به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۵۵۹۸۸
شرق در یک نگاه

در مذاکرات باید شجاعانه تصمیم بگیریم

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز شنبه تیترهای پیشنهاد هسته‌ای تازه آمریکا به ایران و بعد از 12 سال مذاکره هسته‌ای باید شجاعانه تصمیم بگیریم دیده می‌شود.
در مذاکرات باید شجاعانه تصمیم بگیریم
این روزنامه تیتر یک را به عنوان پیشنهاد هسته‌ای تازه آمریکا به ایران اختصاص داد و نوشت: شاید دیدار عصر پنجشنبه محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه ایران با جان کری وزیرامورخارجه آمریکا و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به برخی اخبار منتشره در مورد پیشنهاد جدید آمریکا به ایران بازگردد. آنطور که آسوشیتدپرس به نقل از چند دیپلمات خبر داده، آمریکا خواسته‌هایش در مورد ظرفیت غنی سازی ایران را تعدیل کرده است. این دیپلمات‌ها که خواستند نامشان فاش نشود گفته‌اند: پیشنهاد جدید آمریکا به ایران اجازه خواهد داد چهارهزار و 500سانتریفیوژ در اختیار داشته باشد اما از ذخیره گاز اورانیوم مورد نیاز سانتریفیوژها که بیش از یک سال برای تولیدشان زمان لازم است و ممکن است در ساخت کلاهک هسته‌ای به کار رود کاسته شود.

روزنامه شرق به عنوان بعد از 12 سال مذاکره هسته‌ای باید شجاعانه تصمیم بگیریم اشاره کرد. حسن روحانی رییس جمهوری در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در مورد توافق هسته‌ای تاکید کرد: بعد از 12سال فرازونشیب در پرونده هسته‌ای باید نسبت به آینده در این مساله شجاعانه تصمیم بگیریم. تحریم مسیر درستی نبوده و به ضرر همه ملت‌ها و دولت‌های تحریم کننده و تحریم شونده است. با این حال او تاکید کرد هر توافقی بدون لحاظ شدن غنی سازی در خاک ایران منتفی است.

این روزنامه در تیتری به موضوع دفاع مقدس نمایش مجموعه‌ای از عظمت‌های یک ملت است، پرداخت. حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری با صدور پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، تاکید کردند: دفاع هشت ساله ملت ایران مجموعه درهم تنیده‌ای از عظمت‌های یک ملت و شهید و شهادت آن نگین درخشانی است که در این مجموعه شگفت‌آور، برجسته‌تر از هر پدیده دیگر به چشم می‌آید.

هرکول تنها طلایی وزنه برداری ایران تیتر دیگر روزنامه شرق است. بالاخره تیم ملی وزنه برداری ایران رنگ طلا را در بازی‌های آسیایی به خود دید. طلایی که«الظهر من الشمس» بود. دیشب هرچه ایرانی در کره جنوبی بود آمده بودند تا مسابقه پولادمردان را ببینند؛ تماشاگرانی که مثل همیشه برطبل می‌کوبیدند و فریاد ایران ایران سرمی‌دادند. اما افسوس که فقط مدال بهداد سلیمی، قوی ترین مرد جهان آنها را خوشحال کرد و ناکامی نواب نصیرشلال و بهادر مولایی همه را بهت زده کرد.