به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۶۳۴۴۱
شرق در یک نگاه؛

دولت، اهتمام بیشتری به فرهنگ داشته باشد

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره ی روز دوشنبه در صفحه نخست تیترهای نفت سال آینده 50 تا 60 دلار و بازداشت 20 روزنامه نگار و مخالف دولت در ترکیه را بررسی کرد.
دولت، اهتمام بیشتری به فرهنگ داشته باشد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع نفت سال آینده 50 تا 60 دلار اختصاص داد و به نقل از فریدون فشارکی رییس فکت گلوبال انرژی نوشت: حداقل قیمت نفت برای 2015 بین 45 تا 55 دلار است در حالی که قیمت نفت، در بیشتر روزهای سال آینده در محدوده 50 تا 60 دلار خواهد بود. روزنامه شرق به عنوان بازداشت 20 روزنامه نگار و مخالف دولت در ترکیه اشاره کرد و نوشت: عملیات گسترده پلیس ترکیه و یورش به مقر رسانه های نزدیک به فتح الله گولن رهبر مذهبی و در تبعید جنبش گولن، در 13 شهر ترکیه به بازداشت دست کم 23 تن انجامید.

این روزنامه در خبری ژنو، میزبان دوباره مذاکرات هسته ای را برجسته کرد. تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، امروز عازم ژنو شد. مذاکره کنندگان ایرانی که ریاستشان را عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان حقوقی و اروپا-آمریکای وزارت خارجه بر عهده دارند، با همراهی تیم کارشناسی، امروز در ژنو مذاکرات به صورت دوجانبه با تیم های کشورهای 1+5 آغاز می کنند.

دولت، اهتمام بیشتری به فرهنگ داشته باشد تیتر دیگر روزنامه شرق است. سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری پیشین کشورمان در جمع هنرمندان اردکان گفت: هنر و فرهنگ در رشد جامعه جایگاه بسیار بالایی دارد. هنر حامل ارزش های ملی و اجتماعی جوامع و تمدن های گوناگون بشریست وهدایتگر جوامع به سوی اهداف والایی است که ملت ها دارند. مسوولان کشور و دولت باید اهتمامی بیشتر و نگاهی ویژه نسبت به امر فرهنگ داشته باشند.