهدم شد.

خبرگزاری آلمان: شورش در شهر رفح در جنوب غزه
خبرگزاری آلمان از شهر رفح در جنوب نوار غزه گزارش داده که ده‌ها فلسطینی خشمگین روز یکشنبه در اعتراض به شلیک اعضای گروه حماس به گروهی از مردم این شهر دست به تظاهرات و شورش زدند. بر اساس این گزارش تجمع اعتراضی رفح وقتی شکل گرفت که خبر رسید اعضای حماس به گروهی از شهروندان که قصد داشتند بدون اجازه این گروه کمک‌های امدادی را تصاحب کنند،‌ شلیک کرد که در جریان این تیراندازی یک نفر کشته و چند نفر زخمی شده‌اند و مردم خشمگین ساکن رفح، در نزدیکی مرز مصر، یک پاسگاه پلیس حماس را آتش زدند. کمبود مواد غذایی و سایر مایحتاج باعث آشفتگی و غارت برخی کمک‌های امدادی ارسالی به نوار غزه شده است..
برچسب ها: تونل‌های غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها