به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۶۰۳۰۰
شرق در یک نگاه

پیام نفتی روحانی به امیر قطر رسید

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه عنوان های تشدید مجازات اسید پاشی و سرمسایل بزرگ توافق شد را بررسی کرد.
پیام نفتی روحانی به امیر قطر رسید
این روزنامه تیتر یک را به خبر تشدید مجازات اسید پاشی اختصاص داد و به نقل از محسنی اژه‌ای نوشت: عده‌ای از حقوقدانان معتقدند قوانینی که درخصوص اسیدپاشی مطرح است هم اکنون می‌تواند مورد استناد دادگاه‌ها باشد اما با توجه به اینکه جرم اسیدپاشی جرم زشت و بسیار خشنی است و آثار بسیار بدی برای مجنی علیه دارد به نظر می‌رسد باید در قوانین مجازات اسیدپاشی تجدیدنظر کرد و این در دستور کار قوه قضاییه است.

روزنامه شرق در تیتر دیگر خود به خبر سر مسایل بزرگی توافق شد، پرداخت و نوشت: وزیر خارجه عمان. بن علوی از توافق بر سر مسایل بزرگ در مذاکرات هسته‌ای خبر داد؛ توافقی که می‌تواند راه را برای توافقی تاریخی هموار کند. او با بیان اینکه امروز (یکشنبه) توانستیم بر سر مسایل بزرگی توافق کنیم، گفت: انتظار داریم که درباره مسایل باقیمانده نیز به راه حل دست یابیم.

این روزنامه با بازتاب خبر پیام نفتی روحانی به امیر قطر رسید، نوشت:حسن روحانی، رییس جمهور ایران از طریق بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت به امیر قطر درخصوص ایجاد ثبات در بازار نفت پیام ارسال کرد. شاید این نخستین اقدام جدی دولت ایران پس از چهارماه روند نزولی قیمت برای جلوگیری از کاهش قیمت یا به تعبیر پیام رییس جمهوری ایجاد ثبات در بازار نفت باشد. با وجود آنکه تا برگزاری نشست اوپک که اواخر نوامبر برپا خواهد شد، زمان اندکی باقی مانده است؛ ایران ترجیح داده رایزنی‌های خود را با آخرین تولیدکنندگان نفت اوپک آغاز کند.

روزنامه شرق خبر دانشگاه آزاد جمع اضداد است را انعکاس داد و نوشت: حمید زاده رییس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاداسلامی جمع اضداد است؛ یعنی دانشگاه آزاد هم در آن دستاوردهای بسیار غرورآفرین سطح بالاست و در عین حال شاهد نارسایی‌های غیرقابل قبول هستیم. خب علت چیست؟ یکی از علت‌ها این است که این دانشگاه بیش از حد بزرگ است. واقعیت این است که این مدل دانشگاه در دنیا بی‌نظیر است؛ این به عنوان تعریف نیست، این مدل در دنیا وجود ندارد. کنترل یک مجموعه بزرگ با این همه زیرمجموعه کار بسیار سختی است.