به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۳۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۵۹۱۴۸
شرق در یک نگاه

مظنونان اسیدپاشی، عامل جنایت نبودند

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز سه شنبه تیترهای هفت خان مرد سوم در بهارستان و بامقامات حقوق بشری ملاقات داریم را بررسی کرد.
مظنونان اسیدپاشی، عامل جنایت نبودند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع هفت خان مرد سوم در بهارستان اختصاص داد. رای آوردن سومین وزیر پیشنهادی علوم در مجلس کار سختی است؛ سخت از آن جهت که به موازات دید و بازدیدهای وزیر پیشنهادی با نمایندگان، برخی مسایل حاشیه‌ای مانند همیشه راهروهای بهارستان را درگیر خود کرده، نمونه‌اش نمایش ویدیویی درباره برخی دانشجویان استان البرز است که این روزها از سوی یکی از نمایندگان این حوزه دست به دست می‌چرخد. البته این ویدیو هیچ ربطی به وزیر پیشنهادی ندارد و به خط و ربط او به برخی امور سیاسی قدغن هم بازنمی‌گردد بلکه به روایت یکی از نمایندگان، اقدامی برای تحت تاثیر قراردادن جو عمومی مجلس است.

روزنامه شرق به عنوان با مقامات حقوق بشری ملاقات داریم، اشاره کرد. غلامحسین دهقانی سفیر ایران و سرپرست موقت نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل درباره بحث حقوق بشر گفت: بحث این است که این بازی علیه ایران راه افتاده و آنها هر سال تعداد زیادی از کشورها را مهیا و علیه ایران رای گیری می‌کنند. بدترین کلمات را در قطعنامه علیه ایران استفاده می‌کنند؛ آیا این ابزاری است که می‌خواهد به بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران کمک کند یا فشار است بر دولت ایران برای اینکه در مواضع دیگرش کوتاه بیاید؟ ما این را در ملاقات‌های خودمان با کشورها در نهادهای بین المللی مطرح می‌کنیم مثلا من در ملاقات با مسوولان کشورها یا ملاقات با دبیرکل یا مسوول حقوق بشر، این موارد را توضیح دادم. آنها می‌گویند این گزارش‌ها را دبیرکل نمی‌نویسد و این مجموعه در بدنه سازمان ملل و نهادهای مختلف تحت تاثیر برخی از کشورهاست.

این روزنامه به موضوع مسمومیت 235زاهدانی، پرداخت. منابع محلی در استان سیستان و بلوچستان گزارش دادند، بوی نامطبوعی ظهر روز یکشنبه در حوالی شهر زاهدان پراکنده شد که حجم بالای آن منجر به مسمومیت تعداد زیادی از دانش آموزان و شهروندان زاهدان شد. به طوری که در 2 روز گذشته 235نفر به دلیل مسمومیت در بیمارستان‌های شهر زاهدان بستری شدند و در روز گذشته 150نفر از آنها در سلامت کامل ترخیص شده‌اند. در همین رابطه رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پی مسمومیت دانش آموزان از تشکیل ستاد بحران در کانون آلوده این شهر خبر داد و گفت: شست وشوی بشکه‌های حاوی باقیمانده‌های نفت و گازوییل در حوالی یک منطقه مسکونی، منجر به متصاعد شدن بوی آزاردهنده و اعلام آن توسط ساکنان این منطقه شد.

مظنونان اسیدپاشی، عامل جنایت نبودند، تیتر دیگر روزنامه شرق است. تحقیقات پیرامون پرونده اسیدپاشی‌ها در حالی ادامه دارد که به گفته رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مشخص شده مظنونانی که تاکنون دستگیر شده‌اند در این ماجرا نقشی ندارند. استاندار اصفهان گفت: طی 10روز گذشته هر 48ساعت شورای تامین امنیت، جلسه برگزار کرده و با کار کارشناسی بسیار دقیق و موردی حوادث اخیر را مورد ارزیابی قرار داده است.

این روزنامه عنوان شوت حق پخش به زمین دولت را برجسته کرد. محبت؛ حلقه گمشده حق پخش تلویزیونی انگار همین واژه محبت بود. یک هفته بعد از دعوای فدراسیون با مسوولان سیما برای ماجرای حق پخش، شب گذشته بالاخره مسوولان صداوسیما به ریاست ضرغامی، علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌های فوتبال را به صداوسیما دعوت کردند تا درباره معضل اصلی این روزهای فوتبال به بحث و گفت وگو بنشینند. درواقع ضرغامی در این جلسه به فدراسیون فوتبال و اهالی آن پیشنهاد داده این موضوع را به مجلس برده تا با درمیان گذاشتن با دولت کاری کنند که دولت پولی به سیما بابت حق پخش داده و آن پول را در اختیار فدراسیون قرار دهند.