به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۵۴۶۴۴

باید از الهلال و استقلال امتیاز بگیریم

باید از الهلال و استقلال امتیاز بگیریم
گروه ورزشی:در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران تعطیل است، سپاهانی‌ها تمرینات آماده‌سازی خودشان را پشت سر می‌گذارند. تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اردویی یک هفته‌ای را در کشور قطر پشت سر گذاشت و ۳بازی تدارکاتی برگزار کرد که در هر ۳بازی برنده از زمین مسابقه بیرون آمد. سپاهانی‌ها خودشان را آماده بازی رفت با الهلال می‌کنند، مسابقه‌ای که «محمد قربانی» هافبک زردپوشان اصفهانی، آن را یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند سال اخیر سپاهان توصیف می‌کند.به گزارش همشهری،قربانی در خصوص اردوی قطر، شرایط فعلی سپاهان و مسائل مختلف دیگر به سوالات  پاسخ می‌دهد.
 
*اردوی قطر چطور بود؟
اردوی بسیار خوبی بود و با توجه به تعطیلی بازی‌های لیگ برتر، این اردو در بهترین زمان ممکن برگزار شد. ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و ۳بازی هم با قطر اسپورت، السیلیه و الاهلی انجام دادیم که هر ۳بازی را بردیم.

*هر ۳تیم با ترکیب اصلی بازی کردند؟
تقریبا بله. قطر اسپورت فقط مارتینز بازیکن سابق بایرن‌مونیخ را در اختیار نداشت و الاهلی هم فقط یک ملی‌پوش اردنی داشت که غایب بود. السیلیه هم با تمامی نفراتش بازی کرد. این ۳بازی قطعا خیلی به ما کمک خواهد کرد.

*ظاهرا چند بازیکن از آکادمی سپاهان هم در کنار تیم بودند؟
بله، شش، هفت بازیکن از آکادمی سپاهان همراه با تیم به قطر آمدند. آقای مورایس به جوان‌ها و آکادمی باشگاه اهمیت زیادی می‌دهد و این قطعا کمک زیادی به فوتبال ایران و باشگاه سپاهان خواهد کرد. اکثر این بازیکنان در بازی‌های دوستانه ما در قطر بازی کردند و عملکرد خوبی هم داشتند. امیدوارم همه مربیان ما در این زمینه از مورایس الگو بگیرند.

*امسال در تمامی بازی‌های سپاهان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور ۹۰دقیقه‌ای داشتی و این رکورد جالبی برای توست. در این خصوص صحبت می‌کنی؟
بله، این آمار خوبی برای من است ولی مساله مهم اعتمادی است که مورایس به من داشت و از این بابت باید از او تشکر کنم. من هم تلاش کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و امیدوارم این روند را در نیم‌فصل دوم هم ادامه دهم.

*۲۶بهمن‌ماه بازی رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برابر الهلال انجام خواهید داد. فکر می‌کنی بتوانید در اصفهان به برد برسید؟
الهلال پرافتخارترین تیم آسیا است و نیازی به تعریف من ندارد. آنها بازیکنان گران‌قیمتی دارند و یک تیم کامل هستند. با این حال ما هم سپاهان هستیم و یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا محسوب می‌شویم. در این بازی چشم به حمایت هواداران داریم و امیدوارم مثل بازی با الاتحاد یک جو وحشتناک در استادیوم نقش جهان درست کنند تا ۱۰ برابر همیشه از آنها انرژی بگیریم. بدون شک این یکی از مهم‌ترین بازی‌های سپاهان در چند سال اخیر است و باید الهلال را در اصفهان شکست بدهیم تا شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی داشته باشیم.

*چقدر احتمال می‌دهی بازی رفت را ببرید؟
مورایس همیشه به ما می‌گوید اگر خودتان باشید می‌توانید هر مسابقه‌ای را با برد پشت سر بگذارید. فوتبال که قابل پیش‌بینی نیست ولی تلاش می‌کنیم تا در اصفهان الهلال را شکست بدهیم. ما ترسی از حریف نداریم و می‌خواهیم به مرحله بعد صعود کنیم.

*فصل گذشته قهرمانی در لیگ برتر را با لغزش برابر ملوان از دست دادید. فکر می‌کنی امسال قهرمان شوید؟
باید بازی به بازی جلو برویم و ۱۵مسابقه دست‌نخورده باقی مانده است. در نیم‌فصل دوم کار سخت‌تر می‌شود ولی هدف ما چیزی جز قهرمانی نیست. ما تیم خوبی داریم و می‌توانیم به قهرمانی برسیم. در شروع نیم‌فصل دوم ۳بازی مهم با تراکتور، استقلال و ذوب‌آهن داریم که باید بیشترین امتیازات را بگیریم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها