به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۵۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۶۰۱۵۳
آرمان در یک نگاه

احمدی نژاد عزمش برای آمدن جزم است

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به بازتاب عنوان‌های مشکل فقط با آمریکاست و احمدی نژاد عزمش برای آمدن جزم است پرداخت.
احمدی نژاد عزمش برای آمدن جزم است
این روزنامه در گفت وگو با حمیدرضا آصفی تیتر یک را به موضوع مشکل فقط با آمریکاست، اختصاص داد و نوشت: او برخلاف برخی که معتقد هستند با قدرت گرفتن جمهوی خواهان در آمریکا، وضعیت پرونده هسته‌ای ایران وارد مرحله دشوارتری خواهد شد، تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان قایل نمی‌شود و می‌گوید آنها در روش باهم فرق دارند اما سیاست‌هایشان یکسان است. دولت را هم مکلف به این می‌داند تا جامعه را نسبت به بسیاری از مسایل از جمله میزان تاثیر تحریم‌ها در پدید آمدن مشکلات آگاه کند تا این تصور ایجاد نشود که با کاهش یا رفع تحریم‌ها بسیاری از مشکلات یک باره حل خواهد شد.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان احمدی نژاد عزمش برای آمدن جزم است، به نقل از صادق زیباکلام نوشت: اصولگرایان در خلا رهبری به سر می‌برند. البته این مساله شامل تندروهای اصولگرا نمی‌شود؛ چراکه آنها لیدرشان مشخص است. بدنه اصلی اصولگرایان فاقد راهبر واحد و منسجم است. احمدی نژاد انسان فوق العاده باهوشی است. احمدی نژاد هم اکنون خلا رهبری در بین اصولگرایان را به خوبی مشاهده می‌کند. به همین دلیل احساس می‌کند می‌تواند دوباره جایگاه خود را به دست بیاورد. اتفاقا وی نگاه درستی هم به این مساله دارد و درست فکر می‌کند. دلیل این هم بی سر بودن جریان اصولگرایی است. این بی سربودن هیچ ربطی هم به درگذشت آیت ا... مهدوی کنی و یا آقای عسکراولادی ندارد. زمانی که آنها زنده هم بودند این عدم انسجام در بین اصولگرایان وجود داشت.

این روزنامه با انتخاب عنوان از بگم بگم تا اظهار دوستی!، نوشت: سیدحسن رسولی عضو بنیاد باران درباره دیدارها و ارایه درخواست از سوی احمدی نژاد با برخی شخصیت‌های سیاسی اصلاح طلب برای انتخابات آینده اظهار داشت: وی شخصا یا با واسطه با برخی چهره‌های اجتماعی و فرهنگی اصلاح طلب تماس گرفته و از آنها درخواست کرده تا در انتخابات آینده در لیست انتخاباتی وی قرار گیرند. اگر به سال 89 بازگردیم و فردی خبر از رفتار امروز محمود احمدی نژاد می‌داد بی شباهت به یک داستان خیالی نمی‌بود اما به واقع این تلاش‌ها بیش از آنچه تصور شود جای سوال دارد چرا که مدت زیادی نیست که از بگم بگم‌های او علیه اصلاح طلبان می‌گذرد و گو اینکه خاطرات آن از اذهان پاک شده و اقدامات جدید می‌تواند بابی برای دوستی باشد.

تاکید دیپلمات‌ها بر انجام توافق، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. ما اجازه نداریم این فرصت را از دست بدهیم. این بخشی از سخنان مهم سیدعباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای است که در آستانه مذاکرات حساس و نفس گیر عمان، عنوان شده است. وی همچنین تاکید دارد: هیچ کس خواستار بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو نیست، این امر برای همه یک سناریوی خطرناک خواهد بود.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع سرافراز در جام جم این بار اتاق ریاست، نوشت: محمد سرافراز دهه پنجم زندگی خود را می‌گذراند و دارای 2 فرزند است. او دکترای خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه بیروت گرفته و به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است. برادر بزرگ او، جواد سرافراز مسوول دفتر دکتر سیدمحمد بهشتی بوده و به همراه وی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 به شهادت رسیده است. برادر دیگر سرافراز نیز در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نایل آمده است. وی هم اکنون ریاست صدا و سیما را به عهده گرفته است.