به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۵۹۵۷۷
آرمان در یک نگاه

80 درصد مشکلات مربوط به بی تدبیری است

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز شنبه به بازتاب عنوان‌های 3 هفته طلایی تا توافق نهایی و آماده محاکمه هستم حتی علنی پرداخت.
80 درصد مشکلات مربوط به بی تدبیری است
این روزنامه تیتر یک را به موضوع 3 هفته طلایی تا توافق نهایی، اختصاص داد و نوشت: وزارت خارجه روسیه چندی پیش اعلام کرده بود که طرفین مذاکرات (ایران و گروه موسوم به 1+5) تا 95درصد به توافق رسیده‌اند. 5درصد باقیمانده اما آنچنان مهم و اثرگذار است که فایق آمدن بر آن سخت تر از راه پیموده 95درصدی باشد. موضوع کیفیت و کمیت غنی سازی و نحوه و فرآیند لغو تحریم‌ها شامل بر این 5درصد خطیر است و اهمیت آن تا بدان حد است که 2 قطب اصلی را بدون هیچ تعارفی در برابر یکدیگر نشانده تا سنگ‌ها را وا بکنند و قبل از مهلت باقیمانده کار را یکسره کنند.

روزنامه آرمان در گفت وگو با محمد جهرمی با انعکاس عنوان آماده محاکمه هستم حتی علنی، نوشت: محمد جهرمی اکنون در ساختمانی در پاسداران تهران روزهای آرامی را می‌گذراند، شاید به روزهایی فکر می‌کند که تصور نداشت روزی نامش در پرونده فساد اقتصادی 3 هزار میلیاردی باشد و مهم تر از آن به روزی رسید که هدفش سازمان دادن به سیستم ارایه تسهیلات بانکی بود. چندان برایش خوشایند نیست به بررسی آن پرونده بپردازد اما قاطعانه می‌گوید حاضر است در دادگاه حتی اگر علنی باشد از خود دفاع کند. انتقادتی به عملکرد اقتصادی دولت دارد البته رای او در سال 92 با نام حسن روحانی به صندوق انداخته شد. امیدوار است پرونده هسته‌ای ایران با موفقیت به پایان برسد اما تاکید دارد 80 درصد مشکلات کشور مربوط به بی‌تدبیری است و نه تحریم.

این روزنامه با انتخاب عنوان سرافراز جانشین ضرغامی؟، نوشت: این بار شایعات از هر زمان دیگری جدی تر شده است. محمد سرافراز به زودی جانشین عزت ا... ضرغامی خواهد شد. اخباری که رسانه‌های مختلف منتشر کرده‌اند و افرادی مثل شجاعی کیاسری نیز آنها را تایید کرده است تا محمد سرافراز را به عنوان گزینه بعدی ریاست صدا و سیما معرفی کند. با این حال محمد سرافراز مانند گزینه‌های دیگر چهره شناخته شده‌ای برای اهالی سیاست نیست. چنانچه چهار نفر از گزینه‌های احتمالی سابقه حضور در وزارت کشور و ارشاد را داشتند اما محمد سرافراز از دل مجموعه صدا و سیما بیرون آمده است.

هرکس با هاشمی رقابت کرد، شکست خورد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. آیت ا... حائری شیرازی هفته قبل به برنامه شناسنامه رفت و به بیان نکاتی از زندگی و مشی سیاسی خود پرداخت. وی در رابطه با مسیر مجلس کنونی خبرگان بیان کرد: هر کسی با آقای هاشمی رقابت کرد، شکست خورد؛ آقای جنتی آمد نشد دیگران آمدند، نشد. آقای مهدوی نیز به دلیل اینکه آقای هاشمی به احترام آمدن ایشان کاندیدا نشد، برگزیده شد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع فردی مدعی مالکیت یک اتوبان تهران شد، نوشت: ناصر سراج در آیین معارفه بازرس کل جدید استان سمنان اظهار کرد: فردی اخیراً ادعا کرده است که اتوبانی در تهران متعلق به وی بوده و وکیل این فرد نیز در حال پیگیری این پرونده است. وی تصریح کرد: وکیل این فرد ادعای دریافت خسارت از دولت را مطرح کرده است که رقم آن نیز بسیار قابل توجه است. رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در این ارتباط، پرونده‌ای به حجم 5 هزار میلیارد ریال هم اینک در دست بررسی بوده و ادعای این فرد نیز درباره یکی از اتوبان‌های تهران است که به گفته وی، در مالکیت او بوده است.