به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۶۰۳۰۴
آرمان در یک نگاه

مذاکرات محرمانه در شب روشن هسته‌ای

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه عنوان‌های مذاکرات محرمانه درشب روشن هسته‌ای و احمدی نژاد بازی خطرناکی با اقتصاد ایران کرد را برجسته کرد.
مذاکرات محرمانه در شب روشن هسته‌ای
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مذاکرات محرمانه درشب روشن هسته‌ای، اختصاص داد و نوشت: مذاکرات سخت، فشرده و طولانی، ساعت‌ها چانه زنی و چکش کاری، همه و همه پشت درهای بسته. نگاه میلیون‌ها ایرانی به هتل شیک البوستان در مسقط عمان دوخته شده و سیاستمداران منطقه‌ای و بین المللی، طرفداران صلح جهانی و آنان که نیک به عواقب و عواید شکست و پیروزی مذاکرات هسته‌ای واقف هستند، با حساسیت فراوان و دو چندان مذاکرات عمان را پیگیری می‌کنند. 2 هفته بیشتر تا مهلت ضرب الاجل 24نوامبر باقی نمانده و همگان می‌دانند اگر قرار به حل اختلافات اندک اما مهم باقی مانده است، بهترین معبر و مفر همین مذاکرات عمان است.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان احمدی نژاد بازی خطرناکی با اقتصاد ایران کرد، نوشت: احمدی نژاد بازی خطرناکی با اقتصاد ایران کرد. این جمله کلیدی در گفت وگوی روزنامه آرمان با دکتر محمد خوش چهره، اقتصاددان برجسته کشور بود. خوش چهره اما به این جمله بسنده نکرد و با هشدار به دولت آقای روحانی عنوان کرد: دولت یازدهم حق اشتباه و تکرار اشتباهات گذشته را ندارد. خوش چهره درباره اینکه برخی وی را از حامیان احمدی نژاد می‌دانستند نیز توضیح داد: به صرف اینکه بنده در یک مناظره تلویزیونی به نیابت از احمدی نژاد شرکت کردم، نمی‌توان بنده را از حامیان ایشان خطاب کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان تنها قورمه سبزی و آبگوشت توانایی رقابت دارند، نوشت: اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور گفت: چنانچه تعرفه‌های واردات برداشته شود هیچ کدام از تولیدات کشور نمی‌توانند رقابت کنند و تنها در قرمه سبزی و آبگوشت بزباش توانایی رقابت خواهیم داشت. وی افزود: نباید با عصبانیت صنعت خودروی کشور را مورد انتقاد قرارداد بلکه باید راهکارهایی ارایه داد تا این صنعت بتواند راه مناسبی پیش گیرد.

سگ گردانی 74 ضربه شلاق دارد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. اسفند89 طرحی در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی در صحن علنی مجلس اعلام وصول و بعدتر به آرشیو سپرده شد. چندی پیش اما، 32 نماینده طرح مشابهی به هیات رییسه مجلس فرستاده‌اند که در صورت تصویب آن از این پس با گرداندن سگ و میمون در اماکن عمومی برخورد خواهد شد. بر اساس این طرح سگ گردانی در شهر مجازاتی چون 74 ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا 10میلیون تومان خواهد داشت.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع البغدادی کشته شده است، نوشت: وزیر خارجه عراق دیروز اعلام کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش پس از زخمی شدن در حمله هوایی کشته شده است. ابراهیم الجعفری این مطلب را در صفحه شخصی توییتر خود منتشر کرده است. جنگنده‌های عراقی روز شنبه، نشست سرکردگان داعش در استان الانبار در غرب عراق را هدف قرار داده بودند.